Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 15881 til 15900 af 52987
-
Hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?
Forumindlæghej! mit spørgsmål lyder således: hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?? jeg har skrevet dette: Kroppens kredsløb består af hjertet, blodet og blodårerne. Det fungerer som et transportsystem og er livsvigtigt for kroppen. Lungerne Din vejrtrækning foregår i de to lunger. Når du trækker... -
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge indenfor HF
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som er meget i Tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg går lige nu på stx men vil gerne tage en HF efter sommerferien, da jeg bliver demotiveret i min klasse, og fordi jeg ikke kan lide at vi bliver bombarderet med karakterer, altså både for standpunkt og afleveringerne. Jeg f... -
SÅ MANGE VALG!?
ForumindlægHello! Endnu engang skriver jeg forvirret til jer; jeg har svært ved at prioriterer mine uddannelser! Jeg skal søge ind snart, og næsten alle uddannelserne søger jeg gennem kvote 2, da mit snit på 9 ikke er til så meget i de pågældende uddannelser. Mit interessefelt hedder sundhed og... -
Metafor – H. C. Andersens land
ForumindlægHvad betyder de sætninger jeg har gjort "fed?" Jeg har virkelig brug for din/jeres hjælp! H. C. Andersen land: Før holdt de sig skjult skrev anonyme breve kom med anonyme tilråb anonyme opringninger foretog anonyme overfald nu tør de kaste maskerne nu har de navne og ansigt... -
konjunktiv - rettelse
ForumindlægHej.. Jeg har her 10 sætninger som jeg har oversat men er sikker på at der er mange fejl så håber nogen lige vil kigge det igennem og rette mange tak! Hvis broen var ustabil, ville den falde sammen 1. Wenn die Brücke unstabil wäre, wollte es zusammen fallen. Hvis vi havde en opvaskemaskine, vi... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et læserbrev. Jeg har problemer med tid, jeg blander datid, nutid. På forhånd mange tak. Tag hensyn til os Når undervisningsministeren Bertel Haarder bestemmer sig for, at ændre noget i undervisningssystemet, tager han som regel aldrig hensyn til vores holdninger. Førs... -
Korrektur på indledning (3/4side)
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlige opgave, som jeg skriver i matematik. Da indledningen giver førstehåndsindtrykket ønsker jeg selvfølgelig at denne skal være så optimal som mulig. Derforhåber jeg at der sidder en venlig sjæl derude med ekstra sporglig kompetance, som gider bruge 5 minu... -
Samfundsfag i/omkring hovedstaden
ForumindlægJeg søger i sensommeren mod hovedstaden for at dygtigøre mig på at Samfundsfaglig studie. Nu er det bare sådan at jeg ikke kan overskue markedet, udbudet er både for broget og for varieret til at jeg har fundet ud af hvad jeg skal bruge mine næste 5 år på. Om 10 år ser jeg gerne mig selv som Dipl... -
Udrag fra opgave (filosofi)
ForumindlægJa her er et lille udrag fra en opgave jeg har lavet:D Håber virkelig at i vil læse den for det er min første rigtige opgave som jeg har skrevet i filosofi! HUSK: jeg kan godt tage imod kritik!:) Jeg åbnede mine øjne, men lukkede dem igen. Jeg skulle til at gå, men jeg satte mig ned. Jeg ville væ... -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
Jura, Statskundskab og Økonomi i udlandet?
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne læse et af de overstående fag, men har lige et par spørgsmål. 1) Jeg vil utrolig gerne have muligheden for at bruge min uddannelse i udlandet. (Helst USA) Er det muligt? 2) Er lidt i tvivl om hvad man kan bruge statskundskab. Virker som om den er meget skræddersyet til ... -
Besøg i fængslet - dansk skriftlig eksamen 2007
ForumindlægJeg så i et af indlæggene herinde hvor i kort havde snakket om emnet 5. der hed Besøg i fængslet. Jeg diskuterede med en af mine venner om at jeg-fortælleren sad i døren med håndjern på der hvor han opdagede den arresterede mand som gav ham den havle cigar. Havde jeg-fortælleren virklig håndjern ... -
Vurdering af Dansk stil
ForumindlægHej (: Jeg ville lige hører om der er nogen som gad kigge på min stil. Jeg var oppe til terminsprøve i dag og inden jeg forlod lokalet havde jeg en rigtig god mave fornemmelse. Normalt ligger jeg ik særlig højt på karaktere skalaen, men havde en forventning om at det var blevet rigtig godt denne... -
Ny softice maskine
ForumindlægGod morgen Har fået en opgave om et par der ejer en slikbutik og de overvejer at udvide deres sortiment så de beslutter sig for at de vil sælge softice. De undersøgermarkedet og en bekendt som også sælger softice deler sine erfaringer med dem vedr.sammenhængen mellem pris og efterspørgsel på sof... -
Reklamer !
ForumindlægHvordan får jeg de reklamer væk ? Jeg bruger Internet Explorer (IE) -
Matematik
ForumindlægHej alle\n\nJeg er ved at skrive en rapport i LaTeX - i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.\n\nFx ser lidt af min "kode" således ud:\n\n\\begin{divisor}\nDivisor \\\\\nHvis a og b er hele tal, og der findes et tal q\\varepsilon \\mathbb{Z}, således \\\\\n\\begin{equation}b=aq\\end{... -
Altid lav karakter
ForumindlægSå kom jeg lige med nød og næppe igennem dagens eksame med et 4 tal. :( Jeg går på en videregående uddannelse inden for webudvikling og er tidligere uddannet datamatiker. Jeg har det store problem at jeg kun altid lige komme igennem og aldrig rigtig får en karakter der ligger på mere end 7, og fl... -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg er 17 år gammel, og går pt. på STX (2.g). Eller det betyder, at det gjorde jeg. Jeg gik i midten af 2.g ned med angst og voldsom depression. Jeg havde det dårligt psykisk, da jeg var under et kæmpe karakterpres. Jeg havde et snit på lige under 10, da jeg knækkede på det. Jeg blev syg... -
hvordan flytter/gemmer man onenote?
ForumindlægHej, Jeg ved godt dette ikke er et fagligt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel. Er der nogen som ved hvordan man flytter noter fra onenote (skolekonto) over til ens private onedrive konto? jeg ved der er en mulighed i at skulle kopier alle ens sider men tænker der er en nemmer måde (altås fl... -
Rettelse af stil, 9. klasse.
ForumindlægHejsa. Jeg er lige blevet færdig med 3 stile, så jeg har virkelig ikke overskud til at rette dem igennem. Er der eventuelt nogle søde mennesker, som lige kunne se efter fejl, og rette dem? Tak. ...
