Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15881 til 15900 af 72126
-
Differentation af sammensat funktion hjælp!!
ForumindlægHej alle!! Jeg sidder og skriver SRP og jeg har opgdaget en fejl, og jeg kan ikke se hvad jeg skal gøre!!! Jeg skal komme frem til udtrykket: di/ds=-1+1/cs hvor c=b/k her skal jeg bruge kædereglen Jeg vedhæfter billedet af hvad jeg har gjort her kan man også se hvad i og s er Håber virkelig... -
Skal bruge matematik på a niveau.
ForumindlægJeg afsluttede gymnasiet som sproglig studerende i 2005. Som sproglig har jeg kun haft naturfag og ikke matematik. Jeg står nu og skal bruge matematik på a niveau for at komme ind på min uddannelse. Skal jeg så starte med at læse det på c og så på b og så på a? Kan man læse det om aften ved siden... -
EØ eksamen imorgen
ForumindlægHej, Alle andre mundtlige eksamener jeg har været oppe i har jeg kunne finde en hjælpsom YT-video hvor der er blevet vist en eksamen, elle forklaret hvordan den forløber. Det har jeg bare ikke kunne med EØ af en eller anden årsag. Jeg har det på c-niveau på HTX. Er der nogen der kan forklare hv... -
vinkler på trekant?
Forumindlæghar bogle problemer med at finder vinklerne på denne trekant. jeg skal finde vinkel c og ved at jeg skal bruge sin-cos-tan men det har jeg problemer med. ville blive meget glad hvis en kunne stille en hel ligning med løsning op så jeg bedre kan forstå det. Billedet af trekanten ligger... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægBestem tallet d: f(x) = sin(x) + d Ved en harmoniske svingning forstår vi en funktion, som kan fremstilles ved en forskrift af formen: f(x) = a * sin(bx + c) + d Skal jeg bruge denne - er helt lost, nogle der kan forklare ?? -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber... -
Fortegnsundersøgelse?
ForumindlægJeg sidder med en matematikopgave, hvor man ud fra grafen, skal bestemme fortegnet for hvert af tallene a, b og c. Det skal siges at grafen ligger i øverste højre kvadrant (kan ikke huske hvad den hedder) og den går ned under x aksen også, med benene opaf. Hvordan løser man denne? -
VALG AF VALGFAG 2.G
ForumindlægHej Vi går i 2.g, og vi står til at skulle vælge valgfag i dag. Vi er meget i tvivl. Vi ved ikke, om vi skal vælge religion B eller filosofi C. Hvad er nemmest at få god karakter i, og ville det være bedre at tage REL, da det er et B-fag og tæller mere..? Tak på forhånd! vh Jacob og Magnus -
temperatur
ForumindlægNår man bestiger bjerge, falder temperaturen. Luftens fugtighed afgør hvor meget. Men i gennemsnit falder den med 0,5 grad pr. 100m. Mikkel startede i 800meters højde. Da var temperaturen 20grader c a) Han overnattede i 3000 meters højde. hvad var temperaturen? b) hvad var temperaturen helt opp... -
Finde koefficienter på andengradsfunktion
Forumindlæghej alle sammen !! Ved i hvad koefficienterne er til de her to anden gradsfunkiton, de lyder således f(x) = 3x - 12 a= 3 b= ? c= -12?? og f(x) = -4x -4x a= -4 b= ?? c= -4??? -
vilkårlig trekant; to sider oplyst og ingen vinkler
ForumindlægSom det står ovenfor, har jeg en vilkårlig trekant med en semi ret vinkel, hvor siderne a og c er kendte. a = 50,2 og c = 282,4. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal regne vinkler ud? Svar så hurtigt som muligt!!! -
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Afkøling og energi
ForumindlægMan lader noget flydende bly falde fra et højt tårn, det har en begyndelses temperatur på 500ºC og når det rammer jorden er det størknet og dets temperatur er 80ºC. Under faldet afkøles blyet, er det fordi det afgive energi til omgiverlserne? -
Trigeometri
ForumindlægJeg skal beregne de manglende sider i en retvinklet trekant altså a og b Her er informationerne: A: 31 grader C:90 grader B: 59 grader c:16 - hvad skal jeg gøre? -
Termisk energi
ForumindlægHejjj Hvad er forskellen på vandmolekyler, når vandet er 23 grader C og når det er 123 grader C? Og hvad er der specielt ved temperaturen 0 Kelvin? + hvilken temperaturstigning er størst: 10 Kelvin, 10 Fahrenheit eller 10 Celcius? -
Trekant, find vinkel? Cosinus/sinus
ForumindlægJeg skal gøre rede for at Vinkel A er en spids og størrelsen på den,jeg har målene - lille a=47 , lille c=150 , Store C=111 grader. Hvilken beregning skal jeg bruge? -
Cirkel
ForumindlægDer står: Der er givet en cirkel c, som går gennem punktet Q(7,2) Og har centrum i punktet C(3,-1) Bestem cirklens skæringspunkter med akserne.. Jeg går ud fra at der er 4 punkter.. -
Vilkårlig trekant, hjælp! :O
ForumindlægHej, jeg har siddet ig grublet over denne her opgave. I trekant ABC har du givet: a=10cm b= 8cm C= 60 Ggrader bestem siden c og vinklerne A og B. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, :) -
slut temp.
ForumindlægJeg har en terobæger med 0,5 liter vand i, hvor temparaturen er 15°C. Jeg kommer 3 isterninger i. Isterninger vejer hver 5 gram og har en temparatur på 13°C. Hvordan finder jeg sluttemparatur?
