Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15881 til 15900 af 23489
-
Ligning med keglens rumfang
ForumindlægHej alle! Jeg er imidlertidig stødt på en opgave, som jeg ikke har fiflet med før. Jeg er ikke sikker på, hvordan min tilgang bør være. V = (1 : 3) * pi * r^2 * h hvor V er keglens rumfang, r er radius i grundfladen, og h er højden. Hvor høj er en kegle med radius 4 cm og rumfanget 15... -
toppunkter og monotoniforhold
Forumindlægbestem toppunkter og monotoniforhold for funktionen f(x) = x3 - 6x2 + 9x - 2 -
Fysik c rapport - guitarøvelse
ForumindlægHjælp til fysikrapport! Opgaven lyder sådan: Variation af afstanden Beregn invers strenglængde dvs. 1 / L. Plot en graf der viser frekvensen som funktion 1/L. Lav et lineært fit til grafen. Hvad fortæller hældningskoeffecienten? Det er spørgsmålet: "Hvad fortæller hældningskoe... -
problemer m. tysk
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her og laver en tysk stil.. Det er egentlig lidt sævrt at komme videre, fordi der er et par ting jeg mangler at vide før jeg vil gå videre..Det er bl.a. noget grammatik jeg har spørgsmål til. Så hvis der er en Deutsch-sjæl herinde som gerne ville hjælåe mig, (evt. over msn... -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
Vandmærket genre?
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogen som havde læst ''Vandmærket'' af Naja Marie Aidt, og som kunne fortælle mig hvilket genre selve bogen er ? Jeg kan ikke rigtig finde en fælles. Det ville hjælpe mig rigtig meget, da det er til en dansk-historie opgave. :) -
Differentialkvotient?
ForumindlægHej .. Er der nogen der kan forklare begrebet differentialkvotient ? -
Retfærdighed
ForumindlægHvorfor vil nogen parti, som får stemmer fra menneser, tvinge deres folk til at leve side om side med fremmede menneske mod deres egen vilje? -
Kollegium i Kbh??
Forumindlæghej jeg sidder lidt og søger kollegieværelser i København. jeg er selv fra Sønderjylland så kender ikke så godt til området derovre, hvis i forstår. jeg ville høre om der er nogen der ved hvor man kan finde nogle fornuftige kollieværelser i københavn eller omegn?? og hvor meget de sårn ca. koster... -
Hvad har jeg overset?
ForumindlægHej. Har lavet en opgave, hvor jeg får et afvigende svar. Opgaven lyder: Et andengradspolynomium går gennem punkterne (−4, 0) og (0, 0). Parablens toppunkt ligger i punktet (−2, 5). Bestem regneforskriften for andengradspolynomiet. Mine to rødder er altså -4 & 0 Her er hv... -
Prisme
ForumindlægHej er der nogle der kan forklare mig hvorfor det rød og grøn lys kommer ud af prismen, som vist på tegningen? -
Koncentration
ForumindlægJeg er igang med følgende opgave: Beregn koncentrationen af benzen i jordprøven. og jeg ved 50 g jord, 20 ml pentan og ved en analyse af benzen fandt man 0,019 mM i pentanfasen.. Skal jeg så først finde stofmængden? -
Model for en havvindmølles energiproduktion
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? -
Plagiat
ForumindlægHej, Jeg har til min skr. eksam i et sprogfag benyttet nogle linjer fra MIN EGEN tidligere aflevering (uden fodnote/reference). Jeg er begyndt at blive usikker på, om dette ligeledes er plagiat, når det er min egen formulering og sammensætning? I tilfælde af at det er, hvad er konsekvensen, hvi... -
Upolær teori.
ForumindlægHej {: Jeg er gået i stå med min opgave og ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med dette: Hvad er teorien bag at 2 upolære eller 2 polære stoffer kan blandes, men at et polært og et upolært ikke kan? Tak på forhånd (: -
lineær funktion beregn forskrift.
ForumindlægF(73)=24 og f(118)= -16 det øverste er det ikke sådan ?: A= -16-24/118-73= -40/45= 0,8888889 b= 24-0,8888889*73=- 40,88889 f(x) 0,8888889x+40,88889 beregn f( 341) og f ( -195) og hvis forkert vil en så være sød at vise det:) så står der beregn f( 341) og f( -195) menes der at man skal indsætte ... -
Krystaller
ForumindlægHej Portal Hvordan dannes krystaller? -
Hjælp til valg af kemisk forbindelse i opgave
ForumindlægHej. Jeg sidder med en kemi aflevering hvor jeg har brug for lidt kemisk forståelse :).. Opgaven lyder. 1) I et forsøg ønsker du at fremstille metallisk kobber fra en opløsning af kobber(II)nitrat. Til en reaktion med kobber(II)nitrat har du mulighed for at anvende fast magnesium, en opløsning af... -
bachelor ??
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål vedrørende dispensation af bachelor maksimal studietid! jeg har særlige forhold der har gjort at jeg har brugt lidt ekstra år på min bachelor. Jeg var op til eksamen og nu her reeksamen lige inden sommerferien og har dumpet.....jeg har brugt max år på min bachelor men re... -
Hydrogenatom
ForumindlægForklar hvordan hydrogenatomet er opbygget og om hvordan det optager og afgiver energi. Er klar over at hydrogenatomet består af en atomkerne med én proton og én elektron i en bane om kernen, men lige hvodan det optager og afgiver energi er jeg ikke lige helt med på.. Nogle er kan hjælpe?
