Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 15901 til 15920 af 52987
-
Stadig flere unge har fritidsjob- artikel
ForumindlægHej Jeg skal lave en artikel, med rubrikken: Stadig flere unge har fritidsjob. Opgaven er formuleret sådan: En avis har planlagt en serie artikler om unges fritid. En af artiklerne skal handle om fritidsjob og have rubrikken: Stadig flere unge har fritidsjob. Forestil dig at du er jou... -
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Help!!! :D
ForumindlægHej, Vi har fået et spørgsmål af vores lærer som skal besvares. Her er spørgsmålet: 1. Forklar hvorfor afbrænding af fossile brændstoffer øger atmosfærens indhold af drivhusgasser. Mit spørgsmål er så: kan man lave et reaktionsskema over afbrænding af fossile brændstoffer, og på den måde påvise/f... -
srp (acetylsalisylsyre) - kondensation
ForumindlægHejsa .. jeg i gang med srp og er gået i stå med følgende.. jeg skal redegøre for syntesen af acetylsalisylsyre ... og jeg har vakgt at bruge : SA + ethanssyre <--> ASA + vand der sker her en esterdannelse med ethansyre.. dette sker vha af en kondensation, hvorved der så dannes en esterbi... -
HJÆÆÆÆLP til makroøkonomi
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har en lidt større opgave for i makroøkonomi, men allerede ved første spørgsmål er jeg helt blank. Det er virkelig forfærdeligt. Men fatter det bare ikke. Så ville høre om der er nogle der evt kan hjælpe? Bare med at besvare nogle af spørgsmålene, så det giver mening. For... -
halveringstid
ForumindlægHejsa.. Håber virkeligt at nogle kan hjælpe mig!Har siddet med en opgave i over en halv time, og kan ikke komme den til livs.. Er der nogle som kan hjælpe? Den lyder således:I en prøve af pB-211, er aktiviteten A(t) som funktion af tiden t givet ved A(t) = 83000 * 0,981t.hvor t er målt i minutt... -
Nyrerne
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med eksamen, og jeg kan simpelthen ikke forstå nyrene. Er der nogen som kan forklare mig selvle filtrationen, reabsoptionen og sekretionen? jeg ved godt, at det er et stort spørgsmål, men det kunne virkelig være dejligt, hvis der er nogen, som ville svare på det. Alts... -
Hjælp til matematik!
ForumindlægJeg kan intet forstå denne opgave, som jeg har prøvet at lave. Men kan simpelthen ikke og har prøvet flere gange. Jeg søger om hjælp til lektien, hvis der er nogle flinke personer herinde, som virkelig godt kunne hjælpe mig. Det ville jeg være super glad for. Opgaven lyder sådan her. En... -
Kraft ved stød
ForumindlægHejJeg kan simpelthen ikke få det rumsteret på plads i mit hoved.Jeg ved at en kraft kan beregnes som F = m*a. Men er det virkelig nødvendig at kende accelerationen? Feks, hvad er kraften som en kugle på 1 kg med hastighed på 5m/s påvirker en væg hvis stødet er 100% elastisk?Man kan jo feks. godt... -
Matematik algebra
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til disse opg. og jeg er vildt dårlig til matematik så pls hjælp :) a)Linjen l har ligningen y= 3x+b og P=(2,4) ligger på linjen l. Beregn b. b) Linjen l har ligningen y= ax+4 og P=(2,10) ligger på linjen l. Beregn a. c) y = 3x+4 er ligningen for li... -
Masse% til masse
ForumindlægHej! Er det muligt at regne masseprocenten om til massen af det rene stof (a)? Jeg har selv forsøgt at regne baglæns, men kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man gør, eller om det er muligt? Er der nogen af jer derude der ved det? og som kan skrive et bevis for det? :) m(a)/m(blanding) * 10... -
Mindst mulig lodret afstand mellem f(x) og g(x)
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, men kan simpelthen ikke forstå en af opgaverne. Jeg har kigget i mine lærebøger og diverse andre steder på nettet. Spørgsmålet lyder således: To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = x^2 - 4x + 8 g(x) = 3x * e^-x Bestem den værdi af x, hvor den lodrette af... -
Det vil være rart!!!
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Funktionen f er bestemt ved, at f(x)=0,5 -sinx, x tilhører [0,2pi[. Bestem de(n) stamfunktion(er) til f, hvis grafer har x-aksen som tangent. Har virkelig siddet med denne opgave i lang tid og kommer ingen vegne. Derfor håber jeg én af jer laver den... -
Adgangskrav for medicin
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogle derude, der havde erfaring med optagelseskrav til at læse medicin.Mit store ønske er at læse medicin, men gns. kræver a man skal have 9,6 i snit - og mit er en hel karakter under.Det er det jeg brænder for - jeg vil virkelig gerne!!Men er alt håb ude nu når j... -
heeelp me with pontens!
ForumindlægHej allesammen har brug for hjæp til den potens opgave, da jeg er virkelig er lost her - håber på hjælp! Opgaven lyder således: Ved undersøgelse af ørreder i Gudenåen og Randers Fjord har man nået denne model for sammenhængen mellem en ørreds længde og dens vægt. y = 0,00769 * x 3,10 h... -
DEN LILLE PIGE MED SVOVLSTIKKERNE - PERSPEKTIVERING!!!! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg håber på nogle hurtige svar, da jeg har dansk mundtlig eksame på onsdag! Jeg ville spørge ind til om nogle eventyrtræk i Den lille pige med svovlstikkerne, da jeg virkelig selv ikke kan finde nogen! Det samme med komposition, jeg forstår ikke helt hvad jeg skal sige om komposition.... -
Vejen til fysik
ForumindlægHej allesammen! tænkte på om i ikke kunne hjælpe mig med den her fysik opgave som er får til i morgen, kan virkelig ikke helt finde ud af det. Plzzzzzzzzzz hjælp Opgave 50 a. Opskriv Bohrs formel for energiniveauerne i hydrogen og angiv tabelværdier for de indgående konstanter. b. Udregn energi... -
Vis at (f@g)(x); er en eksponentiel udvikling og bestem udtryk for fremskrivningsfaktoren, skæring med y-aksen samt væksthastigheden.
ForumindlægHejsa Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen og mit indtil videre forsøg på at løse opgaven, men jeg har virkelig brug for hjælp... For jeg ved slet ikke hvordan den skal løses, og den skal afleveres i morgen... Min lærer sagde noget om, at b*a^x+b skulle omskrives til k*C^x på en måde, ved hjæ... -
hjælp angående "software"
Forumindlæghej igen derude :D jeg sys efterhånden mit tema (xp tema) er ved at bli for kedeligt at se på, derfor vil jeg skifte mit tema til http://www.crystalxp.net/galerie/en.id.557.html jeg har hentet det, men ka ikk få det til at virke... er der nogle der kan hjælpe? sys det er giga cool, så vil ne...
