Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15921 til 15940 af 72126
-
påvirkning af enzym aktivitet
ForumindlægNævn 6 faktorer, som kan påvirke enzym aktivitet. Hertil ka jeg kun komme på pH og temperatur. Kender i til andre? -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Beregning af kobs og halveringstid.
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål, som jeg har svært ved, og håber at I kan hjælpe mig med det. https://imgur.com/a/XcF3pCn Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte, og hvilke formler der skal bruges her. Har vi med en 2.ordens reaktion at gøre eller er det en 1.ordens reaktion? Det har jeg lidt svært ved a... -
Analyse 1, hjælp til opgave
ForumindlægJeg vil gerne bede om noget hjælp til opg. d) (kan ses på billedet). Jeg er ud fra b) og c) kommet frem til at {a_n} er begrænset hvis norm(c) mindre end eller lig 1/kvadratrod(2). ud fra det kan jeg konkludere at {a_n} har en konvergent delfølge, ved hjælp af Bolzano-Weierstrass. men så ... -
Beregn sluttemperatur?
ForumindlægHejsa Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Beregn slutteperaturen for en genstand, der er lavet af jern, vejer 250 gram, har en starttemperatur på 25,0 'C og tilføres en varmeenergi på 210 J. -
Problemer med mutation :S
ForumindlægHej! Jeg sidder desværre med det ondeste (synes jeg selv) opgavesæt om mutationer. Ville gøre meget for at få nogen til at hjælpe?! :( først to spørgsmål: 1. Hvilke grundstoffer består DNA af? 2. Forklar hvorfor og hvordan DNA har en retning? og langt vigtigere: 3)Her ses en DNA-streng, de... -
Vektor-regning opgave 3.063c
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med følgende opgave? Givet er 3 vektorer: a = (2,-5) , b = (-6,4) , c = (11,0) Bestem tallene s og t, således at c = s*a + t*b -
parabel. hjæp mig
Forumindlægjeg har parablen y=ax(i anden)+bx+c. og skal finde a, b, og c. parablen går gennem punkterne P(1,-5) og Q(-1,3). Tangenten til parablen i punktet Q, har hældningskoefficienten -8. -
andengradspolynomium
ForumindlægHerunder ses grafen for et andengradspolynomium p(x) = ax2 + bx - c. Angiv fortegnet for hver af a, v og c, samt diskrimanten, d. Nogle der kan hjælpe med at forklare, hvad man skal gøre for at løse denne opgave? -
andengradsligning HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe mig. jeg har en aflevering for, hvor ligningen hedder 2x^2+x+c=0 og en af rodderne er 3 jeg skal betemme c og finde den anden rod? jeg er slet ikk med, så ved slet ikk hvordan jeg skal begynde? -
At isolere (ligning) :)
ForumindlægHello people. :) Er der nogen der ville hjælpe? Jeg har en formel som lyder: sin(v) = n • C / T • (n + 3) Og jeg vil bare gerne have hjælp til hvordan man så isolere C i formlen? :) -
sinus og cos
ForumindlægHvordan kan jeg forklare, hvorfor at cos(90+v)=sin (v) ? og et andet spørgsmål: Sin A = a/c i trekant ABC - hvad er sin B og C så? -
Hjælp til en 2.grads ligning
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en andengrads ligning, hvor opgaven lyder som følgende: 1) Bestem c, når 1 er rod i 2x²-3x+c = 0. Bestem derefter anden rod. Hvordan løser jeg denne opgave? Tak på forhånd ;) -
grænseværdi
Forumindlægy=-0,016*LN(x)+0,051*LN(c+x), hvor c er en positv konstant og 0<x<uendelig. Funktionen er aftagende til en værdi af x, hvorefter den vokser. Hvordan beregner jeg denne værdi af x? -
fuldstændig løsning
Forumindlægjeg har løst a og b men står lidt i c a)y(x)=Ae^7x+Be^-x b) y(x)=e^7x-e^-x c) e^x(Ae^7x+Be^-x)=2 .....? -
trediegradspolynomium
Forumindlæghvis jeg har et trediegradspolynomium med forskriften p(z)=3*z^3+b*z^2+c*z+d og jeg har rødderne z1=0, z2=1 , z3=1+2*I hvordan fider jeg så ud af hvad b, c og d er ?? -
Bestem til diff.ligning en løsning
ForumindlægHej jeg har lige svært ved forståelsen af opgaven jeg har lavet, og er ikke sikker om den er rigtigt, er der nogen kloge hoveder der kan bekræfte/afkræfte ? bestem til differential ligningen: y'+x=y+1 der går gennem punktet P(1,-2) Først omskrives den til en type diff.l... -
HJÆLP STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE!!
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har vedhæftet et billed. jeg kan ikke finde ud af de to opgaver. er der nogen der kan hjælp mig, eller give mig et hint. -
Carnots varmelære
ForumindlægHej! Er der en som vil vise hvordan man beregner disse opgaver? 13 kg kød ved 21 grader celcius anbringes i en fryser. 1) Hvor meget energi skal der fjernes fra kødet før det er -18 grader celcius? (Kød består hovedsageligt af vand). Fryseren kan fryse kødet på 4 timer ved at arbejde uafbrudt....
