Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15921 til 15940 af 26896
-
procentvise stigning ?? Hjælp
Forumindlæglille forklaring inden opgaven Den 20. juli 2009 havde gruppen "Hej Matematik" 5831 venner på myspace.com. Den 26. oktober 2009 var tallet steget t i l 5869. Opgaven -> Beregn den procentvise stigning i antallet af venner. Opgave 1.9 i pdf filen ;) -
Årsprøve - Synopsis
ForumindlægHey alle sammen!Jeg har været inde og trække en problemformulering, med dertilhørende bilagsmateriale. Jeg er gået i stå ved problemformuleringen hvor der står:"Undersøg forskellige typer af sociale nederlag (=sociale begivenheder) i Danmark og diskuter forskellige typer af forklaringer på p... -
Vektorrum
ForumindlægHej Hvis V er et vektorrum, og L1, L2 er to underrum, hvor L2⊂L1. Gælder der så at L⊥2 ⊃ L⊥1 og hvis der gør, så vil jeg også meget gerne vide hvorfor, da jeg ikke kan finde noget om det i min bog, ej heller har Google været til nogen stor hjælp. Et link til et sted hvor det bli... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Differentieren
ForumindlægJeg har 2 opgaver jeg skal differentiere, men Jeg kan ikke se mig ud af hvordan jeg skal gøre.. Det ville være rigtig lækkert med et svar hurtigst muligt og en forklaring på hvordan i gjorde det, så jeg kan lave sådan nogle lign. senere hen. På forhånd tak for hjælpen! Opgaver er sendt over wo... -
Skal op i mundtlig matematik og er ret blank.
ForumindlægDet er fordi der er et spørgsmål jeg ikke kan besvare da jeg ikke var der da vi havde om andengradsligninger. Spørgsmålet lyder: forklar hvordan a, b, og c Påvirker den lineære funktions udseende og placering i koordinatsystemet. Til støtte for din forklaring må du gerne benytte ”Graph&... -
Handelseksame
ForumindlægNogen der kan give en god forklaring på følgende: Et efu skema på to produkter, hvor jeg skal finde frem til salgsargumenter der machter valgkriterierne for virksomhedens delmarked? Hvordan jeg skal kunne forklare, hvordan handelsvirksomheden laver en værdigskabelse og derved profit? og vise, ... -
Isoler v i formlen - MAT B! HJÆLP!
ForumindlægHej Har virkelig brug for hjælp og gerne forklaring på hvad man gør opgaven: Isoler v i formlen k • v l = 1 r Den er altså rigtig svær at skrive ind her. Men lighedstegnet skal selvfølgelig være i midten af det første jeg skrev! Håbe... -
E=m*c^2
ForumindlægDen populære formel E=m*c^2 betyder som bekendt, at energien er lig med massen gange med lysets hastighed i anden.Men betyder det så også, at alting, med den samme masse indeholder lige meget energi?Hvis jeg f.eks. har 1 kg vand og 1 kg. plutonium indeholder de to stoffer så lige meget energi?Hvi... -
hjælp til Atomfysik
ForumindlægHej..Har fået en helt masse opgaver for.. men jeg står helt uklar ved denne her.. håber der er nogen der kan hjælpe, gerne med forklaringer i stedet for blot facit..I en afstand på 1,5 m fra en radioaktiv klump måles et tælletal på 231 pr. minut. Hvor stort ville tælletallet være 75 cm. fra kilde... -
Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944)
ForumindlægHej SP! Er igang med mit 2. års projekt i dansk og historie, og skriver om litteraturen i besættelsestiden... Skal lave en analyse af Tove Ditlevsen - Nogle må dø (1944) .. Nogle der kan bidrage med en forklaring af slutningen, eller evt. ligger inde med en analyse? På forhånd mange tak ! .... -
Matematik aflevering
ForumindlægHej, håbet nogen kan hjælpe med denne matematik aflevering. Har brug for hjælp til følgende opg. i 1: c) Bestem afstandene: |CJ| og |DJ| d) bestem arealet af det gråtonede areal på figur 1. Håbet inderligt at der er nogen der kan hjælpe med en forklaring på hvordan opgaven løses På... -
Funktioner
ForumindlægHar problemer med denne opgave : Angiv difinitonsmængde og værdimængde for funktionen f: f(x)=-x^2+3x+5 g(x)=-x^2+kx+5 og beregn k, når det oplyses, at Vm(g) =[0;uendeligt]Jeg forstår ikke ret meget af det, da jeg lige har lært det. Så en rigtig god forklaring og til sidst facit ku' være fedt! -
hjælp...det haster
Forumindlæghejer der nogen som kan hjælpe med at løse nogle af følgende opgaver plus en forklaring til en aflevering.bestem stamfunktion til f(x) nåra) f(x) = (3-x)(x+2)/xb) f(x) = e^6-xc) f(x) = 5^-2xd) f(x) = 4^2x-1e) f(x) = (½)^2xpå forgånd tak -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået givet to funktioner f og g f(x)= x*(2*lnx+1) og g(x) = x^2*lnx'' Opgaven lyder at jeg skal gøre rede for at g er stamfunktion til f. Opgaven er uden hjælpemidler. Når der står "gør rede for", er det så bare en forklaring eller skal jeg regne? -
Ubestemte integraler i Maple
ForumindlægJeg har en test i integral regning på mandag, og jeg knokler for at finde ud af hvordan man angiver ubestemte integraler. Min lærer går alt for hurtigt i gennem det.. og jeg har ingen chance haft for at forstå det. Opgaven ser ud som følgende: Hvis vi nu holder os til opgave A, hvordan ska... -
Beregn styrken
ForumindlægHej :-) Jeg har fået denne opgave. Ngn. der vil hjælpe med at løse den ? :-) Jeg sætter pris på en forklaring. Jeg har resultatet, men vil hellere forstå det.. 1. Du tager 35 mg natriumklorid og opløser i 40 ml sterilt vand. a. beregn styrken i opløsningen. b. hvor mange ml skal... -
Kommentarer til Kraftbegrebet fysiktest
ForumindlægEndnu en omgang kommentarer. :) Nogle af spørgsmålene mangler beskrivelse - hvad er spørgsmålet? Flere svarmuligheder har fejl i latex-koden. Spørgsmål 9: På min svaroversigt har jeg svaret forkert, men der er ikke markeret nogen korrekt svarmulighed. Desuden, nogle af spørgsmålene mangler en for... -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla
