Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15961 til 15980 af 17400
-
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
har virkelig stor problemer
ForumindlægJeg fik i fagene 5 + 6 + 5 i karakter og nu er det tysk og dansk der mangler på 10 ende klasses miveau og nu er jeg tvunget til at tage optagelsesprøven. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan ikke ingen gang kan få 9 eller 8 for den sags skyld. Hvad meningen med de her mundtlige prøver ?? Jeg fatte... -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
Cirkler (skærings punkt)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle hjælpe mig med at lave denne opgave Cirklerne c1 og c2 har ligningerne c1: x2 + y2 - 12x + 2y = -33 , c2: x2 + y2 + 2x - 6y = 26 Vis, at cirklerne skærer hinanden -
can not/cannot?
ForumindlægHej. Er det grammatisk korrekt at skrive cannot? Min lære hader sammentrækninger, og trækker ned i karakteren, hvis vi laver nogen. Derfor kunne jeg godt tænkte mig at spørge, om cannot er en sammentrækning? Jeg har søgt lidt på nettet og fundet frem til, at mange amerikanere foretrækker ... -
HTX Vibenhus ?
ForumindlægHej Folkens Jeg vil gerne spørge jer om hvilke gymnasier er bedst, da jeg har valgt at tage HTX. Er HTX Vibenhus eller Sukkertoppen nogle gode gymnasier ? Altså er mennesker og lærerne racister ? Hvordan er miljøet derovre? Hvordan er det med undervisningen, får man noget ud af den ? F... -
Omskriv til (ax+b)^2
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke lige kan lure hvordan jeg skal løse :-/ Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Hvordan gør jeg dette? På forhånd tak for hjælpen :) -
Bestem integralet
ForumindlægEn der vil hjælpe mig, med at bestemme dette integrale: En funktion er givet ved, f(x) = 4x3 Bestem integralet, ∫21 f(x) dx -
Andengradspolynomie og diskriminanten
ForumindlægJeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__ -
Musik A På Gymnasiet?????
ForumindlægHvis man vælger musik A på gymnasiet hvad laver man så og hvordan er eksamenen? Hvilke muligheder er der herefter og hvad kan man blive, hvad bliver de fleste eller hvad bruger de det til? -
Favorisere?
ForumindlægGod aften, Nu har vi fået 2.gangskarakterer, og det har givet mig et indtryk af, at lærerne har tendens til at favorisere nogle elever i diverse klasser, at de nemt får højere karakterer. Misforstå mig ej. Jeg ved udmærket godt, at man ikke må sammenligne sig selv med de andre, men det er virkeli... -
CO2-koncentrationen i vandet
ForumindlægHeej (: Er der nogen som kan hjælpe? Har en del problemer med dette spørgsmål.. Giv en forklaring på, at CO2-koncentrationen er meget lavere i vandet end i bunden. Forklar desuden, hvorfor CO2-koncentrationen er forkellige i de to bundtyper.. Den ene bundtype er; Type B-plante fra sandbund med or... -
Eksamens "snyd"
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg går rundt og er en smule fortvivlet efter dagens engelsk eksamen, da jeg er blevet anklaget af min rektor for at have snydt, hvilket i yderste ende kan betyde en bortvisning. Jeg er fuldstændigt afklaret med mig selv omkring, at jeg ikke har snydt, men det han mener... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
spændingsdeler beregn U
Forumindlægjeg har en spændingsdeler med tre modstande. R3 som har modstandsværdien 10 Ω betegnes belastningsmodstanden. Derudover er der R1 = 100 Ω og R2 = 33 Ω. R2 og R1 er seriforbundet, og R3 er parallelforbundet med R2. Uind = 10V Beregn Uud Jeg har fået den samlede spændingsresistans... -
Tre spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med tre opgaver.. a) En vare koster 342 kr., efter at der er trukket 10% rabat fra. Hvad kostede den før? b) Hvis den kvartalvise rente er 3 % hvor stor er da den årlige rente? c) Hvis den årlige rente er 12%, hvor stor er da den kvartalvise rente? -
mat 7 klasse
ForumindlægJeanet vil lave en æske til hemmelige ting. Hun har bestemt, at kassen skal være 15 cm høj, kunne rumme ca. 101 og materiale-forbruget skal være mindst muligt. Hvor stor skal kassen være? evt metode til mellemregning Tak på forhånd
