Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 15981 til 16000 af 52678
-
afvikle terminsprøverne 2x om året
ForumindlægHej jeg går lige nu i tiende klasse, og har sidste gået i niende klasse. Lige nu havde vi terminsprøver i december måned, men også vil vi i marts måned igen afvikle ny terminsprøver for 10. klasse. Det samme havde vi sidste år med niende klasserne. Hvorfor skal man afvikle terminsprøverne 2x, o... -
10.kl?
ForumindlægHej folkens, er der nogen af jer der skal starte på 10. klasse i Rundhøjskolen, Århus:)? -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved, om man må have stikordskort med ind til Dansk eksamen i niende klasse? :) -
Skriftlig opgave
Forumindlæghej alle Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Vi har generelt ikke haft meget om hypoteser på klassen. -
Fordeling på værelser
ForumindlægDer er 14 piger i klassen som skal fordeles på 2 værelser. Hvor mange muligheder er der for værelsesfordelinger? -
Resume af 9;Slagtebænk Dybbøl9;
ForumindlægHar ikke været i skole da min klasse så filmen og har et resume for til imorgen, en der vil hjælpe? Tak på forhånd:) -
økonomisk kredsløb
ForumindlægHej :) jeg har til opgave at kunne forklarer denne her foran klassen uden hjælp. en der kan forklarer mig systemet i det? -
Tangentligning - parallelle linier
ForumindlægGodaften :) Jeg sidder med denne opgave: "Grafen for funktionen med forskrift: f(x) = x^3 - 6x^2 + 21x + 1 har netop en tangent der er parallel med linien med ligning y= 9x + 11" Hvordan finder jeg hurtigst frem til denne tangent? Alle tips modtages med kyshånd :) -
nanometer
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med omregning af nanometer hvis jeg nu har 656 nm, hvordan er det så jeg regner det om til meter og omvendt.. håber en lige hurtig kan hjælpe -
Vektor
Forumindlægvektor a = |a| vektor b= 2* a med hat beregn arealet som udspændes af vektor a og b opg 4 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf -
opgave om 2. grads ligninger ..
Forumindlæghej jeg har en opgave for i matematik, som jeg ikke forstår den lyder således: Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod. Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Er der nogen der kan forklare mig hvad dobbelttrod er og hvordan jeg kan løse den opgave... Mange tak -
hvilken punktmængde er dette? (matematik)
Forumindlæghey...jeg har følgende ligning:4x^2 + 9y^2 + 36 y = 0umiddelbart ser det ud til at det skulle være en ellipse... men kan jeg få lidt hjælp til at løse den? c",) -
ligning m.m
ForumindlægJeg har et problem.jeg sider med en ligning som ser sådan ud 3^2+x^2=(10-x)^2 og hvis jeg husker rigtigtså er det noget med at (10-x)^2=(10-x)(10-x)=20x+2x+100 men er det rigtitg og hvordan skal jeg sætte det op,jeg vil gerne vide hvordan jeg regner opgaven, med opstilingen. -
hvordan løse man ligniner
Forumindlæg6*x-9=33 -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Hjernevrider... nysgerrig?
Forumindlæg*hehe* hvis der er nogen som kan eller har mod på denne "lille" opgave så...HELD OG LYKKE!"En larve har gemt sig i et 90 cm højt træ, der står i en potte ved hoveddøren. Hver dag kravler larven 10 cm op ad stammen, men i løbet af natten glider den syv cm ned igen.Hvor mange dage er... -
Homogent elektrisk felt
ForumindlægEn pladekapacitor anbringes vandret i tyngdefeltet (+ øverst, - nederst). Der er vacuum mellem pladerne, og pladeafstanden er 9,0mm. Spændingsforskellen mellm pladerne er 450 V.a) Find den elektriske feltstyrke mellem pladerne.E = U/d = 450V/0,009m = 50kV/mEn meget lille plastickugle med massen 2... -
Hastighed
ForumindlægHej allesammen! Jeg er fuldstændig blank når det kommer til følgende fysik-opgave. Håber nogen kan hjælpe mig! En mand (mand1) er kravlet op i et træ og vil over til en anden mand (mand2), som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i et tov og svinger sig afsted. Tovet danner til at begynde... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
er bortvisningen okay...???
ForumindlægHejsa.Er i dag blevet bortvist fra mit gymnaium, da min tysk lærer fandt ud af, at jeg havde fået en her inde til at rette min opgave.Synes ikke selv, at det er helt fair, da jeg selv har lavet opgaven, men bare fået en til at se den igennem. Det samme kan ens forældre jo gøre, og det betragtes i...
