Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16021 til 16040 af 33650
-
Hjælp bedes ,s
ForumindlægHej. Har oversat en dansk tekst til engelsk. Rettelse bedes ; Det er en kendt sag, at Bernard Shaw af sine landsmænd ansås for sin tids vittigste forfatter, og der fortaltes mange morsomme historier om ham. Det var tidligere skik, at herrer bar selskabstøj i teatret. En aften foretrak Shaw imidl... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej... håber lige at I kan hjælpe mig med, at få rettet fejlene i min oversættelse.. den er fra dansk til engelsk takker Min far har haft et godt arbejde i mange år, men nu har firmaet indført computere, og han kan ikke lide at gå på arbejde mere. Jeg håber, at han kan få ansættelse et andet s... -
:((( hjælp
Forumindlæghej jeg skal digte vidre på historien og ved ikke hva jeg skal skrive mere ? hælp rayn was born on a farm and all of his life, he was raised as a farmer. He used his spare time to train with weapons. But one day Azer, the evil dragon, attacked the farm and blew fire over the farm, where Grayn... -
rette lille oversættelse ..
ForumindlægDet er en kendt sag, at Bernard Shaw af sine landsmænd ansås for sin tids vittigste forfatter, og der fortaltes mange morsomme historier om ham. Det var tidligere skik, at herrer bar selskabstøj i teatret. En aften foretrak Shaw imidlertid at møde i fløjlsjakke i et af Londons teatre. Kontrollør... -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
Cubakrisen - de to breve
ForumindlægHej hej alleVi arbejder i øjeblikket med Cubakrisen i historie. Jeg tænkte på, om der var nogen, som har kendskab til situationen med de to breve fra Khrushchev til Kennedy? Til at opfriske hukommelsen lidt, kan jeg sige, at det handler om, at Khrushchev først sender et mådenholdent brev til kenn... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej allesammen! Jeg står lidt i vildrede om, hvilket studium jeg vil ind på. Da jeg var mindre, ville jeg gerne være journalist, og efter jeg kom på gymnasiet, var drømmen at læse statskundskab. Men jeg er kørt træt i begge fag - og står derfor her i 3.Gs eksamensperiode og behøver lidt vejlednin... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Flere sætninger :P
ForumindlægFlere engelsksætninger.. og noget VIRKELIGT spastisk lammet dansk der skal oversættes :PVille være rart hvis i lige gad tjekke efter om det er oversat rigtigt til engelsk :)1) Hvad nytte er det til, at jeg prøver at holde det hemmeligt; det bliver alligevel opdaget, så snart de kommer tilbage- Wh... -
Oversættelse :)
ForumindlægGodaften folkens :) Nu har jeg siddet hele dagen med min engelsk oversættelse, og er endelig færdig. Jeg håber, at I vil være så venlige at kigge den igennem. Har lavet (..) omkring det jeg er mest i tvivl om. Her kommer den så: Translation: Therese O’Dell took a punch for the consumers, whe... -
En der har lyst til at kigge min engelskafl. igennem? Den er på en side :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået til opgave at skrive en side om ''organ donations'', og jeg vil virkelig sætte pris på, hvis der var en der gad kigge den igennem for fejl? Jeg håber super meget på en svar, på forhånd mange tak :) Organ donation Everybody knows what ‘’or... -
At forbedre sin IQ
ForumindlægJeg kommer fra en naturvidenskabelig familie, der sætter et konkurrenceelement i højsædet. Seneste 'dille' er måling af ens logiske IQ på internettet (www.iqtest.dk er udmærket). Ja, det kan godt virke infantilt, men hvad fan...Min kusines IQ er 135, min fætters 148, min ældre søster har... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Gennemsnit!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige, som går i 3 g, og har brug for lidt hjælp. Som i kan se fra overskriften, så handler det om mit gennemsnit. Jeg har et dårligt gennemsnit i forhold til det uddannelse jeg gerne vil ind på. Jeg vil nemlig gerne læse til medicin, hvis gennemsnit ligger på 10,8 (kbh)... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHEj. Ville blive rigtig glad hvis der er nogen der lige gider tage et kig på denne stil. 1. Don George has collected a collection of travel writings. “Wanderlust” is one of them. The theme of “Wanderlust” is the very first travel experience. We meet a young student who... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der vil læse starten af min engelskstil igennem, og rette eller markere fejl og dårlige vendinger? :) Her er den: The Whaler God, I wish I could be a child again. A little innocent child with no worries and no responsibility. Who hasn’t made such a wish once i... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
Sherlock holmes - den rigtige, oversættelse
ForumindlægHej, Jeg har rimelig mange problemer med min oversættelse: sherlock holmes: the final problem, synes virkelig teksten er mærkelig, så håber en af jer har tid og lyst til at kigge den igennem? Havde lagt en oversættelse en, men det var min "kladde", som kom ind ved en fejl, så prøver lig... -
kan du rette 20 linier på engelsk?
Forumindlægdet her skal rettes: The movie is about an 11 year old girl, Coraline. Coraline has found a secret door in her new house, where sie just moved in with her parents Mel Jones and Charlie Jones. When Coraline walks through the secret door, she discovers another edition of her normal life. On t...
