Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16081 til 16100 af 18123
  • Uendelig - logaritme

    Forumindlæg
    Hvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S
  • Fermats sidste sætning og Sophie germain

    Forumindlæg
    Nogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:)
  • Opskriv kernereaktioner ???

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Som omtalt i teksten giver følgende to processer til sammen en neutronkilde: A) Udesendelse af alfa-partikler fra Ra-226 B) Bestråling med alfa-partikler af Be-9, hvorved der bl.a dannes en fri neutron. - Opskriv de to kernereaktioner. ??
  • Lille fysikspørgsmål

    Forumindlæg
    Hvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t?
  • Årsprøver!!!

    Forumindlæg
    Heej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? På forhånd taak.
  • stof med varmefylde på 14,3?

    Forumindlæg
    hvad vil det sige hvis et stof har en varmefylde på 14,3?
  • Hvis man ingen metoder har brugt?

    Forumindlæg
    Hvad nu hvis man i sin AT-synopsis ikke har brugt nogle metoder eller teori? Hvis man ikke har analyseret nogle tekster, men har aflæst tabeller og bare læst og gengivet nogle tekster?
  • LYS? HJÆLP...

    Forumindlæg
    Ja overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten?
  • Rette min engelsk retorisk analyse?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk...
  • Anvendt og teoretisk matematik?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak
  • Udregne temperaturstigning af vand i et kalorimeter

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver fysikrapport hvor jeg bla. skal udregne temperaturstigningen af vand i et kalorimeter. Formelen hedder ?t= (U_eff^2 * T) / R * (c_vand * m_vand + 40 J/K) U_eff = 2,828V T = 240 sekunder R = 2,5 ohm c_vand = 20 grader C m_vand = 200g 40J/K = kalorimeterets varmekapacitet i ...
  • Standardentalpi for MgSO4 (aq)

    Forumindlæg
    Sidder og kigger lidt på spændingsrækken...... H2SO4 (aq) + Mg (s) --> H2 (g) + MgSO4 (aq) Magnesiumsulfat er vel et meget alm. salt - hvordan kan det være jeg ikke kan finde standardetalpien for stoffet i Databogen??
  • protoner og neutroner

    Forumindlæg
    sidder lige og døjer med spørgsmålet .. Hvor mange protoner og neutroner findes i atomkernerne af a) calciumatomer med nukleontallet 42 b) fluratomer med nukleontallet 20 - hvordan beregner man sig frem til svaret, jeg forstår det ikke .. help
  • Program til figurtegning

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG
  • Bedre til at skrive gode noter?

    Forumindlæg
    Heej alle herinde :) Jeg sidder lidt med et problem om, at jeg ikke kan få skrevet nogle gode noter til de fag vi nu har (10. klasse) Vil rigtig gerne forbedre mine karakter osv.. - Men har det lidt som om at jeg ikke rigtig bliver "klogere" på de enkelte emner vi har. Har det lidt med...
  • Hvad er spænding?

    Forumindlæg
    Hej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding?
  • Læreruddannelsen- håber nogen kan hjælpe?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg går nu i 2g, og efter 3g vil jeg gerne læse til lærer. Mine karakterer er meget fine i alle fag, undtagen i billedkunst, hvor jeg mindst skal have en karakter på 7, men desværre afsluttede jeg billedkunst med et 4 tal. Jeg vil gerne læse på Zahle UCC. Hvad skal jeg så gøre nu? - Har ...
  • Balmerserien

    Forumindlæg
    Kære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag...
  • Spændingsforskel

    Forumindlæg
    En almindelig stikkontakt har en spændingsforskel på 230 V. Er det så ikke det samme som styrken? Har lidt svært ved at forstå det, så hvis I kan forklare mig det, ville det være perfekt :)
  • Optagelsesprøve 2010

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville gerne lige høre om noget fra dem der har været til en optagelsesprøve til gymnasiet sidste år. og kan fortælle konkret hvad der forgår under prøven og om de giver kommentarer efter hver prøve....Er vildt nervøs for at jeg dumper.

Søgninger relateret til fysik disposition