Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16081 til 16100 af 111527
-
HELP!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med et osmose forsøg jeg er i gang med til biologi, skal til nv-eksamen. Er der måske nogen som sidder med noter om osmose forsøg med kartofler -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
ennæring og sundhed kraver?
Forumindlæghej ville lige høre den her uddannelse, ernæring og sundhed står der i ugs adgangskrav, at man skal have en hf. Men under oversigten over hovedtallene kan du se, hvor mange der søgte, og hvor mange der blev optaget på uddannelsen ved sidste optagelse. århus Kvote 1: 8,2 Standby: 7,5 betyd... -
HJÆLP TIL FORSLAG AF NATURFAGSEKSAMEN!!!! DET HASTER
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Grundstoffernes dannelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 1.g - STX, og skal til at skrive min NV-rapport (naturvidenskabelig-rapport), som jeg senere skal op og forsvare. Jeg har valgt at bruge fagene kemi og fysik - (der var i alt 3 fag- den tredje var biologi) Og jeg har derfor valgt emnet/overemnet: Grundstoffernes dan... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
2 opgaver
ForumindlægJeg er i gang med at løse en masse kemi opgaver, og har store problemer med disse 2 opgaver. Håber at I kan hjælpe. 1) Propanon (CH3COCH3) fordamper let, idet kogepunktet er 56 grader. Lidt propanon hældes op i en flad skål, som står på en vægt. Efter 1 minut er vægtens visning formindsket med 0... -
Reaktionshastigheder.
ForumindlægHejsa folkens! Nu er det sådan, at jeg sidder med en opgave i Kemi - jeg har i princippet lavet den, men jeg er dog ikke helt sikker på, om jeg har forstået det korrekt. Opgaven lyder: I en kolbe overhældes et stykke kobber med fortyndet salpetersyre. Afgør i tilfældene a. – e., hvilken in... -
landolts forsøg. 2 spørgsmål til resultater.
ForumindlægHej gutter.Sidder med sidste kemi rapport i hele gymnasie forløbet, så håber på lidt hjælp.. Jeg synes, at det er ret svært nemlig det emne vi er igang med, nemlig reaktionshastighed.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------... -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Dumpede
ForumindlægJeg dumpede til psykologi eksamen og skulle bestå for at komme videre på pædagogseminariet. Har nemlig bestået dansk, engelsk og samfundsfag. Det er noget lort og jeg er grædefærdig.. -
Opgave med funktioner
ForumindlægHej. Hvordan skal hele denne opgave forstås? Hvordan er det man finder frem til resutalet? Du har følgende informationer f(-1)=1 og f(2)=3 Hvilken punkter har du? Angiv en forskrift for den linære funktion f? Tegn graffen og kommenter på om det passer? -
WordMat
ForumindlægJeg har brugt wordmat til at regne en ligesidet trekant ud. den siger så at jeg kan regne siderne ud med den følgende ligning: b = (a * (sin(B)/sin(A))) men jeg undere mig hvorfor man ganger med a til at starte med Kan ikke finde det på nettet så er der nogle kloge hoveder der ved det? -
2,4 DNPH - reaktionsmekanismer?: P
Forumindlægja, har egentlig ikke rigtig haft noget om reaktionsmekanismer.. Jeg kunne bare godt tænke mig at inkludere figuren i min rapport og også prøve at forklare den.. Den er vedhæftet. Jeg ved egentlig kun lidt om elektronnegativtet og lidt om 2,4 DNPH-blandingen og har brugt det til at forklare.. De... -
Ret for felj : -
ForumindlægHej ., hvis der er lige nogen som vil rette den for felj : My opinion. I would like to write my opinion about capital punishment. After my opinion I think that capital punishment is bad thing, because nobody shall play God and judge other people how long they should live. Both sometimes the ca... -
Lineær funktion
ForumindlægHej I en matematikopgave skal man finde ud af om det kan betale sig at køre til grænsen og hente chips og sodavand. Priser i DK er noteret og priserne i DE er noteret. Det koster 256 kr. at komme til og fra grænsen i benzin. Hvordan kan via en foreskrift finde ud af hvornår det bedst kan betale... -
reducer
Forumindlægreduver udtrykket (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b)-(2a+b)*(2a-b) nogen der kan hjælpe! ! ! ! -
Redox
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at afstemme føgende redoxreaktioner for jeg kan simpelthed ikke finde ud af det.a) NO3- + H2S ---> NO + S (sur opl.)b) Mg + NO3- ---> Mg2+ + NO2 (sur opl.)c) MnO4- + SO32- ---> Mn=2 + SO42- (basisk opl.)d) MnO4- + Br- ---> Mn2+ + Br2 (sur opl... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ...
