Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16101 til 16120 af 18123
-
frafald
ForumindlægKan man begå frafald i Islam hvis man siger ( også at man er overbevist om ) at det er jorden der kredser om solen og ikke omvendt? Fik at vide, at i Islam er man forpligtet at tro at jorden er fast, og ikke bevæger sig, mens solen kredser om den.. men jeg er ikke helt overbevist om det. betyder ... -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
bestem vektorhastigheden
ForumindlægHej alle. Jeg har fået tildelt denne opgave, som jeg slet ikke forstår. Er der nogle der forstår den, og muligvis vil hjælpe? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
ForumindlægSom på overskriften: Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke? -
Halveringstid
ForumindlægHej Jeg skal beregne halveringstiden for Ba-137*. I et forsøg er jeg kommet frem til denne regressionsligning for forsøget: y=219,45307*e^-0,00426x Bruger så formlen for halveringskonstanten. Men henfaldskonstant må være k=-0,00426. Skriver derfor: T(½)=ln(½)/ln(-0,00426)=0,127 ... -
3 spørgesmål (((bare hurtigt:)))
ForumindlægHej jeg har lige tre spørgesmål som altid er hængende på mit hovedet, og ikke for svar af, håber i kan hjælpe 1 Hvordan kan man få sit gennemsnit hurtigt op, jeg ved godt at man skal række fingeren op, og lave lektier men hv... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ... -
Vækst
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan forklare og hjælpe mig med at sammenligne eksponentiel, lineær og potensvækst? Det er mest sammenligningen af de 3 jeg har svært ved.. -
Karaktergivning
ForumindlægHej! Jeg står i slutningen af 3.g og de afsluttende årskarakterer bliver givet mandag aften. På mit naturgeografi B-hold har vi siden sidste standpunktskarakter blev givet kun lavet en enkelt skriftlig aflevering. Denne aflevering blev til et 12-tal for mit vedkommende. Jeg fik imidlertid et 10-... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg er kommet i tvivl, om hvordan jeg skal forklare, det jeg gør. Jeg kan ikke forklare hvorfor Newtons 2. lov er gældende. Det er b'eren, som giver problemer. Opgaven lyder: Et elastikspring foregår fra en kran 54m over jorden, ( se figur ovenfor). Udspringeren... -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Eksamen stress og sygemelding
ForumindlægHej jeg vil spørge om man kan sygemelde sig pga. stress, det er ikke normal stress, jeg har aldrig prøvet det før. Har fået lidt ondt i hjertet, virkelig ondt i hoved(hovedpine), og har kastet op,. Skal op imorgen eftermiddag -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
tonelære musik og lyd
ForumindlægHar brug for hjælp, jeg er virkelig i bar bund. Tak på forhånd 11)Den øverste streng på en guitar hedder E-strengen, fordi den spiller tonen E når man slår den an. Det E har grundfrekvensen f = 329,63Hz. Strengens længde er L = 65cm. a:Hvad er bølgelængden for grundsvingningen på strengen... -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det. -
Protoner
ForumindlægJeg skal angive atomnummeret (Z) og neutrontal (N) for nedenstående atom: 12C 126C --> her har jeg angivet atomnummeret Og jeg har fundet ud af, at man finder neutrontallet ved at trække atomnummeret fra atomets massetal. I overstående er der 6 neutroner, hvordan finder jeg ud af, hvor mange p... -
Radioaktive henfald og eksponentielle funktioner
ForumindlægHvilken egenskab ved radioaktivt henfald ligger til grunde for den eksponentielle aftagende henfald vi ser i henfaldsloven? Henfaldsloven og absorptionsloven er begge eksponentielt aftagende – hvilke fysiske processor ligger til grund for dette? Håber der er nogle, der kan hjælpe..
