Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16101 til 16120 af 70316
-
Løs ligningen!!!! JEG SKAL BRUGE HJÆLP
ForumindlægHej :) Jeg skal løse denne ligning: (x-3)^2-4=0 Er kommet lidt galt afsted med den, så håber jeg kan få hjælp herinde :). Forresten, kunne jeg også godt bruge hjælp til denne opgave. En funktion f har forskriften: f(x)=2x^3-5x^2+2 Jeg skal beregne en ligning for tangenten til grafen for f(x) ... -
Uligheder.
ForumindlægHej Jeg skal have løst nogle uligheder, men jeg kan altså ikke rigtig finde ud af det når der er en brøk indblandet i det. Håber i kan håber i kan hjælpe mig. 2x+4 < 21 -x 2 -
Hjæææææælp til en gåde??
ForumindlægJeg har en gåde :D Der var 7 venner og de ville i biffen sammen. Den første gut kunne hver dag. Den anden gut kunne hver anden dag Den trejde gut kunne hver tredje dag den fjerde gut kunne hver fjerde dag den femte gut kunne hver femte dag og den sjete gut kunne hver sjete dag. Hvornår kan de all... -
Matematik
ForumindlægFrederikke har 4 km til skole. En dag tager det hende 20min. Frederikke cykler til skole med en gennemsnitsfart på... Er det ikke 0,2 km/t -
terminsprøver 3.g
ForumindlægHej. Hvor vigtige er terminsprøverne i 3.g ? -
OSO, kreativt produkt! (:
ForumindlægHej alle! (: Så er det tid til min OSO, jeg skriver om at være Indretningsarkitekt, men har lidt problemer med dte kreative produkt. Nogle som har gode forslag? På forhånd tak.. :D -
Stil
ForumindlægHvordan skriver man bedst muligt stil til eksamen for at opnå 12 ? -
Betydende cifre
ForumindlægHej Hvis nu jeg skal udregne følgende med korrekt antal betydende cifre, hvad er korrekt? 0,002 + 514 eller her hvor jeg går fra 2 cifre til 3 cifre? 55 + 55 =110 -
Skrive i nutid i resume?
Forumindlæghej. Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling- og det går jo 2000 år tilbage i tid. mit spørgsmpl er så: hvordan kan jeg så skrive i nutid når halvdelen af "historien" jo har har foregået? eller skal jeg bare skrive i datid og i nutid ? (evt... -
Geometri
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave: I en retvinklet trekant er den ene katete 10, og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. -
13 i dansk!
ForumindlægHvordan får jeg bevæget mig op på et 13tal? jeg vil såååå gerne have et 13 tal. jeg ligger normalt på 10 men hvad skal der til for at give det sidste? Hjælp please<3 -
funktion og graf
ForumindlægJeg har fået en funktion f der opfylder at f (0) = 5 og f (10) = -1 hvordan kan jeg tegne grafen for funktionen? -
væksrate??
Forumindlæghvordan løser jeg denne opgave: I et land er bruttonationalproduktet pr. indbygger steget eksponentielt fra 23100 US dollar til 34700 US dollar over 10 år. Hvad har den årlige vækstrate været? -
Talrække
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en talrække? Vil gerne have en forklaring :) 1, 10, ?, 43, 67, 96 Hvad er ? Mulighederne er: 14, 24, 34, 29, 39 -
Eksponentielt
ForumindlægHej kan i hjælpe en baktiekultur vokser eksponentielt og antallet af bakterier tredobles på en time. Efter 4 timers indholdet kulturen 10 millioner. hvor mange bakterier var der oprindeligt ? -
matrix-regning
Forumindlæghjælp please med denne opgave... der er givet en 3x3 matrix B:=Matrix([[-4,4,-10], [-3,3,-10], [0,0,a]]) med egenværdierne hvilke værdier af a, at B er diagonaliserbar? Og kan a vælges, så B bliver invertibel? -
binomcdf i maple?
ForumindlægHej jeg sidder lige og skal løse P(x≥10) i maple hvor n=20 Der må være en nemmere måde end at skrive funktionenen op 10 gange? er der evt. en lignende funktion i maple som på TI lommeregnerne "Binomcdf"? Mvh. Peter -
Kurvelængde - hvordan finder man a og b?
ForumindlægHej, jeg skal bestemme kurvelængden L af grafen f(x)=√x | x≥0 fra punktet A(2,f(2)) til punktet B(10,f(10)). Men hvordan finder man a og b til ? Er det bare 2 og 10, eller hvorledes? -
Gennemsnit???
ForumindlægHej, er der nogen der ved om der er nogle uddanelser hvor man skal have 10 er derover for at komme ind? Hvis ja hvilke? Ved er man engang skulle have over 10 for at blive jordmoder man det skal man hvis ikke længere... Kan I komme på nogen???Venlig hilsen Marlene -
løsning; ligning for ikke lineær funktion
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål.Kan man godt finde ligningen/forskriften for en ikke lineær funktion, dvs. at den lige som skifter retning? - eller man kan godt men hvordan? fx er der denne, hvor når x er op til 10 er y =15x+20, men efter 10 og opefter hedder den i stedet for 15x, 8x. Hvordan beskri...
