Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 16101 til 16120 af 17400
-
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors... -
hjælp til engelsk sætninger!! hurtigt
Forumindlæghej jeg vil utrolig gerne have en til at tjekke disse få sætninger for fejl da det er noget til en aflevering, ved der er fejl men kan ikke rigtig se hvor? (: I just said the same bad things about her and to her, like they did. I truly regret what I did, and I know I ruined her time in 7-grade, ... -
ENERGI MM.
ForumindlægHej. Sidder her og er ved at løse en opgave til en aflevering imorgen, men kan bare ikke komme videre.. Er der nogen der kan hjælpe - ville blive meget glad selvom det blot er en enkelt af opgaverne? På forhånd tak! I et klasseværelse er der en el-radiator med termostat så rumtemperaturen kan h... -
Dykkeropgave (tryk mm.)
ForumindlægHej. Sidder her og er ved at løse en opgave til en aflevering imorgen, men kan bare ikke komme videre.. Er der nogen der kan hjælpe - ville blive meget glad selvom det blot er en enkelt af opgaverne? På forhånd tak! En dykker fylder med sin trykflaske en ballon på 1 liter. Dykkeren er på det ti... -
Dykkeropgave (tryk mm.)
ForumindlægHej. Sidder her og er ved at løse en opgave til en aflevering imorgen, men kan bare ikke komme videre.. Er der nogen der kan hjælpe - ville blive meget glad selvom det blot er en enkelt af opgaverne? På forhånd tak! En dykker fylder med sin trykflaske en ballon på 1 liter. Dykkeren er på det t... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Hjælp til to opgaver.
ForumindlægHalløjsa alle sammen, jeg vi har fået en fysik aflevering for, som jeg finder meget svær, og jeg kan ikke rigtig løse to af opgaver på den. Den første er: En klods på 12 kg trækkes hen ad et gnidningsløst underlag med en kraft på 30 N i en retning, der afviger 37° fra vandret, som vist p... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej, Tusind tak fordi du ville kigge / hjælpe mig, jeg har et problem med en aflevering. Opgave 1. 9.b vil i en emneuge fremstille papir. Til fremstillingen vil de bruge trærammer, de selv samler. ________________________________________ Priser for en ramme. Lister...... 10 kr. Net........ 8 kr. ... -
rette rette rette.
ForumindlægDet er lidt af en aflevering. Så jeg kommer nok til at sætte flere ind, hvor jeg ska ha rettet noget, så håber ik I bliver sure eller noget. > Most of all have had suicide thoughts before in critical situations in our life. The intension to kill oneself isn’t unconcealed and is often (ledsag... -
Lidt hjælp
ForumindlægFra en tidligere tråd, havde jeg brug for en opgave, hvori der ikke er angivet nogle vinkel (se vedhæftet fil ) Denne opgave går ud på: c) At bestemme længden af l i spær d) Bestemme længden af alle de stænger, der indgår i spæret e) Bestem alle vinklerne mellem stængerne i spæret De seneste... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægKære alle Jer derude! Jeg har et stort problem! Jeg er lige begyndt på stx, og vi har netop fået en aflevering i engelsk på A niveu, hvor vi skal beskrive hvad vores sommerfeie har indholdt, og hvilke tanker vi har haft om at begynde på en ny skole :) Dog er mit problem, at jeg skriver enge... -
Beregn afstanden
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med en matematik-aflevering, og stødte på en rimelig frustrerende opgave. Jeg har problemer med det, da jeg lige har flyttet til en klasse, som har haft om noget helt andet end mig. Jeg søger desperat efter et svar på hvordan, jeg skal lave denne her opgave: Figure... -
Problemer med opgaver mht. logaritmefunktioner
ForumindlægHey! Jeg har en aflevering for og jeg er virkelig i knibe mht. disse opgaver. Er der en venlig sjæl som hurtigt kan hjælpe mig igennem dem? Deskriptionen: I astronomi er en stjernes tilsyneladende størrelsesklasse, m, et mål for den lysintensitet l, som man observerer fra stjernen. Sammenhænge... -
Differentiering af produkter og hjælp til tretrinsreglen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en aflevering og har forskellige spørgsmål til 2 af opgaverne. Opgave 1 Jeg skal også bruge tretrinsreglen i denne opgave. Igen gør jeg noget forkert. Ligningen jeg skal differentiere er 2x2-x. I opgaven skal jeg i den første del (a-delen) differentiere i punktet f(3). De... -
Linjer og vektorer
ForumindlægHej, jeg er i gang med aflevering, men står virkelig fast på en af opgaverne. Opgaven er todelt og lyder: Vektorerne ->a og ->b er givet ved ->a=(7 over 1), ->b=(-3 over 9), ->c=(-6 over 8) 1) Bestem koordinaterne til ->a + ->b (vektor a + vektor b), ->a + ->c... -
Hjælp til at oversætte spansk
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til min spansk aflevering. Jeg er enormt dårlig til spansk, og jeg skal skrive 10 sætninger på spansk om hvad jeg skal lave i weekenden, i fremtid. Jeg har prøvet at lave nogle sætninger selv, men jeg tror ikke det er rigtigt overhoved... -
Beregn hastigheden v i SI-enhed
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er fornylig startet med fysik B. Dog er det nogle år siden jeg har haft det på C-niveau, hvilket gør at jeg har lidt svært ved at lave denne opgave til min fysik aflevering. Beregn hastigheden v i SI-enhed i følgende tilfælde (l=længde, t=tid): a. l=457 m t=43 s ... -
Haster
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering hvor jeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk til fransk. Håber på der er nogen der vil kigge dem igennem. På forhånd tak ;D 1. Hvordan kommer man til stationen? 2. Vi leder efter en bank. 3. Er der en restaurant i nærheden? 4. Tag den første vej til venstre. 5. Gå... -
At sætte teksten i datid?
ForumindlægHej alle. Har nogle problemer med en aflevering, hvor man skal sætte tekskten i datid, ved brug af - passé composé og imparfait.. Håber der er en der vil hjælpe.. Mon oncle lui a fait le marché, mais elle a fait seule la cuisine. Une fois par semaine, une de ses filles ont vendues pour l’aider ...
