Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16121 til 16140 af 18123
-
Hvorfor historie på A niveau?
ForumindlægHvorfor skal man egentlig have historie på A niveau i gymnasuim? Det er ikke fordi jeg har noget mod faget, jeg kunne bare tænke mig at have det på et mindre niveau. Tak på forhånd. :) -
karakteristik
ForumindlægEr der nogle som kan forklare hvorfor karakteristikken for en diode bliver stejl når den fx når 0,7 V for en silicium-diode? På forhånd tak Signe -
Eksempeler på andengradspolynomier i virkeligheden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undrer mig over hvornår man bruger andengradspolynomier i hverdagen. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lave en virkelighedsorinteret opgave, altså lave en andengradspolynomie ud fra virkelige ''tal'' håber at der er nogle der kan hjælpe mig Tak ... -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Videregående uddannelse eller forsvaret
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne gøre karriere inde ved forsvaret. Men jeg har søgt om at komme ind på skibsofficer uddannelsen, fordi jeg elsker at sejle, og med den uddannelse kan jeg gå direkte til officersuddannelsen i forsvaret. Meen mit problem er at jeg nok mere har lyst til at gå hele vejen i fo... -
sandhedstabel (booelsk algebra)
ForumindlægHej har brug for lige at blive sparket igang med dette. Har set flere youtube videoer hvor sandhedstabeller giver meget god mening, men kan ikke lige pt overskue denne! Udfyld sandhedstabel for at bestemme Booleske udtryk, kan nogen hjæpe? Udarbejd ladder program til PLC, som konverterer binært... -
Energi opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denn opgave. Ved jeg skal bruge formlen mis*Lis+mis*cvand*deltaTisvand+mvand*cvand*deltaTvand=0 Har prøvet, men kan ikke få det til at gå op. Håber nogen kan hjælpe. OPGAVEN Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16grader i en termobeholder med... -
Kan man sælge mere end forskellen mellem produceret og forbrugt energi ?
ForumindlægEr der en fejl i logikken? ....hvis man regner med at kunne sælge mere end den overskyddende energi på (7776 - 7000) som kun har til rådighed til salg ? Hvordan kan det ellers løses/tænkes ? -
Bevis Efoton = (h*c)/lambda
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at bevise nedenstående? "Bevis at energien af en foton kan skrives: Efoton=h·c ved at benytte at Efoton=h·f og at c=λ·f" Jeg ved, at Efoton=(h*c)/lambda = Em - En Men skal der skrives mere end dette? Skal man her komme ind på Rydbergform... -
Vektor grafisk - Skal en vektor altid tegnes som en pil?
ForumindlægSkal en vektor altid tegnes som en pil? -
Hvordan løser man for alpha?
ForumindlægHvordan løser man for alpha? Jeg er gået helt i stå -
svingningstid
ForumindlægHej, alle der nogen der kan kan fortælle mig hvordan kan man se at svningestid er konstant -
Beregn opdrift.
ForumindlægBeregn opdriften på en heliumbaloon med rumfanget 250 L, når temperaturen er 22 C og trykket 1 atm. Pluft = M * p / R * T = 0,029kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*K * 295K = 1,19Kg/m^3 Phelium = M * p / R * T = 0,004kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*k * 295K =0,165kg/m^3 Fop = Pluft ... -
nogen gider kigge på min opgave ?
Forumindlæger det nogen her som gider hjælpe mig .. jeg skulle starte med at lave en graf og finde derefter min tendens ligning .. men udefra men tendens ligning kan jeg se at der er noget forkert og derfor kan jeg ikke komme videre med opgaven ? -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
tryk:-(
ForumindlægHej...Er der nogen der kan forklare mig Hvad under- og overtryk er? især trykket på jorden og vandtryk.. fx hvor findes det henne omkring os..............Tak -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Definitionen på lektiehjælp
ForumindlægHej alle!Jeg ville egentlig bare tilkendegive min mening om den misforståelse jeg har set mange gange inden for den seneste tid. Nogle folk som laver indlæg, er begyndt at tro, at folk herinde vil lave deres lektier! Derfor sætter de opgaven direkte ind som et indlæg, i en tro om at der er nogen ... -
Jeg vil gerne skift klasse
ForumindlægHej, i dag mødte jeg mine nye klassekammerater på det gymnasium jeg skal starte på. Der var 6 af mine andre gode venner, der kom i en anden klasse. De er nogle af mine bedste venner og jeg kendte absolut ingen i den klasse jeg kom i. Jeg vil derfor spørge, om det er muligt at skifte klasse? Og h...
