Studievejledning
Jeg vil gerne skift klasse
Hej,
i dag mødte jeg mine nye klassekammerater på det gymnasium jeg skal starte på. Der var 6 af mine andre gode venner, der kom i en anden klasse. De er nogle af mine bedste venner og jeg kendte absolut ingen i den klasse jeg kom i. Jeg vil derfor spørge, om det er muligt at skifte klasse? Og hvornår kan man gøre det?
Jeg ved heller ikke rigtig om min begrundelse holder.
Svar #2
16. juni 2015 af anonym000
Begrundelsen holder hvis du bilder dem ind i at det er en forudsætning for at du at ikke dropper ud. De er jo interesseret i dig, fordi de får et økonomisk gevinst når du får din hue på.
Da jeg startede i gymnasiet kendte jeg ikke nogen på hele det gymnasium. En lille håndfuld af mine folkeskoleklassekammerater skulle læse videre på gymnasiet og det var ikke det samme som det jeg skulle på.
...............
Svar #3
16. juni 2015 af lemasa (Slettet)
Du kan sagtens skifte klasse, men prøv at overvej lidt, at du stadigvæk er venner med de seks andre, du får bare nogle nye venner i din nye klasse.
Svar #4
16. juni 2015 af logawbjpgv< (Slettet)
Jeg har tænkt mig at gøre det. Jeg søgte samme linje, men kom i en helt anden klasse end mine venner. Jeg var kun sammen med de nye i et par timer, men jeg kunne virkelig ikke lide dem. Selvfølgelig er nogle af dem sikkert søde, men jeg vil heller gå i klasse med nære venner.
Svar #5
16. juni 2015 af hesch (Slettet)
Da jeg gik i gymnasiet, var der en pokkers masse linier. Den "klasse" jeg gik i blev spredt for alle vinde i fag som matematik, fysik, musik, sprog generelt, biologi, men ikke dansk ( her var vi samlet ). Til gengæld var man så i de spredte timer sammen med elever fra andre "klasser".
Det var simpelthen ikke noget problem, jeg blev nærmest lidt småforelsket i en pige fra en anden "klasse", som jeg havde russisk sammen med ( altså sproget ). Det var da dejligt.
Prøv at nyde mangfoldigheden ved at kende nogen i "din klasse" og nogen fra en "anden klasse".
Hvad vil du egentlig gøre, hvis du skal være "videregående". Skal du så have samme uddannelse som alle dine venner, for nu at komme i samme "klasse".
Svar #6
16. juni 2015 af logawbjpgv< (Slettet)
Jeg har måske ikke forklaret det så godt men:
Det der er sket er, at jeg og nogle af mine bedste venner har søgt samme gymnasium og samme linje, men jeg er ikke kommet i samme klasse som dem. Derfor vil jeg gerne skifte klasse (til deres klasse), da jeg har kendt dem siden 0. klasse og de er mine bedste venner. Jeg ved bare ikke om jeg allerede kan sende en e-mail til rektoren nu og anmode om et skifte.
Svar #7
16. juni 2015 af Therk
Var det ikke bedre at have de venner ved siden af og få skabt nye forbindelser i gymnasiet? Det giver dig også en mulighed for at redefinere dig selv og i sidste ende få et bredere netværk.
Spørger du mig, så er det for det bedre, at I ikke er endt i samme klasse.
Svar #8
16. juni 2015 af hesch (Slettet)
#6: Jo, jo, du har skam forklaret godt nok, og jeg har forstået.
Jeg får lidt gåsehud når du bruger vendingen: "bedste venner". Er du egentlig ven med din "dårligste" ven?
Svar #9
17. juni 2015 af Studscientpol (Slettet)
De bedste venner man har, er dem udenfor skolen. Her bygger forholdet kun på det sociale og ikke det faglige. Man bliver ikke bedre venner ved at gå i klassen sammen, så ser det som en fordel, at I IKKE går i klassen sammen.
Du er kun 15? Giv det en chance og prøv at se, om der også er gode mennesker i din nye klasse. Vi taler af livserfaring ;)
Skriv et svar til: Jeg vil gerne skift klasse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.