Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16141 til 16160 af 18123
-
hjælp til rettelse af en matopg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige vil rette denne opg.Om en funktion f oplyses at f er løsning til differentialligningen dy/dx=3x^2(y-1)og at f(1)=3bestem ligningen for tangenten for f i punktet p(1,3)p(x)=f(x0)+f´(x0)(x-x0)p(x)=3+(3'1^2(3-1))(x-1)p(x)=3+6(x-1)=3+6x-6=p(x)=6x-3bestem en f... -
Elektrostatestik, Gauss Lov.
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogen der ville hjælpe mig lidt igang med hvordan jeg skal løse den vedlagte opgave. Jeg burde nok kunne løse det meste selv, men jeg er meget i tvivl om hvad der endlig bliver spurgt om og hvordan jeg skal begynde. Især 1 og 2 virker lidt lumske stillet, da jeg som... -
Henfald m.v
ForumindlægHey!Håber nogen vil hjælpe mig med denne opgave ( http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=6048 ) A'eren har jeg lavet, men jeg har lidt svært ved at lave b og c :\\ -
MeV som masse?
ForumindlægEr der nogle som ved hvorfor man måler små partiklers masse i MeV.Jeg troede at MeV var en betegnelse for energi. Står det ikke for million elektronvolt?Er der desuden nogle som ved hvor mange MeV der på på en unit? -
adganskrav til medicin
ForumindlægHej derude.. jeg er civilingeniørstuderende og har lige et sp'ørgsmål som i evt. kan være med til at svare på.. har faktisk gået og tænkt lidt over hvorfor snittet til medicin er faldet så drastisk her i sommers? Tror i evt. at snittet vil stige til sommer 2009? håber i vil være med på en... -
Småopgaver inden skriftlig FYS
ForumindlægHar nogle få tvivlspunkter inden min FYS-eksamen på Onsdag...1)Forud for opgaven er bestemt, at laserstrålen udsender fotoner med energierne 1,88*10^-20J.Laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60W. Laserstrålen har en diameter på 0,40mm, og den flyttes hen over vævet med hastigheden 2,... -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
GM-rør
ForumindlægHey.Jeg skal fortælle lidt om GM-røret, og hvordan det fungere, men jeg har aldeles ingen anelse om hvordan det fungere.Hvorfor går der en strøm i systemet, når der kommer en partikkel eller en futon ind? -
skårsten
ForumindlægHvis jeg har et skårsten som vælter, hvor jeg kender højden hvordan finder jeg så den tid det tager for den at vælte? -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ? -
En 40 w-pære
Forumindlæga) Beregn en 40 W-pæres forbrug af elektrisk energi på 2 timer.b)hvad koster det at have pæren tændt i to timer?c) En familie har pæren tændt to timer om dagen 200 dage om året, hvad koster det? -
Forstår ikek min karakter! :-(
ForumindlægJeg har gennem dette år fået omkring 6-7 12-taller, reesten 10 i kemi skrft. men så snart vi lagde ud med organisk kemi faldt jeg fra, hvorfor jeg fik 00 i en kemiprøve (kemi B). Er det grundlag nok for at give mig 7 som standpunkt i skrft? Problemet er at vi ikek ksal have flere afæleveringer og... -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Skrive om differentialligninger
ForumindlægVi har fået en ond aflevering for i mat. Det går ud på at vi skal skrive og forklare om y'=a, y'=a*y, y'=b-a*y og y'=a*y(M-y). Jeg tror ikke vi skal have beviser, men bare forklare lidt om det. Er der nogle der har nogle forslag hvad man kan komme ind på? -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak
