Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 16201 til 16220 af 34042
-
Ph
Forumindlæg1) 1,25g sr(OH)2 i 80 ml vand. Hvad er pH ? Pkw=14 ———————————— 2) Hvad er pH værdien af denne vandige opløsning? 5,0ml 1,0M naoh 0,10M HCl Ka(HNO2)=4,5*10^-4 ——————————— 3) Hvis pH =9 hvad er koncentrationerne af OH? Og hvordan bestemmes det? Jeg ved at pH=7 for OH har koncentration 1.0*10-7 c... -
Hvorfor giver så enkle tal ikke 100 %?
ForumindlægHelt enkelt, men har voldet mig besvær i mange timer! Jeg har tallet 34, som er delt op i tallene 4, 3, 6 og 21. Hvis jeg skal lave disse om til procent, hvorfor får jeg det så ikke til 100%? Ligemeget hvor mange eller få decimaler, jeg bruger bliver det 99,97% eller 99,99% Hvad gør jeg forkert?? -
Hjælp til at finde formel
ForumindlægHvilke formel kan jeg gøre brug af for at løse opgaven? -
arealet af en mangekant, måske ved hjælp af determinanter
ForumindlægMathon viste engang hvordan man kan beregne arealet af en mangekant, måske ved hjælp af determinanter. En opgave går ud på, at man får opgivet alle hjørnepunkterne, og så skal man ved hjælp af en formel beregne arealet af mangekanten. Er der andre end Mathon, der kan hjælpe med dette problem? -
Cirkelligning hjælp
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad jeg skal gøre her -
Redox
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe bare med noget af de her opgaver? -
KINESISKE RESTKLASSESÆTNING
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, og er egentlig på bar bund. Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med følgende opgave 4.6 (a og b), som er vedhæftet. Det omhandler den kinisiske restklassesætning. På forhånd tak. -
Betsem stamfunktion til funktion der gšr gennem et punkt
ForumindlægHej der nogen der gerne vil hjælpe???? jeg er igang med opgaver til stamfunktion og ubestemt integral vil bare ger vide om jeg er på rette vej Opgave 7 Bestem stamfunktion til funktion der går gennem grafen (2,8) Funktionen lyder således f(x)=6x+2 Jeg er kommet frem til følgende f(x)=6x+2... -
Masseprocent???
ForumindlægHusholdningseddike er en 4,8 masseprocents opløsning af ethansyre i vand. Beregn pH(densiteten sættes til 1 g/mL) Opgaven lyder ikke særlig svær. Problemet er bare, hvad jeg skal stille op med '4,8 Masseprocent opløsning af ethansyre' Hvad betyder Masseprocent og hvordan omregner jeg de... -
geometri
Forumindlæghjælp med denne opgave -
Hjælp til at finde areal i vilkårlig firkant
ForumindlægJeg kender alle fire sider og en vinkel i en vilkårlig firkant: AB = 40, BC = 32, CD = 16, AD = 21, D = 120. Hvordan kan jeg finde arealet? -
Bestem arealet af M
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til mat opgaver. Jeg troede ellers jeg kunne finde ud af opgaven helt indtil, da jeg prøvede at løse den, så gik jeg helt i stop i et punkt, men det bedst hvis jeg får den hele med fra start. Opgaven ligger i vedhæftede fil :)) -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Hvor mange timers skolearbejde om dagen?
ForumindlægHej alle Jeg begyndte på Matematik-Økonomi studiet for lidt over 2,5 måned siden, og det har været nogle af en omvæltning i forhold til gymnasiet, hvor alt jo, for det meste, var ret nemt. Men det går egentlig ok, men jeg vil gerne gøre det bedste, jeg overhovedet kan, men jeg har i denne anled... -
fsa december 2007
Forumindlæghej alle sammen, godt nok er jeg helt ny her inde såå jeg ved ikke om jeg gør det her helt rigtig :) men jeg har været rigtig rigtig stresset her i den sidste tid, så derfor har jeg ikke lavet mit matematik som faktisk er til i morgen og jeg har en ret såå dårlig smag i munden over det, jeg ved i... -
HF/VUC niveau
ForumindlægHej! Jeg er en ung gut på 28år, som overvejer at starte på HF/VUC til næste sommer. Dog har jeg et par spørgsmål som måske nogen kan hjælpe mig med. Som uddannet butiksansat igennem HG, har jeg ikke den store viden indenfor skolen mere. Det er efterhånden en del år siden jeg gik i s... -
Nummerering af formler
ForumindlægHej. Jeg prøver, uden held, at nummerere mine formler, så de ved en ny section får opbygningen (<section>.<formel>) Jeg har kigget i daleifs bog (side 100), og der står at man skal bruge: \numberwithin{equation}{chapter} (Her har jeg udskiftet chapter med section) Min pream... -
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet...
