Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16221 til 16240 af 18758
-
Oversættelse engelsk
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at oversætte denne tekst fra dansk til engelsk. Jeg har rigtig svært ved engelsk så vil høre om i kan spotte nogle grimme fejl: Den verdensberømte forfatter af spionromaner John Le Carré indrømmede for nylig, hvad mange af hans læsere i længere tid har haft mist... -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
Efter 3.g...
ForumindlægHvad har i tænkt jer at lave efter 3.g. Gå direkte videre til studierne eller tage jer et sabbat år. Hvis ja, hvad har i så tænkt jer at lave?Overvejer selv noget udenlandsrejse incl sprogskole -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
division - brøk eller decimal?
ForumindlægJeg sidder og diskuterer med en kammerat om man må have lov at skrive brøk efter man har lavet et division stykke. fx hvis man har 858/7 Det bliver i sidste en 122 4/7 Må man have lov at skrive dette på denne måde osse fx ved 54,30/15 = 3,62 ? Altså, må man skrive begge ting? Elle... -
analyse
ForumindlægHej! Experter :) Er der nogen der vil rette min analyse på 4 sider om romanen Plastic :) Jeg er selv tilfreds med mit arbejde så vil jeg også have en bedømmelse hvis det er ok? -
Spamming, og oprettelse af flere tråde!!!
ForumindlægGang på gang har jeg oplevet brugere spamme forummet med de samme opgaver om og om igen. Det er altid de samme brugere, ja I ved hvem jeg snakker om - visse brugere som Fassos, Lemin, IIII, osv. Det sjove er at det er de samme emner disse brugere vil have hjælp til, måske er det den samme person?... -
Ateisme - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg godt kunne tænke mig at inddrage ateisme og synet herpå... Det jeg er interesseret i er derfor følgende: - Hvad er din holdning til Ateisme? - Er ateisme en form for religion eller snarere en anti-religion? - Har vi overhovedet brug for religion? Til si... -
Sætning
Forumindlæger dert en som kan hjælpe mig med at oversætte følgende fra dansk til spansk "han er blevet" ?? -
engelske idiomer
Forumindlæger der nogle som kender det danske udtryk for "we will leave no stone unturned" ? og "in order to get to the bottom of this case"? -
Syntese af ester
ForumindlægHjælp til at fuldføre min rapport. Jeg har svaret på det jeg lige kan, ved ikke om det er rigtigt. Jeg kan ikke komme videre, er der nogen som vil læse den og hjælpe mig på vej? Den er vedhæftet som docx-fil. -
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak . -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Naturligt loft for forståelse?
ForumindlægI min klasse er der en elev, som næsten ikke bruger noget tid på lektier og kan forstå næsten alt i matematik efter vi har gennemgået det. Der er også en anden elev, som læser rigtig meget på lektien og går meget op i det, men som alligevel har svært ved matematikken nogen gange. Er der et natur... -
Rettelse af oversættelse af Kurt Cobains selvmordsbrev til dansk
ForumindlægEr der en eller anden, der vil rette min oversættelse fra engelsk til dansk? To Boddah pronounced Speaking from the tongue of an experienced simpleton who obviously would rather be an emasculated, infantile complainee. This note should be pretty easy to understand. All the warnings from th... -
Bufferligning mm.
ForumindlægHvordan gribes den her opgave an? Jeg har virkelig svært ved den.... - Beregn hvor meget saltsyre 0,1 M der skal tilsættes en 5 mL opløsning for at pH falder en enhed, opløsningen er 0,05 M med hensyn til både eddikesyre og natriumacetat. - Benyt bufferligningen - Benyt at ved tilsætning... -
Kolleger/kollegaer
ForumindlægHvilket ord, er det korrekte at bruge? Og er "kollegaer" en misforstået bøjning af "kollega"? -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en...
