Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 16221 til 16240 af 48880
-
MEdieRne oG PResSen! HJÆLP.. :D
ForumindlægHEY DER UDE!!!.. I need some help.. please? Hukommelsen er lidt væk og derfor har jeg brug for en cool én, der kan huske en sag om en politikers privatliv der har kørt meget i medierne. (Behøver ikke være ny, men bare at den er stor) Jeg vil bruge den til at besvare et spørgsmål der lyder: Hvord... -
Hjælp til at finde relevante kilder til SSO
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om 'de digitale mediers indflydelse på politikeres måde at kommunikere' i min SSO, og mangler at præcisere, hvem og hvilke tekster, jeg vil underkaste den danskfaglige analyse, som jo er vigtig for opgaven. Jeg efterlyser både en tekst af en politiker, som repræsente... -
Ideologi artikel
ForumindlægJeg fik for en uge siden en artikel for vedrørende ideologi. Jeg faldt over et sted i teksten jeg havde lidt svært ved at forstå. Man kan ikke bebrejde nutidens politikere, at de gør alt for ikke at miste deres plads i folketinget. Det er således rationelt for en politiker at forfølge en politi... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Tilpasning af demokrati i forskellige lande og kulturer
ForumindlægHej, jeg er igang med en projektopgave, men er gået lidt i stå. Jeg har en problemstilling som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal svare på, please hjælp en eller anden! Så er i søde! Problemstillingen: Kan det være nødvendigt at tilpasse et demokratisk styre i forskellige kulturer og lande? -
Mål for snit?
ForumindlægMåske et mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre et spørgsmål om noget, som jeg har indtryk af, at mange gør sig tanker om:Hvilket gennemsnit er det dit mål at få ? -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
Sammenhæng mellem ...
ForumindlægHejsa. Nogen som kan give mig lidt inspiration til at forklare teoretisk, hvorfor der forekommer en sammenhæng mellem alder og partivalg eller offentlig/privat ansættelse og partivalg eller uddannelse og partivalg?? Håber I vil give mig nogle ideer, da jeg faktisk er helt blank lige nu ... -
Læge (Løn)
ForumindlægHvad tjerner en ny uddannet læge efter de 6 år på KU. og hvad kommer lønnen op på efter 10 år ca ? -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Engelsk eksammen
ForumindlægHey... Er der nogle der kan fortælle mig hvordan den skriftlige del af engelsk eksamen foregår?Hvor mange timer får man til at skrive stil?Må man bruge computer...?Jeg gruer virkelige for eksamen :hilsen en 1.g'er -
Hvordan kan jeg blive bedre til at skrive?
ForumindlægKære brugere Ikke fordi det er nogen undskyldning, men jeg er dansk med anden etnisk baggrund, og jeg staver og skriver ad helvede til. Det er jeg virkelig ked af, da jeg er utrolig fascineret af det danske sprog. Jeg læser rigtig mange aviser, og jeg ser en del dansk fjernsyn, faktisk ser jeg ik... -
DL 6-17-5, 5-8-12, 5-7-4 eller Rvl § 19, stk. 2?
ForumindlægVedr. Familie- og arveret Jeg har været en del fraværende fra starten på mit studie, fordi jeg gik med overvejelser om at droppe ud - derfor har jeg ikke overværet de forelæsninger, m.m. jeg burde. Jeg har dog valgt at gå op til fam./arv-ret eksamen her i januar alligevel - jeg kan ikke rigtig t... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har fået til opg. at oversætte en dansk opg. til engelsk.Den ser således ud:"The nuclear-weapon testings in Nevada took place in the winter of 1951. On the 11th January the Nuclear-energy Commission distributed leaflets, framed in black, informing people in the area, that there will be t... -
En der vil hjælpppp
ForumindlægIfølge “Stressforeningen i Danmark” giver stress anledning til 1 million fraværsdage a°rligt, og 500.000 konsultationer hos lægen. Endelig forlader 3.000 personer arbejdsmarkedet, og ga°r pa° tidlig pension som følge af stress. Omkring 15 procent af danskerne oplever dagligt symptome... -
rette en oversættelse
Forumindlægpå dansk Opvarmningen af jorden forgår lidt som i et drivhus. Jorden har et ozonlag, som lidt fungere som glasset i drivhuset. Når jorden varmes op af solens stråler, holdes meget af varmen tilbage omkring jorden af dette lag. Nogle af varmesrålerne forsvinder ud i rummet igen og ud af vores atmo... -
Smiler sød :) nogen der vil læse igennem?
ForumindlægHej jeg har en oversættelse for i tysk. DEt er en tysk tekst der skal oversættes til dansk, og jeg forstår det ikke helt, for det hele lyder ret kompliceret, men jeg tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med at læse igennem, og fortælle evt. lidt om det går ud på, og rette lidt i den danske tekst? ... -
Flere A fag.. 1,03?
ForumindlægHey...Hvis jeg har flere A fag end der er påkrævet for at man kan bruge 1,03 reglen, tæller det med?eks. på hf kræver det at du har et A fag mere udover dansk A man har.. hvis jeg nu udover dansk har to A fag, hvordan regnes det så ud? Stadigvæk kun med 1,03?- Sam -
reinsteigern
Forumindlæghej er der nogen der ved, om der findes et dansk ord for "reinsteigern" eller "hinensteigern"? vi er flere der har diskuteret det, og vi kan bare ikke komme i takne om et tilsvarende ord på dansk. jeg er bare helt blank, og det er kraftedeme irriterende! og det står altså d... -
Analyse af H.C Andersens land, af Benny Andersen
ForumindlægHej, jeg skal i dansk analysere denne del af digtet, H.C Andersens land: knyttede danske ansigter nu har de opdaget hinanden gennem læsebreve gennem meningsmålinger gennem radio og fjernsyn de kan mærke de bliver flere og flere hævder allerede at være de fleste. Jeg tror den første strof...
