Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 16221 til 16240 af 170365
-
Min kusine skal op til mundtlig 2g MatB eksamen i Gym
ForumindlægHun er desværre en af de som ikke følger så godt med (og hun dumper sikkert), men hun har bedt mig om hjælpe hende ( fordi jeg kan det med matematikken) med at tyde hvad hendes lærer mon mener med følgende spørgsmål. "Bevis sætningen for 2.gradspolynomier". Det kan jo være det men... -
Synopse - dansk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej alle. Jeg har været i gang med min synopse til mundtlig prøve i dansk, og er stødt på nogle problemer... Punkterne der allerede står i synopsen er dem der er markeret med federe skrifttype. Resumé af prøveoplægget: Drengen der gik baglæns handler om en dreng på ni år, der mister sin bror ... -
Hjælp Hvordan benytter man lineær regression på tabellens data til at bestemme a og b
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til at løse den her opgave. Jeg har prøvet at løse den og jeg får det til at være a=6 og b=80 men det går bare ikke op med tabellen. -
Funktionen f har forskriften f(x)=b*a^x
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg nu har virkelig svært ved, jeg har lavet a og b, og er lidt usikker på c opgaven består af 5 spørgsmål, jeg håber at du har tid til at hjælpe mig ;) Funktionen f har forskriften f(x)=b*ax grafen går gennem punkterne (-1;2,2721) og (5;27,457 a) bestem for... -
Beregning af temperatur ud fra T=T0+a*e^(-k*t)
ForumindlægI et rum anbringes er beholder med væske til afkøling, Rummet har en temperatur på, T=24 Co Væsken har en temperatur på T= 80 Co. og efter 8 minutter er temperaturen på væsken faldet til 60 Co Vi skal anvende denne Formel T = T0+ a*e-K*t Hvor a og K er konstanter Her skal jeg s... -
opgave 3.007 sæt fra 2007 eksamen matematik stx
ForumindlægHej. Jeg sidder med en eksamensopgave i matematik. Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til den. Det drejer sig om opgave 3.007 fra eksamenssættet fra 2007 i matematik STX. Opgaven lyder følgende: En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade... -
eksamens spørgsmål - løsning af ligninger (grafisk metode)
Forumindlægmit eksamenspørgsmål er: Gør rede for algebraiske og grafiske metoder til at løse ligninger og uligheder – herunder skal du behandle andengradsligningen. Hvordan kan jeg vise en grafisk metode til løsning af uligheder? Og angående ligninger.. løser det opgaven hvis jeg tager en lineær sam... -
HVORDAN FORBEREDER MAN SIG BEDST TIL DANSK MUNDTLIG EKSAMEN (KENDTE TEKSTER)
ForumindlægHej Jeg skal op i Dansk mundtlig årsprøve på mandag! Jeg har brug for tips og tricks til hvordan jeg mest effektiv forbereder mig. Jeg kan kun trække kendte tekster! -
Matematik eksamen imorgen HASTER. Håber i svarer i dag :-)
ForumindlægHej Jeg er igang med at øve til færdighedsregningen. Håber i vil hjælpe og forklare hvordan i er kommet til svarene :-) 1) En ost vejer 240 g. Der skæres et stykke på 60 grader af osten. Stykket vejer ca. ______________g 2) Charlotte køber en computer for 8800 kr. To år efter sælger hun d... -
Forberedelse til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau.
ForumindlægHej. Nogle gode ideer til hvordan man bedst kan læse op til mundtlig matematik på b-niveau? - Kasper -
nyliberalistike løsninger/tankegange i brug - hjælp til 24-timers eksamen !!
ForumindlægJeg har en tekst hvor der står: "Når et land møder krisetider som USA gjorde i 1970 erne og som vi selv gjorde under VKO regeringen er det nemmere at tage nyliberalistike løsninger/tankegange i brug" hvad vil der sige at tage nyliberalistike løsninger/tankegange i brug ? hvad gjorde ma... -
Gælder de samme regler til prøveeksamen som til en rigtig eksamen?
ForumindlægHej! Ja, spørgsmålet siger sig selv: gælder de samme regler? Kan man F.eks.blive smidt ud af gymnasiet hvis man ikke møder op til en prøveeksamen? :) -
Finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand
Forumindlæghejsa jeg har et problem med en fysik/matematik opgave, hvor jeg skal finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand medregnet. Problemer er jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre. Jeg ved det er noget med differentiering/integrering, men har ikke særlig godt styr på de to begreber Formlen ... -
Vis at X=k og Y=a-k P-n.s.
ForumindlægHej derude, jeg har følgende spørgsmål: Lad være to uafhængige stokastiske variable sådan at der findes så Antag at for Vis at X=k og Y=a-k P-n.s. VINK: Vis X og Y er uafhængige og vis at _______________________________________________________________________________________ Jeg har ... -
Mulighed for eliteuniversitet
ForumindlægHej jeg går for tiden på Ha(almen), men overvejer for tiden kraftigt, at droppe ud og starte enten på International Business eller international business and politics. Grunden til dette, er at jeg altid har haft lyst til at prøve kræfter i en af verdens bedste business schools i England eller US... -
Hvorfor kan a ikke være mindre end nul i eksponentielle funktioner?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en emneopgave omkring eksponentielle funktioner, og har stødt på noget undrende. Forskriften består blandt andet af bogstavet "a", og det kan ikke være mindre en 0. Hvorfor kan det ikke det? -
Angiv en ligning for siden a på formen ax+by+c=0
ForumindlægHej Jeg har svært ved at løse opgave a, er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig på vej? I et koordinatsystem er givet en trekant ACB, hvor ligninger for sider er givet ved: a: går gennem punkterne (-3,-2) og (-2,-3) b: -6x+2y-4=0 c: x=-3 a) Angiv en ligning for siden a på formen ax+by+y... -
hvordan reducere man 2*(y-x)-(2y-x) og a-2*(3+a)
Forumindlæghej jeg sider her og skal lave en aflevering men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal reducere 2*(y-x)-(2y-x). og a-2*(3+a) plejer godt at finde ud af det kan bare ikke huske hvordan man gør. Det ville være en rigtig stor hjælp hvis en kunne give en forklaring på det. -
Gør rede for hvilke af konstanterne a, b, c og d der er positive
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave jeg ikke kan forstå Er konstanterne ikke alle positive, da der står + foran b og d og usyndelige + foran a og c? På forhånd mange tak! -
Mindre SRP krise. Integration af 1/(a^2-x^2)
ForumindlægTak fordi du har klikket ind på mit opslag :) Jeg sidder og laver min SRP, men jeg har problemer med at løse ovenstående integrale: 1/(a^2-x^2) Her medsendes et billede af hvor langt jeg er med: https://i.imgur.com/s19R4Zj.png Jeg har fundet en video hvor udtrykket integreres, men jeg forstår i...
