Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16281 til 16300 af 156338
-
Vektorer
ForumindlægHej alle, jeg er lige gået i gang med vektorer, og stødte på en opgave, jeg lidt er i tvivl: Find vektoren mellem følgende punkter: C(2,-6) og D(7,2) men jeg undrer mig over, hvordan dette ville give mening at gøre: Jeg kan jo ikke trække 2 fra - 6. Så er der nogle af jer, som kan forklare... -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o... -
Hurtig rettelse :)
ForumindlægRette? :D I haven't celebrated Christmas, because i'm Muslim and haven't celebrated the New Year's Eve beucase my grandfather losed hes life and therefore showed we respekt for him and thats it's tradionelly. I haven't anything special have bettet things to because there w... -
Isolering igen...
ForumindlægV = pi*r2*h Og jeg skal nu isolere h. Bare giv mig et hint. Jeg VIL lære det her xD. -
Matematik
ForumindlægNogen som ved hvordan jeg skal løse opgave B -
Beløb
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved at forstå. Der står i opgaven Søren har sat et beløb i banken. Rentesatsen er 3%, og efter 4 år står der 6753,05 kr. på kontoen. Hvor mange penge satte Søren i banken? håber i kan hjælpe mig. tak på forhånd. -
EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t... -
Nogen der kunne gi en hånd:)
ForumindlægFil er vedhæftet. - Et grundigt svar på disse to opgaver?? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser opgave b i denne opgave? Tak på forhånd:-) -
kompleksitets konstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? hvad er kompleksitets konstanten -
Hjælp til underemne
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til eksamen i engelsk, jeg har valgt overemnet 'Great britain', dog er jeg helt blank for underemner. Jeg tænker jeg vil komme ind på noget med seriemodere og måske også noget med James bulger sagen. Jeg kunne godt bruge nogle ideer til et underemne og måske og... -
Differentialregning--Hjælp søges
ForumindlægForbedrelsen af et eksamensspørgsmål: "Forklar, hvorfor differentiable funktioner altid har vandrette tangenter i indre ekstremumspunkter. Og vis, hvordan denne egenskab kan bruges til at finde toppunkt for et andengradspolynomium". Hvad er "indre " ? Er er nogen , der vil fo... -
opg. med væksthøjden
Forumindlægen som vi hjælpe med denne opgave?? :) -
niveaukurver funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der måske nogen der kan forklare mig hvad niveaukurver for funktioner af to variable er, og hvad den bruges til? -
integralregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med opgaven, og forklarer hvordan man kommer frem til det osv, så det giver mening for mig:) -
Hvis jeg ikke består..
ForumindlægHvad sker der hvis jeg for 00 i matematik til afgangsprøven/eksame 9 klasse? Vil rigtig gerne ind på en erhversuddanelse, og kravene er 02 i dansk og matematik. Og et snit på 2. Er så dårlig til matematik. Hvad sker der hvis jeg dumper i matematik? -
Giver mine sætninger mening?
ForumindlægJeg har et problem i fransk med at skrive frit - jeg kan sagtens oversætte, men når jeg skal svare på spørgsmål, laver jeg for komplicerede sætninger, som derfor ikke giver mening. Er der nogen som kan kigge på min besvarelse af B-opgaven i et eksamenssæt? Alle rettelser/indskydelser modtages med... -
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
Kontinuert
Forumindlæg"En funktion, hvis graf i et punkt x0 er sammenhængende, kaldes kontinuert i x0." Dette står der i min bog. Nogen der vil uddybe det? -
Reducering
Forumindlæg3/(a-b) - 6b/(a^2-b^2)
