Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 16361 til 16380 af 48880
-
FSA 2010 Terminsprøver
ForumindlægTil alle jer som havde FSA 2010 afgangseksamen (sidste år) i folkeskolen: Kan i ikke skrive hva den skriftlige opgave skulle handle om indenfor TYSK, ENGELSK, DANSK? På forhånd tak!!!!!:) -
Ordforråd
ForumindlægMit ordforråd i dansk er meget svagt. Jge læser en del bøger og blogs, men mit ordforråd er stadig ikke så godt. Er der nogle af jer, som kan komme med gode råd til mig? -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
USA i Goul Andersens todimensionelle partiindeling
ForumindlægJeg har et problem med at finde ud af hvorfor man ikke kan placere USA i den todimensionelle skala med lige så stor korrekthed, som når man placerer de danske partier - er der nogen, som kan hjælpe mig med det? -
Kan du hjælpe mig med, at lave en god konklusion
ForumindlægForklaringsspørgsmål Hvordan/hvorfor blev sorte behandlet anderledes end andre i 1860-1960? Fra 1860-1960 blev Sorte behandlet med at blive overfaldt og dræbt eller så kunne de være meget uheldig og blive hængt . De sorte blev behandlet sådan fordi at folk troede at sorte mennesker var tættere ... -
outsourcing - geografi
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en geografi opgave?!- Fordele og ulemper ved outsourcing set fra et dansk synspunkt. takker -
Konto
ForumindlægKan man godt være medlem af Danske bank og have konto der, men samtidig oprette en anden konto i Nordea bank? og demed have 2 kontoner? -
Vands ionprodukt?
ForumindlægHvad er det og er der nogen der kan give en diffination på det? - også en beskrivelse så jeg også kan forstå hvad det er :-) Helst ikke på kemisprog, men dansk tak :-D -
Kort-fransk-oversættelse
ForumindlægHej, jeg har oversat en dansk tekst til fransk og vil høre om der er nogle som vil rette den? :) Oversættelsen skal jeg aflevere i dag aften. Jeg har vedhæftet det som en fil -
Tjek oversættelse
ForumindlægHej jeg har oversat noget dansk til spansk og der var en enkelt eller to passager som jeg havde lidt problemer med så please tjek den igennem. Det er vedlagt -
Hvorfor ikke bare forbyde salg af alkohol, kød og cigaretter helt?
ForumindlægNu diskuterer politikerne, om rygeforbuddet skal udvides yderligere, fordi mange unge stadig ryger. Ja, venstrefløjen mener endda, at en lastbilchauffør ikke skal have lov at ryge i sin lastbil, selvom han sidder der alene. Så spørger jeg: Hvorfor ikke bare forbude al salg af alkohol, kød og... -
Ret
ForumindlægEr der nogen der kan rette lidt i min tysk tekst? Det ville jeg sætte stor pris på! Alexandra ist 19 Jahre alt, und kommt aus Tutzing in Bayern. Tutzing ist eine kleine Stadt, wo viele reiche Leute leben. Alexandra geht auf ein Gymnasium, und habe sein Abitur in einem Jahr. Sie haben keine Ahnu... -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
hurtigt hjælp til rette fejl til mit oversættelse
ForumindlægUnge danskere, der er skibukser i Frankrig bliver ofte udsat for grov diskrimination af indfødte skiinstruktører. Danske skiturister sætter derimod stor pris på de danske skiinstruktører, fordi undervisningen foregår på dansk. Men hverken de franske skiinstruktører eller de franske myndigheder af... -
Hurtig hjælp!!!
ForumindlægJeg har en engelsk oversættelse jeg bare skal have afleveret i aften... Jeg har været syg hele weekenden og ligger også syg i dag og orker simpelthen ikke at lave den.. Så tænkte at jeg måske var heldig nogen af jer har lavet den... Den danske tekst som skal oversættes hedder: At blive venner med... -
Bare et lille forhør...
ForumindlægHejDen skriftlige årsprøve i dansk i 2.g, kan det tænkes at være genbrug fra studentereksamen 2003?Altså om emnehæfterne er genbrug fra tidligere år?I såfald er der så nogle der ved hvor man kan finde disse "afleveringssæt" henne - altså kun emnerne?Idet jeg gerne vil øve mig på nogle a... -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv... -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
En sætning på tysk
ForumindlægNogen der vil oversætte denne ene sætning til dansk? Weil du dich betragen hast, wie sichs geziemt, nicht übermütig wie deine falschen Brüder, so will ich dir Auskunft geben und dir sagen, wie du zu dem Wasser des Lebens gelangst På forhånd tak :) -
sætningsfejl??
ForumindlægHeej jeg er i gang med en tysk diposition.. Her er de sætninger, som jeg har vanskeligheder med, og vær sød at tænke på om at det passer med hvad jeg har skrevet på dansk: 2. Wie sind die Eltern, wenn sie Scheid werden, für seine Kinder? 3. Wie ist der Kinder reagiert? På forhånd tak ..
