Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16381 til 16400 af 21415
-
andengradspolynomier - hjælp
ForumindlægHej allesammen Opgaven er vedhæftet: Jeg håber virkelig at I vil hjælpe. Jeg skal ha hjælp helt generelt til at finde konstanterne a og b og bestemme den nye forskrift (som er på formen: y=ax^2+bx) Helt præcis skal jeg have hjælp til følgende: jeg skal have hjælp til at tegne en skitse af p... -
Overfladeareal af pyramide med kvadratisk bund
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved denne opgave, som lyder således: Billedet ovenfor viser en flødebolle, der har form som en pyramide med kvadratisk bund. Toppunktet af pyramiden ligger på en linje, der står vinkelret på diagonalernes skæringspunkt i bunden. Den kvadratiske bund har sidelængden 6 cm, ... -
naturvidenskabelige revolution
ForumindlægJeg er klar over at den naturvidenskabelige revolution følger svækkelsen af kirken, indledt af Martin Luthers 95 teser. Det jeg er interesseret i at finde ud af, er hvorfor lige Martin Luther slå igennem med sine nye idéer. Jwg ved at mange er blevet brændt på bålet før ham, så hvilken situat... -
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHej alle sammen! Håber I kan hjælpe mig med denne kemiopgave, er gået helt i stå. Opgaven lyder således: Jeg har en ligevægtsblanding i en beholder. Reaktionen er: ---> SO2 (g) + NO2 (g) <--- SO3 (g) + NO(g) jeg kender stofmængderne for gasserne: n(SO2)= 0... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til en problemformulering! Hvordan kan den lyde når jeg eventuelt har emnet Grundloven eller Københavns bombardementerne?! Jeg kan ikke komme på noget ordenligt synes jeg! -
svarrrrrrrrrrrrrr miiiiiiiiiiiiiiig
Forumindlægjeg lægt opg. for kemi og prøve for hjælp nuuuuuuuuuuuuu -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Find det stejleste punk i parabel
ForumindlægSkal finde det stejleste punk i parabel... Og det tænker jeg jeg kan gøre ved at double differentiere følgende funktion for en parabel: 0.00929*x^2+0.01858*x+59.811 og så derefter sætte det double differentierede ligmed 0... Dog giver funktionen=0.01858 når jeg tager f´´til funktionen... Dette er... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
Glødepære!!
ForumindlægJeg skal i dag fremlægge om glødepæren, hvor vi meget gerne må tegne en tegning. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad man kan tegne?? Jeg har været hele Google rundt, men er ikke en gang sikker på hvordan det ser ud.. -
Udtryk?
ForumindlægAt sidde fast i otteogtres, (68), er et udtryk jeg ikke forstår. Nogen der kan hjælpe? -
t-shirts med logo "Fuck off"
ForumindlægHvad synes i kan man godt tillade sig at gå i skole med en t-shirt hvor der står FUCK OFF.. Burde forældre ikke opdrage sin børn til ikke at påklæde sig sådan for det er jo nærmest noget man prøver at sige til andre ved at gå i det??? eller skal man fordi der er ytringsfrihed ikke sætte grænser o... -
'Ekspressionismen'
ForumindlægHvad kendetegner kort ekspressionismen? - et par exempler ville være kanon :) - jeg tænkte lidt på alle de "overdrivelser, adjektiver" & alle de farver ? .. er jeg rigtig på vej?? - mange tak........ -
haster, ret min stil
Forumindlæghej allesammen er der nogen der gider rette min stil. jeg tror der er mange fejl. hvis der er en der gider og rette den så skriv så lægger jeg den ind. -
Typeenheder pr side 1300, m eller u mellemrum???
ForumindlægTypeenheder pr side 1300 har vi fået vide, men er det så med med eller uden mellemrum??? -
Tørklæde på en arbejdsplads
ForumindlægHVad synes i om folk med tørklæde bag en kasse i din superbrusen hvor du handler ind.. generer det dig? eller ? del din mening.. :) personligt synes jeg selv det er okay. Det generer mig overhovedet ikke, og måske en skønne dag kommer jeg selv til at gå med det lol ;) who knows :) -
Bevis differentiationsregler for:
Forumindlægnogen der kan hjælpe? Bevis differentiationsregler for: 1. (f+g)’(x)=f’(x)+g’(x) 2. (kf)’(x)=k·f’(x) -
Nådsensbrød
ForumindlægHvad er hovedproblemet i den historie? er det bare at den der fattiggård er så fordærdelig? -
uppsale modellen
ForumindlægHej.. Jeg er ved at lave 3. årsopgave (studieretningsprojekt), og jeg er kommet lidt i problemer med uppsale modellen. Jeg har valgt at skrive om eksportmarkedsføring, hvor jeg har valgt Danmark og Kina. Min virksomhed er Arla Foods. Er der nogen, som kan foreklare, hvordan det er jeg skal br...
