Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16381 til 16400 af 23489
-
Teknisk matematik opg 311
ForumindlægNogen der har lavet denne opgave, som muligvid er i stand til at hjælpe mig med at forstå hvad man skal? opgaven lyder: Et A-sommerhus har en gavl med mål som vist på figur 10.44. I gavlen ønskes isat et vindue formet der har form som et rektangel. Du skal bestemme målene a og b under forudsætn... -
???? "Jeg er dum hva'!" ????!!!! "Sådan en idiot der ikke kan finde ud af det her" !!!
Forumindlæg10 1/3 + 5 2/5 =___. & 142 5/8 - 7 3/4=___. & 4 3/7 * 5=___. 3* (5 - 12) - 10=___. 5x - (2x + 5) = x + 43 x=___. hjælp på forhånd tak:?:?:? -
pythagoras
ForumindlægHej! :D Jeg har fået til opgave at hjælpe en pige fra 5. klasse Hun har fået til opgave at finde ud af arealet en den midderste kvadrat (se vedhæftet fil) Jeg har fundet ud af at de midderste kvadrat er halv så stor ved at rykke rund på trekanterne Jeg har regnet det ud vha af trekante... -
Hjælp til en bedre forståelse af Newtons 3. lov
ForumindlægHalløj! Jeg kan ikke helt forstå Newtons 3. lov, - der er nogle ting, som jeg bare ikke kan få til at give mening. Loven lyder således: "To genstand påvirker hinanden med lige store og modsatrettede kræfter" Dette betyder at kræfterne ikke ophæver hinanden, selvom de er lige store... -
Brug for hjælp til RSA-kryptering
ForumindlægHej... Jeg er i gang emd min Studieretningsopgave, og er løbet ind i nogle uventede problemer - så håber at nogen kan hjælpe mig med noget RSA-kryptering! Jeg skal oprette et nøglepar, f.eks. med primtallene 51 og 61. Jeg har fundet n = pq, og ø(n) = 3000. e (0<e<ø(n), (e,ø(n))=1) har jeg... -
Jura
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse Jura på enten AU eller KU. Jeg er stødt ind på nogle spørgsmål efter nærmere undersøgelse af jurastudiet, som jeg håber nogle af jer kunne svare på. 1. I specifikke fag på udannelsen virker der til at være en høj dumpeprocent og et virkelig lavt karaktergennemsn... -
hurtig hjælp om forstørrelses glas
ForumindlægFORSTØRRELSESGLAS Betragt et forstørrelsesglas med en fokallængde på f = 11 cm. 12 Hvad er henholdsvis den maksimale forstørrelse og maksimale angulære forstørrelse det kan give? Hvilken af de to værdier er mest relevant for almindeligt brug? jeg ved at jeg skal bruge 1/f. men hvad skal den... -
Ét forhold
ForumindlægJeg ville lige spørge jer om et spørgsmål. Det kan godt lyde meget mærkeligt, men whatever. J Hvis man har været sammen med en fyr i et år og har bygget forholdet på en løgn. F.eks. at man bildte fyren ind at man hed noget andet og løget om sig selv osv. og at fyren så finder ud af det igennem en... -
Trigonometri - et mysterium
ForumindlægGo' aften En trekant, hvor vinkel A = 36,87º og vinkel B = 53,13º og vinkel C = 90º. Jeg kender alle vinklerne, men ingen af siderne. Jeg skal beregne siden a. Trekanten er retvinklet og siden a er dens højde. På forhånd tak -
Dilemma
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret. Og har brug for jeres idéer og hjælp. Jeg er "forelsket" i en fyr som er ven til min søsters mand. (Svoger) De er begge to kunstnere og er derfor kendt af mange mennesker i DK. Vi har et hemmeligt "forhold". Vi ser hinanden privat engang imel... -
eksamenskarakter/årskarakter - forskel ' HJÆLP!?
ForumindlægHeeeeej! Nu har jeg læst SÅ mange gange, at menensker får 12 til prøver/eksamener selvom de lå på 4 (eller noget andet) i årskarakter, og omvendt, at mennesker, der får 12 i årskarakter er dumpet ned på 4 til eksamener! Jeg snakker ikke om noget bestemt fag (hvilket også er ligegyldigt), me... -
Sort hul
ForumindlægHej Er der nogle herinde der kender til fænomenet, et sort hul? Man mener at intet, end ikke lys kan slippe fra det, dvs det suger alt til sig, vil det så ikke i sidste ende suge hele universet sammen? Kunne det være sådan at man forestiller sig big bang var inden det eksploderede? Altså et stort... -
^14C i atmosfæren,
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål om masse og halveringstid, en opgave om masse lyder: Den kosmiske stråling giver anledning til produktion af 14C i atmoosfæren. Den dannede 14C indbygges i bl.a. CO og CH. 14C er radioaktivt med halveringstiden 5730 år, og aktiviteten fra 14C i 1,00 kg car... -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Jeg lider af Eksamensnervøsitet
ForumindlægHjælp!!! Jeg går 9. klasse, - jeg har eksamen om 3 uger, og jeg er allerede nervøs!!! I dagligdagen får jeg højere karakter end jeg gør i en prøve, fordi jeg bliver så nervøs. Hjælp! Hvad skal jeg gøre??? -
KLAGE OVER EKSAMEN'S KARAKTER?
ForumindlægHej allesammen, jeg er netop startet i 1.G på en STX gymnasie. Og med den nye reform, skulle alle 1'ger op til en NV (biologi, fysik & kemi) prøve, efter grundforløbet som varer i 3 måneder. Jeg har så været der oppe, jeg startede ud med selve min fremlæggelse, som gik meget godt, dog var... -
Læse engelsk på KU - er det muligt?
ForumindlægHej, Jeg kunne hjertens gerne tænke mig at studere engelsk på KU. Jeg har i sommer afsluttet en studentereksamen med et knapt så prangede gennemsnit på 5,2. Sidst jeg kiggede på kvotienterne for optagelse på dette studie blev alle optaget (2008), men da det er lang tid siden, overraskede det m... -
Billeder, billeder
ForumindlægHvad er for dig billeders betydning for vores tilværelses- og omverdensforståelse? -
Mahlers teori
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvad man kan bruge Mahlers teori til i dag? Plzzzz hjælp......... -
Download af memoir
ForumindlægJeg er blevet anbefalet at installere memoir-klassen. Fint nok! Pakken og dens filer kan hentes herfra: http://tug.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/memoir/ Men hvordan ligger jeg filer det rigtige sted i linux?? Der står at filerne skal ligge i /texmf/tex/latex/memoir... øhh, hvor er de...
