Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16401 til 16420 af 31547
-
Rim igen
ForumindlægJeg er blevet vildt usikker er det virkelig rigtigt at noget kun er et rim hvis de to endelser er helt identiske.....? Kan det så ikke være at nogle musikere får ord til at rime som normalt ikke gør det ?? Dette omkvæde ville jeg sige rimer i alle vers ?? Og det ikke bare sådan den kører når m... -
Bilag
ForumindlægJeg har en del bilag der fylder en _hel_ side. Det vil sige, at når jeg sætter disse bilag ind, så får jeg teksten "Bilag A " på den første højre side, og selve bilaget kommer så først på den efterfølgende venstre side. Dette ser jo måske lidt spøjst ud, så jeg tænkte om det er muligt a... -
Hvad er entropi helt præcist?
Forumindlæghej... Jeg prøver at forstå hvad entropi er... I bogene r det defineret som S = Q/T, dvs. varme over temperatur. Der står også at entropien i universet stiger. Betyder det så at temperaturen bliver varmere i universet, hvis Q stiger i formelen stiger S også, eller hvordan skal jeg forstå det? -
Månens masse i forhold til tyngdeaccelerationen
ForumindlægHar vidst nok altid gået ud fra at når månens masse er 1/81 ar jorden skulle tyngdeaccelerationen på månen også være 1/81 af den på jorden. Nu læser jeg mig så frem til at det ikke er tilfældet: Ifølge http://www.rundetaarn.dk/dansk/observatorium/maanen.htm er tyngdeaccelerationen på månen hele 1... -
Funktionsopgave. Hjælp!
ForumindlægEt firma køber et parti sukker hjem: 10000 pakker. Firmaet giver 9 kr. pr. pakke og betaler 8500 kr i transport og lignende omkostninger. Sukkeret sælges for 15.kr pr. pakke. a) Vis at den samlede fortjeneste ved salg af x pakker er givet ved: 15x-98.500. b)Hvor mange pakker sukker skal firmaet s... -
HJÆLP - skal være færdig til i morgen.
ForumindlægEr super venlig og dygtig person til engelsk der har lyst til at læse min engelsk afl. igennem for grammatiske fejl. Den er kun to sider. Den skal afleveres i morgen, så det ville virkelig være en KÆMPE hjælp hvis der var en venlig sjæl! -
Iliaden 3., 6. og 24. sang
Forumindlæger der nogen, som lægger inde med nogle noter til disse to sange. Jeg har selv nogen - men der er enkelte ting jeg er lidt i tvivl om, så hvis nogen kan hjælpe med det, ville det også være dejligt: I 3. sang v.6 nævnes Pygmaiernes Puslingeslægter - er der nogen der ved, hvad der menes med dette?... -
Mundtlig Engelsk FSA
ForumindlægHej SP. Jeg er lige blevet færdig med mit oplæg til det selvvalgte emne til eksamen. Er der nogle der vil kigge det igennem for evt. fejl Why i have chosen this topic? I have chosen this subject because, i find nonviolence very useful. At first, nonviolence for me, sounded a little bit strange... -
Godt forsøg til FSA?
ForumindlægIde til forsøg: Da induktion og transformation hænger meget sammen, kunne man starte med at lave den der simple induktions model (roterende magnet, spoler) .. snubbe den strøm man får ud af det, og så transformere det op/ned.. Altså [strømkilde vha. induktion] -> Transformer [P:200 vinding... -
Bevis at (1/x)' = -1/x^2
ForumindlægHvordan beviser jeg at (1/x)' = -1/x^2 ved tretrinsreglen? -
Engelsk eksamen STX
ForumindlægHej allesammen, jeg om to dage skal op til engelsk mundtlig eksamen, ved nogenlunde hvordan selve eksamen skal foregå, er der nogen af jer som har været op i det og ved helt præcis hvordan det foregår og hvad skal man gøre og ikke gøre ?? Har i nogen gode råd ? -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det? -
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
Heeeelp e
ForumindlægHvordan findes Tværsnitsarealet af en kegletub? -
Isoler I
ForumindlægHej Tænkte om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man isolerer I i denne formel: L = 10 * log( I /10^-12) -
EU udemokratisk
ForumindlægHvorfor mener kritikere EU er det? -
Skriftlig engelsk stx A
ForumindlægHej, skriftlig engelsk årsprøve hvordan foregår det? Efter den nye reform er jeg i tvivl om. Får vi en lang novelle som der er forskellige opgaver med til som skal besvares eller hvordan foregår dette? Og er der en god måde at lave den på. -
Galla?
Forumindlæg -
Disakkarid
ForumindlægNogle der kan giv en god og forståelig forklaring for hvad disakkarider, oligosakkarid og polysakkarid er? plz -
Finde frem til en syntese af benzoesyre
ForumindlægHej, Jeg laver en opgave om en syntese af benzoesyre. Her skal jeg komme ind på, hvordan jeg kan komme frem til en mulig syntese.. Altså ved at se opbygningen af benzoesyre og derfra finde lignende stoffer som kunne indgå i reaktioner til reaktionen.. Har prøvet lidt selv og søgt lidt og faldt ov...
