Søgning på: kemi b isis. Resultater: 16441 til 16460 af 96602
-
STX eller HTX?
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær... -
alkohols opbygning
ForumindlægNogle her inde som kan hjælpe mig med at svare på følgende: Redegør for hvordan alkohol er opbygget, hvor man også kommer ind på polaritet, intermolekylære bindninger, atomer, elektronparbindinger og intramolekylære bindninger -
Mekanisk eller bygningsingeinør for at blive offshore ?
ForumindlægSom overskriften siger, så vil jeg gerne vide hvad der er bedste at tage, mellem bygningsingeniør eller mekaniskingeniør for at blive noget inden for offshore, tænker her Norge med deres olie og gas. indenfor Bygningsingeniør kan jeg specialiser mig inden for Energi,vej og anlæg, konstruktion og ... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal læse op? Vi har i alt 5 emner, hvor to af dem er små. Jeg har prøvet at fordele dem ud på dagene, men problemet er, at jeg skal noget hele søndagen og tirsdagen. Har i nogle gode metoder til a... -
figurer med arealet 50
ForumindlægHej, sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Skal finde ud af hvordan jeg laver arealet 50 i 7 forskellige figurer. figurerne er - rektangel, kvadrat, parallelogram, trapez, retvinklet, trekant, ligebenet trekant og ligesidet trekant. nogen der kan hjælpe med hvordan jeg gør det? -
Bestem halve tid af en 0.ordens reaktion
ForumindlægJeg har fgl. opgave, som siger, at det første halve-tid af en 0.ordens reaktion er 200 sekunder, hvad vil varigheden af den næste halve tid være? Umiddelbart tænker jeg, at det den nlste halve tid ville være t=200, t1/2= 200/2= 100 Men jeg kan ikke rigtig komme videre, eller skrive udtrykket... -
Hvorfor er det nødvendigt, at processen er anaerob?
ForumindlægHej alle Jeg har om biogas, og har undret mig over hvorfor den nedbrydende proces af biomassen skal foregå under iltfrie forhold. Da vi selv skulle lave biogas, skulle beholderen også være lufttæt. Er det for at mindske produktionen af CO2? Eller er det fordi bakterierne ikke kan leve under forh... -
Hvad er Bromthymolblå?
Forumindlægjeg sidder og skal til at skrive en biologi rapport, men kan ikke huske hvad bromthymolblå(BMB) er. Jeg har prøvet at google det, men der er ikke rigtig nogle svar som uddyber. så er der please nogle der kan forklare det for mig? -
parabel og linje
ForumindlægEn parabel har ligningen y = 0.5x2 – 0.5x – 3 og en ret linie med ligningen y = 1.5x + b Bestem den værdi af b, hvor parabel og linie har netop ét fælles punkt -
Skalarproduktet 1.års
ForumindlægJeg skal bestemme skalarproduktet på 2 vektorer:|a|=4,0 vinkel1 = 35grader|b|=3,5 vinkel2 = 140graderJeg ved at jeg skal bruge |a|*|b|*cosv, men ved ikke hvilken vinkel jeg skal bruge, eller hvordan jeg skal regne det ud, hvis jeg nu skal bruge 2 linjer. -
Trigonometri
ForumindlægHej Skal have lidt hjælp til denne opgave. b: 3,4 c: 8,4 T(Trekantens areal): 24,3 Hvordan kommer jeg frem til en vinkel, eller den sidste side i denne opgave. Sin A, B eller C ville vel også kunne være brugbar for at udregne de manglende sider og vinkler? -
Bestem forskriften for f?
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for noget hjælp! Jeg er igang med en aflevering om andengradpolynomier. Jeg skal besteme forskriften for f, når f går igennem punkterne A(1,4) og B(3,6) - hvordan gør jeg det? Er med på jeg skal isolierer både a og b. -
Differential opg. HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder fast i en opg. og håber meget i kan hjælpe mig. Opgaven lyder således.Bestem konstanterne a og b, så tangenterne til graferne for f(x) = ax^2+b og g(x) = 1/x i (1,1) er ortogonale.Tak -
Adgangskrav..
ForumindlægHej.. Hvis man nu overvejer at søge på en uddannelse hvor man skal have et snit på over 8 i fysik B..... Men jeg har fysik A.... hvad så?... skal jeg så have en karakter på over 8 i Fysik A bare eller hvordan?... fordi jeg har jo ikke fået nogen karakter i fysik i 2g hvor jeg havde fysik b.. -
HJÆLP - Funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke hvorfor forskriften for en eksponentielfunktion kan omskrives fra f(x)=b*a^x til f(x)=b*e^k*x og omvendt? Er der nogen der ved det? :) -
Finde x-værdi og t-værdi
ForumindlægEn mobilabonnent sender x sms’er og har t minutters samtaler i en periode. Regningsbeløbet B (kr.) for perioden beregnes efter formlen B=0,30⋅x+0,70⋅t Hvad koster det at sende en sms? Hvad er minutprisen for samtaler? -
beregning af pKb vha ækvivalentskurve
ForumindlægHejsa Hvordan kan man beregne pKb vha ækvivalentskurve? følgende ligning skal bruges går jeg ud fra pH = pKs + ln(n(b)/n(s)) , men hvordan finder jeg n(b) og n(s) ??? : Z -
fuldstændig løsning
Forumindlægjeg har løst a og b men står lidt i c a)y(x)=Ae^7x+Be^-x b) y(x)=e^7x-e^-x c) e^x(Ae^7x+Be^-x)=2 .....? -
Bevis
ForumindlægHej hvordan kommer man frem b=(X'X)^-1*X'(XB+e) B+(X'X)^-1X'e Er det fordi man tager den inverse? -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer: a= (5, 2) og b = (-3, 7) a) Tallet t beregnes, således at a+tb er vinkelret på b. b) Længden af b´s projektion på a beregnes. Hjælp?
