Søgning på: sso historie. Resultater: 16441 til 16460 af 17233
-
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Jura
ForumindlægHej alle, Tror i Jura stiger med snittet? F.eks. kvote 1 standby, tror i den stiger mere end 0,4 ? -
Rette en engelsk stiil
ForumindlægTHE PERFECT DAY ( er virkeliig dårlig til engelsk) It was 7 o’clock when my bell rang, I had such a hard time waking up normally, but today it was really easy for me to wake up, the sun was shining right through the window and go to my bed. It was a really special day for me, someth... -
spansk eventyr
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle skrive et eventyr i spansk. Men jeg er ikke sikker på stavefejl, ordstilling osv. Så hvis nogen ville kigge på det havde det været godt. Tak. Había una vez un niño que siempre iba vestido de morado. Había toda su vida de trabajó en... -
ØKONOMISKE SKOLER
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvilke økonomiske skoler der er? Jeg har forsøgt at finde det på nettet, men forstår ikke rigtig? Min opgave går ud på at jeg skal sætte det i sammenhæng med økonomer .. så det ville være fedt, hvis der var nogen der kunne forklare .. -
Venstre's Samarbejdspartier og grundværdier
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om Venstre, og jeg har haft utrolig svært ved at finde ud af to ting: 1. Hvilke partier samarbejder Venstre med? 2. Hvad er Ventre's grundværdier? Jeg håber I kan hjælpe :) Tak på forhånd. -
beregning af befolkningstal vha differentialregning
ForumindlægJeg har rigtig meget brug for et skub i den rigtige retning i den her opgave: USA's befolkningstal kan i perioden 1800-1950 med god tilnærmelse beskrives ved modellen hvorer befolkningstallet (i millioner indbyggere) år efter år 1800. a) Hvornår nåede befolkningstallet i USA op på 50 mil... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
Hvilken computer skal jeg vælge?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på HHX efter sommerferien og overvejer at købe ny computer da min gamle snart godt kunne trænge til at blive skiftet ud, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der har tjek på det der med computere. Jeg har overvejet en MacBook, men er ikke helt overbevist, da ... -
Sinus ligninger
ForumindlægHej derude Jeg er igang med en aflevering og skal løse opgaven som jeg har vedhæftet. Dog har jeg ingen ide hvad jeg skal gøre. Kunne nogle af jer kloge hoveder måske forklarer mig det? Tak på forhånd - Ryder -
dansk
ForumindlægHey I dygtige mennesker! Jeg plejer at være god til at skrive stile, hvor jeg som regel får 12 eller 10, men i dag, til terminsprøven, gik klappen sgu ned... de første par timer kunne jeg slet ikke skrive noget, og da jeg egentlig kom igang, så var tiden gået.. Jeg vil nu gerne høre jeres ... -
Rettelse af udsnit fra opgave
ForumindlægHej allesammen!Ville høre om der var nogen, som lige ville kigge et uddrag af min sso i engelsk A igennem. På forhånd mange tak! John R. Seeley:John R. Seeley is a professor was Cambridge University. He published a book in 1883, were he among other things puts up two views on the Empire which he ... -
Et værktøj til Studieretningsprojektet
ForumindlægVi bevæger os med hastige skridt mod december måned, som tager imod med klip, klister, hygge og godter. For mange 3. årselever markerer december måned dog også det store Studieretningsprojekt, som skal afsluttes inden julegåsen kan fortæres med god samvittighed. Når startskuddet går betyder det... -
Bush fik endelig hvad han ønskede!
ForumindlægJeg har det på hjertet og det skal bare ud!!se lige på det her:http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247934 De folk der tror at Bush har sendt styrker til Irak og har fjernet Bush for FREDEN tar grueligt FEJL! Bush gør bare Sadams arbejde færdigt!Når de andre lande (kina, tyrkiet osv) tor... -
Læse medicin, Ikke højt nok snit! Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er en 3.g'er som meget gerne vil læse medicin, men mit snit er ikke godt nok! (Jeg læser på den naturfaglige linje, så jeg har alle de fag, der kræves, altså: Mat A, Fys A, Kem B, Eng B, Dansk A) Jeg har et gennemsnit på præcis 7,00 efter 2.g, og så har jeg lige... -
Danmarks nye liberale parti
ForumindlægJeg er nu glad for at Venstre vandt valgkampen! Dog knap så glad på den måde de gjorde det på! de vandt på midterpolitik.Dog findes der noget positivt, ved alt negativt, Danmarks nye liberaleparti stiller op til næste folketingsvalg.Som konsekvens af at de føler liberalismen er undertrykt!Hvad er... -
Hvad skal du være når du blir´ "stor"
ForumindlægNu er det snart ved at være tid. Studentertitlen ligger lige om hjørnet, men hvad så??Hvad skal du bagefter? Hvad skal dit fremtidige arbejde være?Jeg vil selv gerne være lærer, så skal lige på seminariet i 4 år, derefter vil jeg meget gerne være politibetjent..Mit gennemsnit er ikke høj, formode... -
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
Spansk grammatik spørgsmål
ForumindlægSidder i en spansk opgave og bliver i tvivl om flere slags oversættelser: fx. ordet "som" som normalt oversættes til "como" hvilket jeg tit synes har fået som fejl i min stil til at skulle være "de" eller "que" eller noget lignende istedet for, så hvad ...
