Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16461 til 16480 af 70316
-
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
Hjælp
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave? En rektangulær grund er 20 m længere, end den er bred. Da der skal anlægges en ny vej, er det nødvendigt at tage 3 m af længden. Til gengæld øges grunde med 2 m i bredden;herved bliver grunde 4 m^2 større end den var før. Bestem den oprindelige grunds mål.... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
Arbejdskrav for SU
ForumindlægLæste debatten om det gamle 13, hvor det blev nævnt, at alle de danske kloge hoveder, tog deres SU med til udlandet, og blev der pga skatten. Kunne man forestille sig en ordning, at lige som man skal have arbejdet 3 år i Danmark, før man er berittiget til SU, så blev SUen givet, men en klausul ... -
Varmefylde opg.
ForumindlægHej! Jeg har den her opg: En metalblok vejer 2,5 kg. Blokken får tilført 62,2 kJ dens temperatur stiger fra 15 - 70 grader (55 grader). Beregn metalblokkens varmefylde? Ved jo at enheden for varmefylde er kJ / kg*grad Og jeg ved jo alle oplysningerne, men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal... -
9 V batteri.
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med mit SRP, hvor jeg skal bestemme energiindholdet i et 9V batteri, samt polspændingen som funktion af tiden. Jeg har lavet nogle målinger på både genopladeligt og almindeligt batteri, hvor jeg fik nogle fine grafer med spændningen som funktion af tiden. Mit problem er nu, ... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Hvad kan en transistor
ForumindlægHejsa Hvad kan en transistor perspektiveres til udover at de findes i computere osv? -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
Optøning af oksekød. Udregne tid
ForumindlægHej. Hvis man placerer 1 kg. frossen (-18c) oksekød i 5 L vand (10c), kan man så udregne hvor lang tid der går før kødet er tøet? Jeg er klar over at man skal kende C for kødet, samt udregne Ls for smeltevarmen, men hvordan f... -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell... -
Opskriv kernereaktioner ???
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Som omtalt i teksten giver følgende to processer til sammen en neutronkilde: A) Udesendelse af alfa-partikler fra Ra-226 B) Bestråling med alfa-partikler af Be-9, hvorved der bl.a dannes en fri neutron. - Opskriv de to kernereaktioner. ?? -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
LYS? HJÆLP...
ForumindlægJa overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten? -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ...
