Søgning på: sso historie. Resultater: 16461 til 16480 af 17233
-
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
Dit Yndlingscitat?
ForumindlægEllo folks! ;) Synes det kunne være sjovt at se hvad folks yndligs citat er. JEg har en teori om at man synes godt om citater der siger noget om en selv. Hvad er dit? -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Kristendommens adskillelse fra islam og jødedommen
ForumindlægPå hvilket punkt adskiller kristendommen sig især fra islam og jødedom? -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Digt analyse please hjælp!!!
ForumindlægHej hvis du kan hjælpe, må du meget gerne, er ved at tude over det her. (BTW ER OVERSKRIFTEN "SELEKTION") For det første synes jeg ikke rigtig der er nogle rim ikke andet end i 1 strofe som er bogstavrim? For det andet er jeg i tvivl om kompositionen, skal det være cirkel, fordi det v... -
Flere kandidatgrader?
ForumindlægHej alle. Jeg er pt. HA(jur)-studerende på CBS. Jeg overvejer mine fremtidsmuligheder i øjeblikket. Jeg vil helt sikkert gerne arbejde inden for revisorbranchen, således at jeg kan blive statsautoriseret revisor. Jeg tænkte på, at hvis nu jeg tager og får en cand.merc.jur - hvordan er så mine mul... -
Livet som ung
ForumindlægHej søde folk, jeg har skrevet denne novelle, og jeg vil håbe der vil være noget til at rette novellen, og givet den en bedømmelse (7 trins skalaen). -
Klage over skriftlig dansk
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige dansk karakter tilbage på 4, hvor jeg plejer at få 7-10. Jeg vil gerne klage, men hvordan tænker I at jeg kan klage, og kan i læse min aflevering og måske sige om et 4-tal virkelig er det der passer. -
Bedøm mit referat.
ForumindlægHej, alle. Nogen der vil bedømme min referat fra 1-10. Det er ret klamt at der er nogen der har kopieret mit referat, og sagt at det er deres. Jeg har beviser på det er mit. Anden verdenskrig 1940. Paul og Rosie var på flugt sammen med Clarke, fordi at nogle tyske agenter jagtede dem. Clarke, h... -
DAnsk stil....rettes? plzz
ForumindlægBRug for en hån :DKarens julIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge mænd igen. Hendes første ægteskab blev hun presset ... -
Hjæælp - Oversættelse-rettelse
ForumindlægHeej.. er der ikke nogen der vil være sød og rette min stil :D så snart som muligt, skal nemlig afleveres imorgen :S. På forhånd taak ... Denne historie er faktisk en dagbog, som en ung pige har skrevet. hun bor alene sammen med sine forældre - moren eer gymnasielærer, faren arbejder på kont... -
Ret min stil :) Så er i så søde og smukke !!
ForumindlægLille Claus og store Claus Lille Claus og store Claus, efter min vinkel, er det den bedste eventyr, jeg nogensinde har læst. Eventyret starter først og fremmest to mænd, og de har samme navn Lille Claus og Store Claus, men store Claus, han er ikke så klog, som lille Claus. Gennem hele eventyret, ... -
Herman Bang "Kærlighed"
ForumindlægJeg har et problem med novellen kærlighed, som er skrevet af Herman Bang. Jeg kan ikke lige se hvor det moderne gennembrud hænger sammen med den historie. Jeg har læste den igennem en masse gange, men kan stadig ikke set det. Håber nogen kan hjælpe mig. her er novellen - KÆRLIGHED Maaske er denn... -
Analyserende oplæg
ForumindlægHej jeg vil høre jeres mening om denne opgave Jeg skulle skrive et analyserende oplæg med fokus på temaet eventyr, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten: allerkæreste søster, af Astrid Lindgren Jeg er HF studerende Min hemmelige tvillingesøster Almen indledning om genren Eventyr er... -
Karakter - rod!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med lidt af et problem i dansk, eller rettere sagt, jeg sidder med et problem der hedder min lærer i dansk. Jeg ville lige høre om der var nogle der havde forslag til hvad der kunne gøres - før jeg går til studievejleder og sætter hele gejlet igang.Nmen, lidt historie: Jeg har ... -
Analyse af Allendes sidste tale - Hjælp!
ForumindlægJeg sidder mit i SRP, og kunne godt bruge lidt hjælp til en tale jeg skal analysere. jeg ved at talen er lang men er virkelig på bar bund, lidt hjælp ville gøre underværker!! Håber virkelig nogen gider hjælpe! :) »Dette vil med sikkerhed blive min sidste henvendelse til jer. Flyvevåbnet har b... -
rettelser..
ForumindlægHey har lige fået hjælp til at kunne afslutte min stil, men da den stadig er fyldt med fejl. ville jeg lige høre om i kan hjælpe..Resume p. 11-14Le petit diable est mécontent avec sa vie. C’est pourquoi il veut demande le prêtre dans un conseil. Mais le prêtre a peur, quand il voit le petit diabl...
