Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16521 til 16540 af 18649
-
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
Radioaktivt affald
ForumindlægHej, Jeg har en opgave,som jeg ikke kan komme videre med...Sådan lyder opgaven: På et tidspunkt modtager lageret i Oskarshamn en portion højradioaktivt affald med 150 kg Pu-241 b) Beregn massen af Pu-241 i denne portion affald 30 år efter modtagelsen -
klasser på UNI??
ForumindlægHey Venner! NOgen som ved hvilke klasser der er på Panum?? og hvordan et helt års forløb er?? vil virkelig gerne vide det.. også det med klasser.. f.eks på gym eller folkeskoler er der A,B,C ... X,Y,Z klasser.. hvad med medicin studerende på Panum??? Hilsen Andreas -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Opskriv kernereaktioner ???
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Som omtalt i teksten giver følgende to processer til sammen en neutronkilde: A) Udesendelse af alfa-partikler fra Ra-226 B) Bestråling med alfa-partikler af Be-9, hvorved der bl.a dannes en fri neutron. - Opskriv de to kernereaktioner. ?? -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Uddannelse
ForumindlægHej alle, Kan man få en god uddannelse for et snit på 7-8 ?? Jeg ville gerne være psykolog - men med det snit jeg kommer til at få har jeg droppet det! Derfor ville jeg spørge om i ved noget om, at man kan få et job der har noget med mennesker at gøre på sådan et relativt lavt snit?? Andre udda... -
Årsprøver!!!
ForumindlægHeej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? På forhånd taak. -
LYS? HJÆLP...
ForumindlægJa overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten? -
Hvad er spænding?
ForumindlægHej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding? -
Opstil en funktion
ForumindlægHalløj! Nogen som kan hjælpe med denne her opgave?:). Tak på forhånd. -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ... -
Udregne temperaturstigning af vand i et kalorimeter
ForumindlægHej Jeg sidder og laver fysikrapport hvor jeg bla. skal udregne temperaturstigningen af vand i et kalorimeter. Formelen hedder ?t= (U_eff^2 * T) / R * (c_vand * m_vand + 40 J/K) U_eff = 2,828V T = 240 sekunder R = 2,5 ohm c_vand = 20 grader C m_vand = 200g 40J/K = kalorimeterets varmekapacitet i ... -
tænke, tænke, tænke :)
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tænke over dette spørgsmål: Hvordan kan noget blive, hvad det ikke var? Hvad menes der med dette spørgsmål - jeg forstår ikke rigtigt pointen? altså hvad er det der lægger sig op til det? På forhånd tak :) -
Balmerserien
ForumindlægKære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag... -
Program til figurtegning
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter
