Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 16521 til 16540 af 34132
-
Ha(it), Ha(almen) eller Cand.oecon
ForumindlægHej derude. Jeg står og vil gerne i gang med at læse videre her efter sommerferien. Jeg blev student sidste år fra gym. Pt har jeg indsnævret mig til 3 uddannelser jeg synes er interessante: Ha(it), Ha(almen) og Cand.oecon. Alle sammen i Århus da jeg gerne vil læse der. Jeg kunne rigtig godt tænk... -
Vektorfunktion opgave (Afstand)
ForumindlægHej SP. Jeg er blevet bedt om at fremlægge at par opgaver i matematik, men der er dog en af dem jeg ikke helt kan forstå. (Vedhæftet billede) jeg får derudover at vide af r(t)=(2+6*t,5+3*t) (altså koordinatfunktionerne: x(t)=2+6*t, og y(t)=5+3*t) samt punktet P=<7,4> a) ?? b) Jeg har... -
Kan en lærer sige til mig at det er umuligt for mig at bestå?
ForumindlægJeg afslutter matematik her til sommer(får 00 både skriftligt og mundligt), og da vi ikke har specielt mange moduler tilbage så spørger min lærer hvordan vi vil have at modulerne skal bruges, jeg stemmer for at vi får en prøve så jeg kan prøve at hæve min skriftlige karakter men det bliver ikke s... -
STX eller HTX? Hvad kan man blive?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge HTX eller STX. Jeg har hørt at HTX er en mere praktisk uddannelse end STX. Og at STX åbner mange muligheder for dig at vælge i mellem. STX skulle også være en uddannelse for dem, som ikke ved hvad de vil endnu. Personligt er jeg ikke en person der ... -
Er 9 klasse karekterne stor betydning hvis jeg får meget bedre karekter i 10 klasse
ForumindlægDette spørgsmål har plaget mig hele natten, som kunne være dejligt at få ud. Det fordi at i går der var jeg til afgangseksammen i Matematik og min præsentation var alt for dårligt endda til bare at få 02, da jeg ikke svarede på de fleste af opgaverne. Mit spørgsmål er så følgende, da jeg ved je... -
HF Valgfag - e-learning.
ForumindlægJeg har vidst fået lavet rod i den under min tilmelding til HF valgfag som e-learning. Jeg kunne ha svoret jeg i sin tid så at VUC Vestegnen tilbød Kulturfag som sammentrækning af Historie/Religion/Samfundsfag. Jeg har dog nok stirret på for mange hjemmesider for de tilbyder kun Naturfag som sam... -
Hjælp!! :/
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at løse disse opgaver, da jeg ikke har haft matematik i rigtig rigtig lang tid. Nogen som vil hjælpe? Jeg vil være så taknemmelig :( Løs ligningerne: a) 5x2-4x-1=0 b) 4x2-4x+1=0 c) 4x2-3x+1=0 Mange tak :) -
Beregn mængden af det med x mærkede stykke (geometri)
ForumindlægJeg er helt bar bund med min matematik aflevering.. så har endnu et spørgsmål! Håber virkelig nogen kan hjælpe da jeg er så ringe til dette... Det er opgave 6/sidste opgave i linket nedenfor: https://intra.tietgen.dk/afduv/hhx/Flles%20UVmaterialer%20hhx/LAERERE/tian/MatB_09/Arbejdsark%20i%20ge... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Lidt tvivl om valg af uddannelse...
ForumindlægHej, jeg har kigget på 3 uddannelser som er følgende(alle på ku): 1.Datalogi 2.Matematik med liniefag i Datalogi 3.Økonomi Pros og cons. 1. Jeg interessere mig for IT, men har kun hørt dårlig om dette studie næsten. Jeg mener gennemsnitseleven bliver færdig på 9 år.... Plus f.eks. jeg ved ikke... -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
funktioner med log
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med denne her opgave?Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi, og for et jordskælv af normal dybde gælder:logE = 2,4 * M - 1,2hvor M er Richtertallet, og E er den frigivne energi målt i joule. En atomsprængning på 1 meg... -
Opg. 9 fra HF mat b eksamen d. 26.maj
ForumindlægHar følgende opgave fra HF mat b skriftlig eksamen (d.26. maj 2011), der volder mig problemer: Opgave 9 Figuren viser kontorbygningen Berliner Bogen i Hamburg. Bygningens tværsnit har form som en parabel, der er vist som en rød kurve på figuren. Det oplyses, at den røde kurve i det vi... -
HF- skr. dansk juni 1990
ForumindlægHej jeg er lige startet som bruger idag, og indtil videre synes jeg, at sitet ser meget seriøst ud. Dog frataget Molly diskussionen, som sagtens kunne erstatte Robinson ekspeditionen (wow det rimmede).Jeg sidder med en dansk stil, og jeg har überhaupt ingen annelse om, hvordan jeg skal komme igan... -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Please, hjælp.
ForumindlægInden terminsprøven om nogle uger har vi fået en stil for i dansk. Det er et hæfte med 6 forskellige opgaver (ligesom man får til terminsprøven/eksamen). Vi skal så vælge en af dem og afleverer om ca. 1 uge. Udenpå hæftet er der et billed af H.C. Andersen, og hæftet er fra maj-juni 2005. Jeg ved ... -
En lille logaritme funktion (simpelt :)
ForumindlægOkay, har fået følgende opgave:"Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi, og for et jordskælv af normal dybe gælder:Log(Energi) = 2,4 * M - 1,2Hvor M er richtertallet.I Chile var der i maj 1960 en række jordskælv. Det først af disse havde ... -
Hjælp!!! Engelsk mundtlig eksame (video/serie-episode) plastic surgery
ForumindlægHej Jeg er er igang med mundtlig engelsk disposition/outline og min lærer siger at jeg også skal finde en video klip, eller et eller andet om plastic surgery , er der nogle der kender en serie eller en videoklip ,som kunne være smart at bruge ,når man har emnet om plastic surgery . Jeg har sær... -
Fysik - måske bare mig der er dum....
Forumindlægog nok også lidt træt....Ved et slag med en golfkølle påvirkes en kugle med en kraft F der som funktion af tiden t efter slagets begyndelse erF=9,6N*e^(-a*t^2+b*t)hvor a=2,5*10^7 s^(-2) og b=2,5*10^4 s^(-1)a) Skitser på bilag 2 (der er ikke noget bilag i bogen så det må være et simpelt bilag) gra... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar...
