Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 16561 til 16580 af 35510
-
hjælp matematik b!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er gået i stå med denne opgave. Hjælp venligst :) En cirkel har centrum i C(5,7) og radius r =1. a) Bestem en ligning for cirklen. En linje l har ligningen y =2x- 2 . b) Bestem afstanden fra linjen l til punktet C . c) Bestem antallet af skæringspunkter mellem l og cirkl... -
Skifte til HF - regler for merit ?
ForumindlægJeg går p.t. i 3.g på gymnasiet, og jeg har egentlig klaret mig ganske godt igennem alle årene. Jeg er dog begyndt at overveje at skifte til HF-Enkeltfag (og dermed færdiggøre min ungdomsuddannelse næste skoleår), fordi jeg skeler en del til, at jeg tror det kan give mit gennemsnit et ekstra &q... -
Er det kun mig som er træt af karaktere?
ForumindlægSå skete det igen, det blev eksamenstid og med et tryllesalg er alle straks mere liderlige end damen i huston 500... Eksamen gør efter min mening det grimme ved folk, jalouxi og misundelse kravler frem fra den sten hvorunder de har gemt sig siden årskarakterene og begynder ellers at hærge igen...... -
Folkeskolens skriftlige eksamener!
ForumindlægHejsa studerende og hvad der end måtte være herinde, Jeg sidder her og pepper en stemning i vejret over de her kommende eksamener, som der jo er mindre end en uge til,og jeg håber lidt på, at nogle herinde kan hjælpe lidt til. De skriftlige prøver starter her d.2 Maj, og jeg skal personligt o... -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
Hvad er du, og hvorfor er du det? - valg af parti
ForumindlægHej Det er næsten præcis en måned siden kommunalvalget, det første valg, hvor jeg havde mulighed for at sætte et kryds på et parti. Jeg syntes det var frustrerende at bestemme et specifik parti eller kandidat ud fra de mange muligheder, da jeg ikke kunne bestemme hvilken parti, jeg var tilhænger... -
Tanker om at droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på første år. Jeg gik på efterskole i niende klasse og tog en tiende efterfølgende, så jeg fylder snart 18 år. Jeg valgte at starte i gymnasiet efter sommerferien 2017, men har simpelthen rigtig svært ved at følge med. Jeg har diagnosen ADHD, hvilket gør det en del sværer... -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
Statistik hjælp/vejledning/undervisning tilbydes
ForumindlægHar du brug for hjælp til statistik i forbindelse med eksamen, dit projekt, din opgave etc. så send en besked. Jeg er vældig tålmodig, pædagogisk og har en bred erfaring. Er civil-ingeniør, PhD i anvendt statistik og har arbejdet 15 år som statistiker. Mvh Jens (Bor i Nordsjælland) -
Sandhedens Time
ForumindlægHej med jer.. Er der en, der gider læse min dansk stil igennem? Har ikke fået en karakter for den, da jeg var til skriftlig eksamen idag.. Hvad synes I den ligger til? Emnet var: Grænseoverskridende underholdning.. Sku skrive en kronik.. Den omhandlede TV3's realityshow Sandhedens Time.. -
Procentvis ændring
ForumindlægHej allesammen! Jeg har småproblemer med opgave 9c. Hvis nogle af jer kunne give et par hints, ville det være til stor hjælp. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_1frs111-MATnA-1... -
Latin styrer.... LÆS
Forumindlæg...hm... eller gør det nu også det..? Ihvertfald ikke i mit tilfælde...Ville bare høre fra nogle af jer sproglige som har været oppe i latin, hvordan det har været, hvad der giver/ikke giver point etc. Skal selv op på tors, og jeg er ret lost i det fag, så hvis nogle skulle have nogle rigtig gode... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
K:TI89/TI89 titanium
ForumindlægSom overskriften siger, skal den være billig, og i stand, som du købte den, kom med oplysninger samt pris...ps. den skal være billigere, end den mmin lærer kan skaffe med sin rabatkuponer ;.) -
Program ti83/84
ForumindlægHjæællllpp..Er der nogen som kender et program som jeg kan ligge ind på min lommeregner som kan differencere altså finde f'(x) forskriften til funktionen? jeg ved at man kan med en ti89, men kan man ikke ligge et program ind i 83 eller 84'eren som kan det samme??? -
supplere et fag to steder
ForumindlægHej, ved I om det er muligt at supplere ét fag to forskellige steder? Fxved at tage matematik A ved hf i by x sammentidig med man også tager matematik A i hf ved by y? -
EksamensAngst !
ForumindlægHvad gør jeg ? Nogle som kender det af erfaring og har gode råd? Jeg har aldrig haft det før, men så her idag skete det så.. -
Latin undervisning...
ForumindlægHvor kan man finde privatundervisning i latin C-B i København ??? -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli...
