Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16561 til 16580 af 17507
-
Energidrik medføre død?
ForumindlægHej alle, Jeg undrer mig lidt over om man kan dø, hvis man drikker en energidrik hver dag? Jeg er nemlig lidt bange for om man kan. (Jeg har ikke biologi, så gerne omformuler det så jeg forstår det) -
9,1 i snit !!
ForumindlægHej !Jeg har lige fået karakterbog, og jeg har et snit på 9,1...Det er jo flot nok i sig selv, men tænkte på hvordan man kunne få det højere...Nogen der har nogle ideer ?hilsen Kristina -
polarisering/depolarisering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser biologi og har et spørgsmål. Jeg har en figur med tilhørende tekst, der taler om at en polariseret membran har et overskud af negative ladninger i cellens indre og tegningen viser en masse minus-tegn (-) i cellen og en masse plus-tegn (+) udenfor cellen. Derefter tale... -
IT-case Bolia-com
ForumindlægHey..Nogle andre HHX'ere som har IT mæssige problemer i casen bolia.com? Vi sidder en masse her, og har lidt svært ved at finde nogle konkrete IT problemer.. Håber i snart svarer ;)Knuser -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
PLEASE HELP ME
Forumindlæghej er her nogle søde mennesker som gider at hjælpe mig mednogen af de her opgaver...de fire parrenteser er en stor parrentes og stjernen er gange tegn... 1)(1 _ 1) * 3 = (3 4) 42) ( 1 _ 1) : (3 _ 1) = ( 7 5) (4 2) 3) 3 : ( 1 _ 1) = ( 2 3) 4) 13 _ ... -
rettelser til lidt eng
Forumindlæghej alle håber i har haft en gof jul.. er meget dårlig til eng så håber i kan hjælpe.. Her er hvad jeg har skrevet:EurokidsThe United States of America have allways been described as “the nation of dreams”.But if you ask young danish, they might have an other vision about ”the coolest and most... -
Valgundersøgelse bland studi's brugere
ForumindlægHej Alle,Jeg har tilladt mig at lave en lille simpel uofficiel undersøgelse blandt brugerne her på siden:http://www.casperl.dk/studi.htmLad os finde ud af om vi er blå/røde/hvideMed venlig hilsenCasper -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Ledvis integration
ForumindlægHejsa.Hvis jeg vil argumentere for, at jeg kan integrere en uendelig sum (givet ved f : C -> C, hvor C er de komplekse tals legeme, der er lig summen af en potensrække, hvis konvergensradius jeg har bestemt) ledvist, er det så okay at argumentere med, at konvergensradius for potensrækken er in... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Islam HJÆLP
Forumindlæghar nogle spørgsmåle om islam, da jeg skal aflevere det i morgen og kan ikke rigtigt finde nogle oplysninger 1. Hvorfor følger nogen muslimer mere end deres kultur end religion 2. Hvorfor tror kristne at islamske kultur er voldelig 3. Hvad er sunni og shia, hvad er forskellen HJÆLP!!! Vil hav... -
Vurdering af årets eksamensopgaver på 3-årigt forløb til A-niveau
ForumindlægHej,Formålet med denne tråd er at få en vurdering af årets 4 eksamenssæt i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau;2005-8-3 (med hj.midler)2005-8-4 (uden hj.midler)2005-8-3 SF (Standardforsøg, med hj.midler)2005-8-4 SF (Standardforsøg, uden hj.midler)Link til opgavesættene:http://us.uvm.dk/gymnasi... -
Spg. til Iliaden
ForumindlægHej alle!Jeg har brugt det meste af dagen på at sætte mig ind i de første 3 sange i Iliaden. Jeg er dog stødt på forskellige ting, som jeg ikke lige forstår, hvorfor jeg håber, der er nogen herinde, som vil være mig behjælpelig :)1) I starten af 1. sang bærer Chryses "sit gyldne scepter med ... -
Hmmm???
ForumindlægMå en skole blande sig I vores fritid ???? Hvis de må det kreaver jeg at de også betaler vores sports hyggid...! -
Singularity!! Spg. til mdt. elsamen til 3-årigt A
ForumindlægHej...Jeg har lige 3 små spg. inden min eksamen onsdag.1) Hvordan kan den associative, kommutative og distributive(?) lov beskrives i ord? Hvad er forskellen på dem?2) Projektionsformlen kan skrives på to måder (alle er vektorer - ingen pile):b(a) = ((a*b)/|a^2|)*aog |b(a)| = |a*b|/|a|- hvoraf #2... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Nye uddannelser
ForumindlægFlere og flere uddannelser åbner på de forskellige universiteter. Eksempelvis er det nu muligt at blive journalist på SDU i Odense, det er også muligt at blive jurist på SDU og der bliver også åbnet for en jordmoderuddannelse i Esbjerg. Det er fint nok, at man blive uddannet til eksempelvis journ... -
differentialligninger
ForumindlægHej!Vi er lige igang med at lære noget om differentialligninger og jeg ved ikke helt om det jeg har lavet er rigtigt. jeg har lavet 4 opgaver og regner med at de er rigtige med c, e og f kan jeg ikke helt finde ud af er der nogen der kan hjælpe mig med dem.Bestem løsningen til hvert af begyndelse... -
Diffenrentialligning
Forumindlæg(*) y'+y=2*e^xa) Gør rede for, at enhver af funktionernefc(x)=c*e^-x+e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen (*).(ved fc(x) er c'et sænket..)b) For en bestemt værdi af c går grafen for fc gennem punktet P(-2,15).Beregn denne værdi af c.c) Nogle løsninger til differential...
