Søgning på: international økonomi b. Resultater: 16621 til 16640 af 91518
-
forskriften for en linærefunktion
ForumindlægHej folk Jeg har fået en matematik opgave der siger:Bestem en forskrift for den linære funktion,hvis graf går gennem punkterneA(-2,1) og B(4,13) jeg ved at forskriften for en linære funktin er X=ax+b men hvordan skal det gøres? skal jeg sætte tallende ind i en graf og derefter konkludrer ... -
Brøk regning hjælp
Forumindlægb(a-1)/2a + a(b+1)/3b Har lidt et problem med at løse den. Jeg ved jeg skal finde en fælles nævner, men har svært ved at gøre dette når der er blanding med tal og bogstaver. Når jeg så har fundet en fælles nævner skal jeg lægge det til i tælleren, som jeg har lagt under den pågældende nævne... -
aflevering!
ForumindlægSidder med følgende opgaver: 1.Bestem afstanden mellem punkterne A(4,-6) og B(7,9). 2.Bestem en ligning for den rette linie l gennem A og B. Mine svar: 1. 1,30 eller 3*kvdr(26) 2. -15x+3y+78=0 = y=5x-26 -
areal og rumfang ( a )
Forumindlægsidder fast i denne opgave og skal aflever om 30 min :S a ) Tegn graferme for funktionen f(x) = x-x^2 og g(x) = -2x . b ) løs ligningen f(x) = g(x) b ) bestem arealet af det område , der afgrænser mellem graferne for f(x) og g(x) Help pleas .. ? -
Hurtigt matematikspørgsmål - andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg sidder og skal aflevere en matematikaflevering og er stødt på et problem. Jeg skal bestemme konstanten b i et andengradsplynomium: f(x)=x^2+bx+8 Den eneste oplysning jeg har er, at den er symmetrisk omkring x=3. Hvordan bestemmer jeg konstanten b? -
Ligning for tangent
ForumindlægHejsa. Jeg fårstår ikke helt, hvordan jeg løser denne opgave. Er det korrekt forstået, at ligningen for tangenten den er jo på formen ligesom en lineær funktion nemlig y=ax+b. Men hvordan gør jeg så her. Kan for det første ikke aflæse b-værdien, som vel er skærringen med y-aksen. Og for det and... -
Koordinater.
ForumindlægHJÆLLLP til opgavvvve? Find koordinaterne til skæringspunkterne med koordinatplanerne for linjen gennem A og B, når A (-4,6,0) og B (3,-1,-4).. Hvordan gør man? Hilfe! -
Hjælp til modeller
ForumindlægHej Jeg skal løse denne opgave (b), og jeg er kommet frem til en løsning, men skal bare være sikker på den er rigtig. x= 13 og a=118.924 og b=9.45857 Så resultatet er 1556 -
løsning til differentialligning
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig om jeg har forstået værdierne for konstanterne a og b i denne opgave, er nemlig i tvivl om fortegnet for konstanterne: a= -4 b = 10 ? -
åbne dører for
ForumindlægJeg har lige læst at hvis man vælger: Mat A, Kemi B, Fys B - åbner det bl.a. døre for jounalistisk(dvs. jounalist) hvordan kan det være? -
Svært Bevis
ForumindlægHvordan beviser jeg "Kapital Formlen" : y(b) = S(a,t) f(t) * e ^r(b-t) dt På forhånd tak! -
reducer med bogstaver
ForumindlægHar fået denne ligning for og er ikke lige det største matematikgeni til at regne det ud og kunne godt bruge noget hjælp. Ligningen hedder: b(a – b) – (a2 – b2) håber i kan hjælpe mig! :-) -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
eksponentiel vækst
ForumindlægHej alleHar fået en opg for omk. eksponentiel vækst, men det er så længe siden at jeg ikke kan huske noget om det. Så er der en der vil hjælpe med at besvare dette spørgsmål, gerne detaljeret.- Befolkningstallet i et land vokser med 1,8% om året. Det vokser altså eksponentielt. I 1920 var der 17 ... -
5 A-Fag
ForumindlægHej, jeg har valgt et ekstra a-fag, Matematik A, og jeg ønsker at fjerne det. Er det muligt? I 2.G, der skulle min klasse op til Matematik B eksamen (mundtlig og skriftlig), mens jeg skulle til samfundsfag og filosofi eksamen. Er det så stadig muligt, at få fjernet mit ekstra A-fag, eller kan jeg... -
Hjælp til kemi
ForumindlægHejsa derude. Jeg sidder med en kemi opgave, som jeg ikke helt kan regne ud Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt henad vejen. På forhånd mange tak 1,0 g glukose opløst i 0,50 L vand reagerer fuldstændigt efter reaktionsskemaet ovenfor, så der dannes en blanding af A og B. Efter noget ti... -
optimering?
Forumindlægjeg har en opgave der ser således ud: en træklods skal være lige så høj som den er bred, men 4 gange så lang som den er bred. a) indfør passende betegnelser, og opskriv en formel for klodsens overfladeareal. b) man ønsker, at klodsen skal have et rumfang på 32 cm3. Bestem klodsens mål, således at... -
Formel stofkoncentration og mættethed
ForumindlægHej SP har lidt problemer med denne opgave: Nonansyre pKs = 4,96 ved 25 °C Nonansyre er ikke særlig opløselig i vand, idet koncentrationen i en mættet oplsning er 0,0019 M. a) Beregn pH i en mættet opløsning af nonansyre ved 25 °C. Får jeg til 3,84 pH, men er ikke sikker... A... -
Reducering
Forumindlægheej har en blækregning for i matematik som skal aflevres på mandag.en af de opgaver som jeg ikke forstår er, reducering, har aldrig kunnet løse dem. plzz er der nogle der kan hjælpe med:1- a(2+3b)+b*(3a+4)2- (4x+6y)(x+2y)-2(2x-y)(3x+4y)3- 6a 3b 5a -- + -- - -- 4 c 6c4- ... -
For simpel
ForumindlægMin lillebror går i syvende og har fået denne opgave: A=(2,-2) B=(10,-2) C=(10,-6) D=(2,-6) Tegn firkanten (Det har han gjort) Bestem forskriften for hver af de to linjer, der danner firkantens diagonaler: y= y= Det er pinligt, men jeg er helt lost. Jeg fatter det bare ikke. Håber nogen ...
