Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16681 til 16700 af 18649
-
Beregn kraftens arbejde
ForumindlægHej alle. Jeg har fået opgaven der lyder: "En kasse skubbes 4 m i den retning, hvori en kraft på 5 N virker. Beregn kraftens arbejde" Det er sikkert meget let, men jeg har ikke kunne finde svar i mine lektier. Vil I hjælpe? Tak på forhånd. :) -
Læreruddannelsen- håber nogen kan hjælpe?
ForumindlægHej alle Jeg går nu i 2g, og efter 3g vil jeg gerne læse til lærer. Mine karakterer er meget fine i alle fag, undtagen i billedkunst, hvor jeg mindst skal have en karakter på 7, men desværre afsluttede jeg billedkunst med et 4 tal. Jeg vil gerne læse på Zahle UCC. Hvad skal jeg så gøre nu? - Har ... -
Einstein
ForumindlægJeg har valgt min Srp skal handle om Einstein speciel relativitetsteori hvor jeg vil have fokus på et kast med lysets hastighed Men ved ikke hvordan jeg skal få overtalt min lære til at se det gode i det, han syns der ikke er så meget at skrive om i forhold til noget med protoner iført c -
Trykforøgelse i stempel
ForumindlægFindes der er formel, som udregne det tryk der er inde i et stempel, hvis med trykker stempelet ned med en bestemt kraft. f.eks: Inde i et stempel er der et tryk på 3 Bar volumet er: 10 cm^3 Man trykker ned på stempelet med en kraft på 100N hvad bliver trykket i stempelt bagefter? jeg ved ikke ... -
Spændingsforskel
ForumindlægEn almindelig stikkontakt har en spændingsforskel på 230 V. Er det så ikke det samme som styrken? Har lidt svært ved at forstå det, så hvis I kan forklare mig det, ville det være perfekt :) -
Halveringstid
ForumindlægHej Jeg skal beregne halveringstiden for Ba-137*. I et forsøg er jeg kommet frem til denne regressionsligning for forsøget: y=219,45307*e^-0,00426x Bruger så formlen for halveringskonstanten. Men henfaldskonstant må være k=-0,00426. Skriver derfor: T(½)=ln(½)/ln(-0,00426)=0,127 ... -
Optagelsesprøve 2010
ForumindlægHej Jeg ville gerne lige høre om noget fra dem der har været til en optagelsesprøve til gymnasiet sidste år. og kan fortælle konkret hvad der forgår under prøven og om de giver kommentarer efter hver prøve....Er vildt nervøs for at jeg dumper. -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
mennesket ?
ForumindlægHej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd -
Bevis af formlerne for tyngdepunktet
ForumindlægHej SP! Har fået vedhæftede opgave, om at bevise formlerne for udregning af tyngdepunktet - jeg er bare super ringe til beviser. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? -
Efter 9.klasse?
ForumindlægTil sommer går jeg ud af 9.klasse og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil bagefter. Jeg vil gerne have en god uddannelse, men har ved selv at finde ud af, hvad der er bedst. Hvad har I andre valgt og hvorfor? Hvad er bedst? -
Karaktergivning
ForumindlægHej! Jeg står i slutningen af 3.g og de afsluttende årskarakterer bliver givet mandag aften. På mit naturgeografi B-hold har vi siden sidste standpunktskarakter blev givet kun lavet en enkelt skriftlig aflevering. Denne aflevering blev til et 12-tal for mit vedkommende. Jeg fik imidlertid et 10-... -
gymnasiet..
Forumindlæghej jeg har valgt studiretningen der hedder engelsk A samfundsfag B mediefag B nogen der vil fortælle hvordan det er. hvad får man for..? hvor mange afleveringer? osv.. fortæl mig alt hvad i ved please.. skal starte i gymnasiet efter sommerferien derfor er jeg megeeeeet glad men vil også vide... -
energiomsætning ?
ForumindlægHvad er energi omsætning ? Er det samme som energidannelse ? -
er der brint i alle atomer?
Forumindlæger der brint i alle grundstoffer, der findes i naturen? kan godt se jeg har lavet et forkert overskrift :) -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg er kommet i tvivl, om hvordan jeg skal forklare, det jeg gør. Jeg kan ikke forklare hvorfor Newtons 2. lov er gældende. Det er b'eren, som giver problemer. Opgaven lyder: Et elastikspring foregår fra en kran 54m over jorden, ( se figur ovenfor). Udspringeren...
