Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16681 til 16700 af 23489
-
Kemi aflevering
ForumindlægDen højre halvcelle i et elment består af en sølvstang i 100 mL 0,010 M AgNO3-opløsning. Den venstre halvcelle består af en sølvstang i 200 mL 0,010 M KI-opløsning. De to halvceller er forbundet med en saltbro. a) Tegn cellediagrammet for elementet. Til den venstre halvcelle sættes lidt fast AgI,... -
En mini-oversættelse
ForumindlægHey AllesammenVille være rigtig lækkert hvis nogle kunne kigge på denne lille tekst og fjerne de værste fejl...Nada sabía que Pedro Almodóvar deberiá ser un famosa director cuando se he ido dal su aldea en Extremadura.Algúnes personas hanno ya visto unas de sus películas. Despues hablan sopre est... -
Beregning af kontrolmålet L
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en opgave. Den formel jeg tænkte man kunne bruge til at finde en løsning af opgave lyder som følgende: 2d+2b+a=L 2b svarer til 2*grundlinje af af den lille retvinklede trekant som tangerer på hver af de 2 cirkler. De beregninger jeg har lavet indtil vi... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
andengrads???
Forumindlæghej igen jeg har igen et lille problem med andengradspolynomier?? vil i ikke nok være søf at hjælpe??? jeg skal skrive en forskrift for en andengradspolynomium, hvor jeg har tre af punkterne, den skær i: jeg skal skrive dem i formlen: y=ax^2+bx+c den første lyder: (1,0), (5,0) og (0,3) den først... -
kvartilafstanden med grupperede observationer??
ForumindlægHej alle. Jeg har et lille hurtigt problem som jeg er blevet sat lidt af sporet pga. Jeg skal finde kvartilafstanden af nogel intervaller af højder. [155;160] ]160;165] ]165;170 ]170;175] ]175;180] ]180;185] ]185;190] ]190;195] ]195;200] ]200;205] 1 3 ... -
Forside
ForumindlægHejsa.... Jeg har et lille problem... Jeg ville gerne have, at min forside lignede den til højre. Hvordan kan jeg det? Min kode er vist nedenunder billedet.. Altså. Tekstens overskrifter skal rykkes helt ud til linjens højre hjørne, og standard oplyningerne skal rykkes ned i højre hjørne \beg... -
Tyskstil med hypotetisk konjunktiv
ForumindlægHej alle. Det er ikke en hemlighed, at jeg ikke er super stærk i tysk. Jeg synes derfor, at det er lidt svært at rette min lille opgave i gennem. Så jeg tænkte derfor på, om der var en er jer, som vil være sød at kigge den igennem. Vores opgaveformulering lyder følgende: Skriv en historie (fortæl... -
Hjælp til analyse af den personlige computer!
ForumindlægHey folkens. Har et lille spørgsmål, jeg håber du/I kan hjælpe mig med. Min analyse del hedder: Foretag en analyse af brugen af den personlige computer og udbredelsen af den i perioden frem til i dag. I analysen skal du inddrage vekselvirkningen mellem samfundsudviklingen og den teknologis... -
differentialligninger
ForumindlægHey.\n\nHar lige et problem med en opgave - er helt blank.\n\nEn beholder er fyldt med vand - der strømmer vand ud af et lille hul.\n\nR(t) betegner den mængde vand som er strømmet ud i tidsrummet 0 - t.\n\nUdstrømningshastigheden er givet:\n\nR´(t)= 0,1 * e^-0.05t\n\nSkal finde en forskrift for ... -
muskler og springgymnastik
Forumindlæghey, jeg jeg har overvejet og begynde til springgymnastik og jeg vil bare høre nogen ting angånede noget biologi og idræt. Jeg vil gerne lære at lave baglæns salto. og her er nogen spørgsmål til det :) a) hvilke muskler i benene skal bruges til afsættet ? b) hvilke medfødte bevægelsesmønstre kan... -
Parablens funktion udfra rødder
ForumindlægHej\n\nEn tunnels tværsnit har form som en parabel. Tunnelen er tyve meter bred og 4,3 meter høj på det højeste sted.\n\nHvorledes bestemmer jeg en funktion for den parabel? Jeg kan regne ud at for f(x) = ax^2 + bx + c skal a være lille og negativ, b skal(?) være 0 og c 4,3. Ved f(x) = -0,04x^2+4... -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægHejsa, er der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgaver? :-) En hytte på Kyros koster 8.000 kr for en uge. En lille lystfiskerklub vil holde en uges ferie i hytten. Hyttelejen skal fordeles ligeligt på deltagerne (vi kalder det deltager-bidraget). 1. Hvor meget skal hver betale, hvis der e... -
Lakrids i kg-målog funktion...
ForumindlægJeg har denne spisfindige opgave... Vi har vores lille ven her som beslutter sig for at han vil lave lakrids... Så undersøges det mulige salg på det geografisk afgrænsede marked. Det viser sig, at selv om han sætter salgsprisen til 0 kr. kan der på grund af mæthed kun afsættes 500 km. Desuden vis... -
Utopier
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive en stil (essay) om utopier. (Det er første gang jeg skriver et essay) Jeg skal tage udgangspunkt i denne tekst: http://www.information.dk/print/178232 Og overveje hvordan jeg vil formidle / formulere min egen utopi.! og mit spørgsmål til jer: Vil I hjælpe mig med a... -
Rente : )
ForumindlægHey... En lille matematik test \n\nEfter at have opsparet 6100 køber Ole den ønskede knallert. Dem koster 12.300 kr og Ole udbetaler alle 6100 ved købet. \n\nRestbeløbet betales over 24 måneder med lige store ydelser. Forhandleren beregner 0,8 % pr. måned i rente, og første ydelse skal betales én... -
Enzymer.. glukose til fruktose
ForumindlægJeg har virkelig ledt og ledt og kan virkelig ikke finde svaret til dette spørgsmål: Hvilken enzymgruppe tilhører det enzym, der medvirker, når glukose omdannes til fruktose? - Gerne også hvordan det bliver omdannet? Også lige en ting mere: er dette rigtig svaret på spørgsmålet: Beskriv, hvordan... -
matematik opgave
ForumindlægHej\n\njeg har fået matematik aflevering for som skal afleveres i morgen, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal regne den ud da matematik ikke er min stærke side :/ \nhåber virklige at nogen kan hjælpe...\n\nopgaven lyder således:\n\nSalgsprovision: 12,5%\nmindsteløn for tjenerne er på 10.500 k... -
redegørelse..
ForumindlægNu har jeg sidet i 2 timer med en mat opgave til min mat aflevering, og er virkelig ved at kører træt i den, kan sletter ikke finde ud af den, håber der er en der gider hjælpe.\n\nopgaven går ud på:\n\nTo cirkler har henholdsvis radius 1 og radius 2. der er indtegnet to tangenter, som er tangente... -
Komplekse tal
Forumindlæghej derude!\nJeg skriver SSO i komplekse tal og har lige et lille spørgsmål.\ni det man opererer med komplekse tal bruger man rodtegnet sqrt(z) hvorimod man normalt bruger +/-sqrt(z) i forbindelse med løsning af ligningen f.eks. w^2 = z.\naltså sqrt(5) = +/-sqrt(5) i det reelle tilfælde...\nSkyld...
