Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 16701 til 16720 af 32822
-
Definition af overvågningssamfund!!
ForumindlægHej med jer. Jeg er i øjeblikket ved at skrive min SRP, som handler om 1984 af George Orwell. Min samfundsfagslærer har i min problemformulering bedt mig om kort at redegøre for hvad et overvågningssamfund egentlig er. Er der nogen der ved det? For jeg synes jeg har forsøgt ALT! på forhånd mange ... -
Tømning af lommer
ForumindlægHej allesammen JEg havde en episode i dag i skolen. Den handlede om at der var blevet fyret noget fyrværkeri af og herefter blev jeg bedt om at tømme mine lommer af min lærer. HAn ville se hvad jeg havde på mig. JEg havde så ikke noget på mig, men jeg nægtede at vise mine lommer. HAr han lov... -
Hjælp....! Mat???
ForumindlægGoddag..! er der en som kan hjælpe mig med denne opgave???Det jeg skal gøre er at Beskriv talmæssige forskelle og forhold mellem den første triatlon og en Ironman. Er der en som kan fortælle hvad jeg skal gøre?? -
Debat: Danmarks fremtid
Forumindlæg“Denmark has high rates of corporate and personal income tax and has never been considered a financial centre.” Citatet og dets indhold har ophav på en hjemmeside, hvis formål er at sætte potentielle udvandrere (privatpersoner såvel som virksomheder) i stand til at vurdere, hvor det vil være ford... -
luftmodstand og raketter (formel)
ForumindlægHej folkens. jeg er igang med at skrive min SRP, og jeg skal udregne om en V-3 granat enlig kunne ramme London. men jeg har ingen formel for hvordan det skal udregnes, kender kun formlen for det uden luftmodstand. nogen der kender den formel jeg skal bruge? Hilsen den forvirrede SRP skriver. -
Poesibog og den poetiske tekst
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til digtet : "Vinterglæder". (Jeg vedhæfter et link hvor i kan læse digtet som er knap 3 sider lang). Mit spørgsmål går som min overskrift afslører ud på det poetiske i teksten. Hvor ser vi i digtet forbindelsen til den traditionelle poesibog, som pi... -
Flytte til Aarhus..
ForumindlægJeg er nu sikker på at blive optaget på statskundskab på AU og forsøger derfor i øjeblikket at finde et sted at bo i Aarhus. Jeg har i noget tid haft en bruger for boligportalen hvor jeg har søgt efter 1værelses-lejligheder der ligger forholdsvist tæt på Uni, men uden held. Derfor må jeg nok ... -
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Skabelse
ForumindlægHej Når man taler om skabelsen ud fra et synspunkt om at universet og jorden med alt hvad disse rummer ikke er skabt af en skaber, hvordan forklarer man det så? Har noget altid eksisteret? Er det overhovedet muligt? Kom alt vi ser af ingenting? Og kan alt dette overhovedet være kommet af ingenti... -
Identitet.. HJÆLP..
ForumindlægLæsefokusspørgsmål til Identitetsdannelse og socialisation SIDE Sociologi - individ og samfund ID Har virkelig brug for hjælp. 1. Hvad betyder begrebet sociologi? 2. Forklar, hvad forfatteren mener med formuleringen: "En stor del af svaret på; "hvem er jeg?", afgøres af, hvad de ... -
Er det tilladt at uploade sine opgaver?
ForumindlægHejsa folkens på studieportalen! Har længe haft en diskussion med en kamerat, om hvovidt det er okay at uploade sine opgaver på nettet. Jeg går i 3g. og havde i starten af året lavet en opgave om hvordan min opvækst var som barn, og lagt den op på studienet.dk. Min lærer kom så tilbage og ... -
Det athenske demokrati
ForumindlægHey har her skrevet min foreløbende indledning og problemformlulering:IndledningVi lever i nutidens Danmark (samt en masse andre lande) efter en masse normer og principper. Vi lever i et samfund hvor den enkelte har sine rettigheder og indflydelse på hvordan samfundet skal fungere. Dette finder v... -
kan man sige følgende?
ForumindlægHej, kan man sige følgende? Vi kørte fra X Gymnasium til Paris torsdag d. 26. november. Wir fuhren von X Gymnasium nach Paris Donnerstag d. 26. November. Mange tak. -
Spuck vor ihr aus..
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til tysk eksamen i morgen og har i dag trukket teksten "spuck vor ihr aus" af Günter görlich. Ville høre om der er nogle der kender teksten, og som kunne fortælle mig hvad den helt præcis handler om?.. Håber I kommer med nogle bud.. -
Projektuge, Projekt-Opgave "Danmark og danskere."
ForumindlægPå min skole skal vi snart i gang med vores projektopgaver. Det overordnet emne hedder "Danmark og danskerne.” Hvor man skal finde/tænke på et problem i Danmark, som påvirker de fleste danskere. Man skal finde en løsning, og så lave et produkt, som viser ens løsning. Men jeg kan virkel... -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
Jura - et par spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er på vej til at blive student denne sommer og overvejer lige nu fremtiden. Den nærmeste fremtid er fastlagt og jeg skal arbejde med forsikringer de næste to år som forsikringselev, for at få noget erhvervserfaring. Men min plan er stadig, at jeg vil søge ind på jura-studiet, når... -
Hjælp!!
ForumindlægNu det nok. Jeg har altid følt, at jeg ligger okay godt i fagene (undtagen matematik) men karaktererne siger noget helt andet. Ja alt fra 02 til 4! Ja jeg plejede ikke at sige noget i timerne, men tro mig jeg synes selv jeg har taget en stor fremskridt der, og det går fremad. Men opgaver i færd... -
Kan jeg komme ind på 2 årig STX?
ForumindlægHej folkens. Jeg har for nylig afsluttet min elektriker uddannelse, som jeg aldrig har brændt for. Jeg tog kun uddannelsen fordi, jeg ingen interesse havde for noget som helst, på det pågældende tidspunkt. Nu har jeg en plan, eller rettere en "drøm" om det (i mine øjne) perfekte stu...
