Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16721 til 16740 af 26896
-
reduktion - sætte uden for parentes
ForumindlægHej, jeg har skullet finde den afledede funktion for (STX Mat AB, opgave 3115(6) ) Jeg har fundet den til Dette er da også korrekt i følge facitlisten, men funktionen er i facitlisten yderligere reduceret til: Jeg kan sagtens se at kan sættes uden for parentes, men jeg forstår ikke h... -
Ligning 10x=4x+30... ?
ForumindlægHEj alle. er der en metode for, hvordan man hurtigt kan løse ligninger? JEg ved at x skal på den ene side og de andre tal på den anden, men jeg har brug for en forklaring -- hvordan man gør, og hvorfor osv. Det er ikke resultatet jeg har brug for, men metoden, så jeg kan løse resten af opgaverne.... -
Enhedsvektor parallel med sumvektor?
ForumindlægJeg har blot brug for en forklaring på: Hvad er en enhedsvektor, som ligger parallelt med sumvektoren? Jeg har fået opgivet 2 vektorer, men at sætte det sammen til at udregne en enhedsvektor, som ligger parallelt med sumvektoren, har jeg ikke en forståelse for. Ville blot være nydeligt med et s... -
Potens funktion
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, der driller lidt Der er tale om en potensfunktion med funktionen: f(x) = 0.003596*x^(0.76693) b) Bestem kraftpåvirkningen i korsbåndet, når knæet bøjes med en vinkel på 45 grader. Vil meget gerne have forklaring, da jeg har fundet opgave og svar herinde, men je... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægAntallet af kaniner i byen Racoonawarra i Australien voksede i perioden efter 1950 med 12% om året. I 1950 anslog man antallet af kaniner til 10.000. a) Opskriv en formel for antallet af kaniner i afhængighed af antal år efter 1950. b) Hvad vil antallet af kaniner være efter 4 år? c) Bestem ford... -
Relativitetsteori - Kinetisk energi
ForumindlægHejsa. Søger en med fagkompentence og eventuelt en god ide til, hvordan man løser dette. Forklaringer må gerne medbringes: For en partikel med hvilemassen m0 udgør den kinetiske energi n gange dens hvileenergi. - Hvad er partiklens hastighed? - Hvad er partiklens impuls - Beregn for n = 1, 3, 1... -
AT- Kampen for det gode liv. Historie(A)/Idræt(C)
ForumindlægHej derude. Jeg har valgt at beskæftige mig med emnet: kropsidealer og træning. Jeg skal hertil lave nogle problemstillinger. Jeg har selv tænkt på: Hvilke kropidealer har været karakteristiske/dominerende på forskellige tidspunkter i historien, og hvad kan være forklaringen på det? Men da j... -
Eksempel på henfald for et radioktive nuklid?
ForumindlægHej Er der nogen, som kan give mig et eksempel og forklaring på et radioaktiv henfald? Jeg har et kernekort ;) Men det som ikke forstår er hvordan man gør (ret og sagt jeg kan ikke huske fremgangsmåden) Også kan jeg hellere ikke huske, hvad fx e og v (med streg over) betyder? Håber nogen kan h... -
Ligning blandet med brøk?
ForumindlægJeg har en ligning/brøk som jeg simpelthen ikke kan løse, er der nogen herinde der måske kan hjælpe? 4x2 -7x +10 6x2 - 5x +14 = 3/2 Håber det er til at se da jeg ikke kan finde ud af at lave brøk herinde En forklaring ville være rar. -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægJeg sidder og skal afstemme nogle redoxreaktioner, men en af dem driller rigtig meget. NO_3^- (aq) + Al (s) → NH_3 (aq) + Al(OH)_4^- (aq) (basisk opløsning) Hvis jeg kunne få en forklaring på, hvordan jeg kan afstemme den, ville jeg blive rigtig ... -
Hjælp til løsningsmængde for k (vektorer i rummet)
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til opgave c) (se vedhæftet skærmbillede). Jeg ved ikke helt hvordan man skal beregne den. Jeg har lavet opgave a) som er og b) som er 4.58257569496 (kvadratrod 21). Håber nogen kan venligst hjælpe. Gerne med forklaring på beregning og eventuelle formler der an... -
Reducer HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har aldrig været god til at reducere og får hele tiden et forkert resultat. Sidder med denne opgave: Reducér udtrykket (b-a)(b+a)-2(a2+(1/2)b2 Er der nogen, der kan hjælpe mig trin for trin med forklaring? Mvh. -
værdimængde - aflæs- HJÆLP HASTER
Forumindlægjeg har lige vedhæftet et billede med opgaven a) nogen der lige kan fortælle mig hvad f.eks. maksimum er i denne opgave? Jeg har selv aflæst begge dele men vil lige være sikker, så vil gerne lige have svaret på bare en af dem, i vælger selv b og c forstår jeg ikke, så har virkelig brug for h... -
Sinusrealationen..omskrevet ved retvinklet trekant.
ForumindlægJeg er blevet forvirret over følgende opgave ( se billede) Jeg får svaret a=b/sin(B) Mens det rigtige svar skulle være A=B/sin(b) Jeg kan slet ikke komme frem hvordan man isolere stort A fra sin.... Håber på en forklaring -
Pronominerne Y og EN - Forståelse?...
ForumindlægSå spørger jeg endnu engang :) ... Denne gang har jeg svært ved at skabe forståelse for brugen af de franske pronominer, Y og EN. Har bl.a. også svært ved at finde ressourcer til hjælp. Evt. nogle der har en god forklaring, et enkelt eksempel eller kan referere til nogle brugbare kilder? -
Indeks for omsætning og omkostninger
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en opgave om indeks. Fomlen på beregningen er sådan her indekstal =åretstal x100/Basisårets tal. Men vis jeg tager de tal, jeg tror det er, bliver det et forkert tal. er der nogle der kan hjælpe mig, med en lidt beder forklaring, og hvordan jeg beregner det rigtig? mvh. Ida -
Ligning
ForumindlægKære Studieportalen Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan man kommer fra (6) til (7) i dokumentet. For at være ærlig så forstår jeg heller ikke den sidste linje "by setting the derivative of xM with respect to θ to zero. " Jeg kan få en forklaring eller udregning? Tak på forhånd! -
HJÆLP! Natron og stofmængdd
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg ikke kan komme videre med. Nogen der vil hjælpe?:) Antag, at omdannelsen af NaHCO3 sker som angivet i reaktionsskema nr . 3. (NaHCO3-> Na2CO3+H2O+CO2) Hvor stor en stofmængde Na2CO3 dannes der af den anvendte stofmængde NaHCO3? Beregn derefter massen af Na2CO3... -
Ligning
Forumindlægvi er kommet ud for denne ligning som vi er begyndt på og ikke kan komme videre. nogle kloge hoveder der kan hjælpe med en eventual forklaring? (20+x)(20-x)=(x+2)(46-x) 400-20x+20x-x2=46x-x2+92-2x vi kan ikke komme videre fordi vi ikke kan forstå det med potensen. -
Kvotientrækker
ForumindlægOpgaven lyder Betragt rækken hvor a er en positiv konstant. Så skal jeg bestemme de værdier af a > 0 hvor rækken divergerer og konvergerer. Jeg har lige været syg og mistet et par forelæsninger, jeg har sgu brug for lidt forklaringer til hvordan man gør dette ? Min lærebog er uden eksempler.
