Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16741 til 16760 af 24857
-
Differentialligningen..!
Forumindlæghej derude.. Jeg er stødt på følgende opgave med 8 delopgaver.. 7 af dem er løst men der er brok med den sidste.. Håber der er nogle der kam hjælpe.. Angiv den løsning til diff. 8) y´´ = -9y I dette tilfælde skal løsningen gå gennem linieelementet (½pi,0;3)... Håber der er hjælp derude På ... -
TIL ALLE PÅ SP
ForumindlægDette er ikke et råb om hjælp men nærmere en taksigelse! Du har hjulpet så meget i tysk at du næsten skulle få løn for det! Det er så dejligt at du gider at bruge din tid på at hjælpe andre! Med dette sagt, vil jeg også takke alle andre opgaveredak, lektieguruer.. eller hvad man nu er... Jeg kan... -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej har lavet både opgave a og b, men kan ikke finde ud af at lave c, sætter lige et billede ind, opgaven går ud på at c) Bestem tyngdepunktet for klatrevæggen -
Er jeg på rette spor med min formel
ForumindlægJeg sidder lige og skal beregne nyttevirkningen for mit forsøg. Derfor er jeg først nød til at bregne den tilførte energi samt den anvendte. Ser dette nogenlunde rigtigt ud? ΔEanvendt= mvand * cvand *ΔT = 0,914 kg * 4186 J/kg*ºC * 79,5 ºC = 304167 * ºC2 *J (Jeg er... -
gitterligning (c-niveau)
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om "gittervirkning". Jeg skal i teoriafsnittet lave en udledelse af gitterligningen. Hvordan gør man det? -
Hvad f skal vi bruge billede/novelle-analyse osv. til?
Forumindlæg"Så kan vi analysere billeder, og få en forståelse for kunst", ja den er fin med dig, men hvad fanden skal vi som sådan EGENTLIG bruge det til? Til eksamen? Til at vise, at vi faktisk følger med/har lært noget? Lyder måske lidt umodent, men jeg synes kraftedme det er for lamt - og ja, j... -
5 A-niveaus fag, for svært..?
ForumindlægHej Jeg har mulighed for at få 5 a-niveaus fag. Jeg har hørt at det skulle blive rimeligt svært især fordi man skal læse et a-niveaus fag på 4 semester ..? Har i ekstra a-niveuas fag, og hvordan er det... ? Jeg vil gerne høre noget mere, fordi jeg ved ikke rigtgit, hvad jeg skal..? -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave, har bakset med den et stykke tid, men går i stå hele tiden. Hvilken mængde fast CaCl2 kan der tilsættes til 1 L 0,1 M Na2CO3 inden der sker en udfældning af CaCO3? Der kan i dette tilfælde se bort fra carbonationens baseegenskaber tænkte i retnin... -
Sinus uden lommeregner
ForumindlægSad og snakkede med en ven omkring beregning af afstande med sinusrelationer. Har læst et sted at man brugte det til at beregne afstanden ved kanonerne, hvorfor det var nemmere at ramme sit mål. Det er så meget fint, men enten så erinder jeg det ikke, eller så er vi aldrig blevet undervist i det.... -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie... -
Byplanlægger
ForumindlægHej Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe. Jeg er en pige som har uddannet sig til byplanlægger med kandidat i by, plan og proces. Jeg har i et års tid nu forsøgt at søge job uden så meget held, da jeg desværre ikke har arbejdserfaring. Jeg skriver nu for at høre, om man med denne ... -
rødder i polynomiet
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave der driller lidt: Vis at polynomiet p(x)=2x^4-3x^3-3x^2+2x har roden -1 og bestem samtilige rødder. Jeg har vist at -1 er rod i p(x). Men så går det vist lidt galt. Indtil videre har jeg gjort følgende: x+1/2x^4-3x^3-3x^2+2x=2x^3-5x^2+2x Så har jeg en 3.grads polyn... -
Haster - Organisk Syregruppe
ForumindlægHej. Det er mig igen.. jeg har virkelig brug for hjælp, og hvsi nogen vil bruge et øjeblik på at svare mit spørgsmål. Jeg har fysikrapport for, og et af punkterne er redegørelse for, hvordan en organisk syregruppe ser ud. jeg forstår ikke helt hvad det er man skal, så hvis nogen har et spørgsmål ... -
Opvarmning af vand
Forumindlæga. Hvor meget energi kræves der for at varme 1,2 liter vand fra 23 grader til 56 grader? 1,2 <=> 1,2 kg 56-23= 33 grader? Så kan jeg ikke finde ud af mere? -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Konsekvensen ved at have mangel på social intelligens?
ForumindlægHej alle Hvad kan konsekvendser egenlig være hvis en person har en super høj G-faktor men mangel på andre intelligenser? på det sociale plan? -
1g om ?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Samtidig vil jeg sig... -
alfa, beta og gamma
Forumindlæghej hvor meget vejer alfa, beta og gamma -
Hastighed og tid
ForumindlægNu er der nok nogen af jer der bliver irriteret. Vi måler mange synlige hastigheder i sekunder. Vi lært hvor hurtigt lydens hastighed er, vi har lært hvor hurtigt lysets hastighed er. Men vi mangler en!? Kunne man forestille sig, at vi mangler tidens hastighed? Der må være et eller andet som gø... -
Induktion
ForumindlægHej . Jeg har et lille spørgsmål til jer .. - Hvilken type strøm frembringer induktion? TAK PÅ FORHÅND! :D
