Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16761 til 16780 af 114887
-
Differentialregning
ForumindlægHvordan differentierer jeg f(x) = ln(3x+5) ??? -
stamfunktion
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med følgende opgave: Grafen for funktionen f har tangentligningen y+2x=5. Bestem en forskrift for f, når f39;(x)=2x-4. Resultatet er oplyst i min matematikbog, men jeg forstår ikke, hvordan resultatet kan give f(x)=x^2-4x+6... På forhånd tak -
Hjææælp til stiiiiiL ! :(
ForumindlægVil i være sød og hjælpe mig med at gå i gang med en stil som skal starte med denne sætning og som handler om "joachim på fallittens rand." """det tørre sommervejr har truet høsten og også i de kongelige kredse har man mærket at krisen...""" ?? Har virkl... -
Reducer ? hjæælp :b
ForumindlægHeej. Jeg skal reducer den her. Men kan ikke få den til at passe.. 7a-(8+2a)+5 Mange taak for hjælpen ;) -
integralregning
ForumindlægHey.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver ? http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=30734 På forhånd tak.. :) -
Skæringslinie for planer
ForumindlægParameterfremstilling for skæringslinie mellem planerne med ligningerne -3x+4z = 22 og -3x-4y = -20 ??? -
Hvad betyder enheden?
ForumindlægJeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder? -
er det rigtigt? trejdegradslegning.
ForumindlægHeej. Jeg har lige brug for noget hjælp ;D jeg skal isolere k. jeg kan ikke får den til at går op! :S min ligning siger: f(x)=-22+k*-22-3*-2+6=0 MIN FORSLAG: k=-8/-4-6+6 k=2 passe det?? -
lidt hjælp :)
ForumindlægHej, Er der nogen der lige vil kigge på det her http://peecee.dk/?id=41953 og hjælpe mig med at forstå det første reaktionsskema? Altså hvorfor det forløber sig sådan? Tak på forhånd! -
Haster
Forumindlægomskriv 9x^2-12x+4 til formen (ax+b)^2 Jeg har brug for at vide hvordan man kommer frem til facit vha. simple udregninger, eller så simpelt det nu kan blive! på forhånd tak -
Primiske rester
Forumindlæggcd(a,b)= 1 gcd(b,n) =1 SÅ er gcd(ab,n) = 1 Hvordan beviser man det? Kan man ikke tage den udvidede Euklids algoritme xa+yn = 1 og kombinere dem, da de giver 1? -
Potensfunktion
ForumindlægOm en funktion f af typen f(x) = b*x^a oplyses det, at f(1) = 5 og f(2x) = 8 * f(x) for enhver værdi af x > 0 Bestem tallene a og b Jeg kan se, at det er en potensfunktion, men jeg kan ikke helt se, hvordan jeg får det andet punkt frem, så jeg kan bruge mine formler til at bestemme a og b, ... -
hjælp
ForumindlægPå en bondegård er der 12 grise. En dag bliver de vejet, før de køres på slagteri. Grisene vejer: 90,2 kg 90,7 kg 90,9 kg 91,5 kg 89,8 kg 89,6 kg 91,3 kg 90,2 kg 91,5 kg 88,8 kg 98,7 kg 91,8 kg Beregn grisenes gennemsnitsvægt. -
Hjælp mig med min graf
ForumindlægProblemet. Find toppunkt i y=x*(20-x)*(28-x) På Ti-89 taster jeg formlen ind som y1 i Y-editor, mens 39;curseren39; står på formlen taster jeg F2 og 6 (Zoomstd) og ud kommer ....ingenting. Resultatet skal blive noget nær en parabel med toppunkt på y ml 900 og 1000, men kan nogle hjælpe med... -
lorte fag: Tysk
ForumindlægHvis man har fået 0 i tysk, trækker det så meget ned. I årskarakter har jeg fået mundtlig: 02 skriftlig: 4 -
Integralregning
ForumindlægHej håber der er nogle der kan hjælpe er helt lost på forhånd tak :) Opgaverne skal løses uden hjælpemidler men har ingen ide om hvordan man skal gøre: Find stamfunktionen til f(x)=x^2+2x når det vides at F(2)=1 -
Numeriske værdi
ForumindlægHej Min lærer siger at dette gælder: og at: Men hvordan kan den numeriske værdi af y blive noget negativt. Jeg forstår det simpelthen ikke. Håber at nogle kan hjælpe mig. Tak -
søger svar :O?
Forumindlægtil de kloge hoveder opg 1.137 d. 27-08-2007 kl. 19:07 af the-tharchan (Praktikant) En funktion f er givet ved f(x)= 3x^4+5x^2+7 bestem f39;(x) ? Svar #1 d. 27-08-2007 kl. 19:08 af ibibib (Professor) Benyt at når f(x)=x^n så er f39;(x)=nx^(n-1). Svar #2 d. 27-08-2007 kl. ... -
Polynomier
ForumindlægKan et 3.gradspolynomie være både voksende og eller aftagende? hvis ja hvorfor? -
translation
Forumindlægjeg har problemer med at tyde RNA sekvensen for denne DNA sekvens: AGG TCA ATC GTG jeg får RNA til: UCC AGU AUG CAC når jeg skal lave en translation, går det galt: Ser Ser stop His hvorfor får jeg stop midt i det hele? er det ikke forkert? men jeg kan ikke se om jeg har lavet en fejl ved transkri...
