Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16761 til 16780 af 39386
-
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Makroproblemer
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport hvor jeg skal lave en pokkers masse vektorer. Derfor har jeg defineret en ny makro på følgende måde: \newcommand{\vek}[2]{\left( \begin{array}[pos]{spalten} #1\ #2 \end{array} ight)} og skriver så hver eneste gang jeg vil lave en vektor \vekt{x}{y} (... -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Parfumeflaske opgave!! HÆLP :)
ForumindlægHey søde mennesker! Ville i ikke hjælpe mig med min opgave jeg skal lave til på mandag Så er i søde! Tak -
Medicin Studiet, Optagelse hjælp!
ForumindlægHej alle, har virkelig brug for noget hjælp her : ). Jeg gik ud af gymnasiet sommeren 2008, med et snit på 6,0 ( hvilket er ret lavt, men havde en lidt svær periode med sygdom i familien osv.), Jeg læser p.t HA.Jura på CBS, og klarer det let nok. Min store drøm har altid været at læse medicin, m... -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
Hjælp til rettelse af en kort tekst
ForumindlægJeg har lavet denne analyse, er der en som vil hjælpe mig med at kigge den igennem? Je voudrais parler d’une peinture qui s’appelle « En bøgeskov i Maj » et traduit en français : « Un bois de hêtre en Mai» du peintre P. C. Skovgaard en 1857, Skovgaard est en peintre ... -
Ændre på synopsis. Tilladt?
ForumindlægMå man ændrer på sin synopsis inden eksamen? ALtså problemformulering, problemstillinger osv., hvis man bare har kopier af den nye med til lærer og censor? -
Hvad fik I i snit på afgangsbevisset
ForumindlægAf ren og skær nysgerrighed, ville det være sjovt at vide, hvad i har fået derude på studieportalen i snit på afgangsbevisset - Kan starte med at sige, at jeg fik et skuffende snit på 8,33 - så jeg faldt 1,7. Hvad med jer? (Vi snakker folkeskolensafgangsbevis) -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Universiteter man skal holde sig fra i DK
ForumindlægHej Jeg hører mange gange eksempelvis, at RUC skal man holde sige fra, da det blandt andet ikke giver grundig basal grundviden. Siden jeg har afklaret med mig selv, at jeg i hvert fald skal gå på uni, så kunne det være meget sjovt at høre de forskellige meninger / erfaringer fra studerende ... -
Dansk, retskrivning og læsning
ForumindlægSå er eksamnen i dansk retskrivning og læsning også overstået! Hvordan gik det for jer? og er der nogen der kan fremskaffe en rettenøgle til dem? -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet... -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Bedømmelse af dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været oppe til min afgangseksamen i dansk skriftlig, hvor jeg skrev kronik nummer 4. Jeg får normalt 7 og 10, og jeg har fået 10 i årskarakter. Jeg har gjort nøjagtigt det, som jeg plejer, når jeg skriver kronik, men alligevel har censorene bedømt den til et 4 tal, hvilk... -
IQ - STX, HTX, HHX, HF & IB
ForumindlægHej allesammen Jeg tænkte egentlig over, hvis man forsøgte at teste folks IQ baseret på hvilken gymnasiel uddannelse, som folk gik på, om der ville være mærkbare forskelle. Så vidt jeg forstår, så er der selvfølgelig ingen undersøgelser omkring det eller data på det, men i givet fald, at man fo... -
kemisk termodynamik!
ForumindlægJeg har et seriøst problem! Jeg aner ikke hvordan man beregner ΔH og ΔS for følgende reaktioner/stoffer: NH4Cl(s) + Ba(OH)2•8H2O(s) NH4Cl KNO3 CaCl2 håber i kan hjælpe...
