Søgning på: hitlers tale. Resultater: 16761 til 16780 af 59860
-
HJÆLP - Ækvivalenspunkt?
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan man regner ækvivalenspunktet ud? Jeg har nemlig lavet en kolorimetrisk titrering, og har fundet ækvivalenspunktet(da farven skiftede), men jeg vil også regne det ud, da jeg skal tjekke forskellen på dette osv. Jeg titrerede med en 0,1 M NaOH, syren var en 0,1 ... -
Aftale
ForumindlægHej, jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med aftaleloven. Det er ikke til en opgave, men til en handelssituation, som jeg er i tvivl om, og jeg kan ikke finde aftaleloven nogle steder. Men situationen er den, at jeg har en trøje til salg på nettet. Jeg vil h´gerne have 150 kr plus por... -
Vektor regning - bestem t
Forumindlæghej er der nogen der kunne være søde at hjælpe mig med den vedhæftede opgave? jeg har prøvet alt men jeg kan ikke få opgaven til at give mening :( Tak på forhånd :) -
Trekantstal
ForumindlægVis at det sidste år der vat et trekantstal var året 1953, og næste gang det sker, bliver i år 2016. Herefter kan man så vise egenskaben: hvis tn og tn+1 er to nabo trekantstal, så er summen tn + tn+1 = (n+1)^2 :) -
Funktion man ikke kan tegne
ForumindlægFindes der en funktion man ikke kan tegne? -
Funktion man ikke kan tegne
ForumindlægFindes der en funktion man ikke kan tegne? -
UV-graf?
ForumindlægHej, jeg har fået taget UV-spektroskopi af mit stof, og så viser grafen 2 toppe. Mit spørgsmål er så, om det er muligt at forklare, hvorfor der kommet 2 toppe, udover at de absorbere på de bølgelængder? mange tak på forhånd -
kommatal minus
ForumindlægForstår ikke helt hvordan 0,4 - 1 = -0,6. Er der en der kan forklare det? Tak. -
Reducer udtryk mest muligt
ForumindlægJeg skal som sagt reducere udtrykkende mest muligt. Jeg læser matematik på c niveau på hhx, men det er to år siden jeg gik ud af folkeskolen, så husker ikke hvordan man gør. Har en opgave der lyder: 2 (3a -2) - 3 (2-a) Nogen der kan forklare mig hvordan man gør? -
Fysik og NV prøve på tirsdag
ForumindlægVi har kun 10 min inklusiv karaktergivningen. Vi har lavet to rapporter i henholdsvis fysik og nv som vi skal op i. Men jeg mangler lidt vejledning omkring hvordan jeg skal lægge ud udnytte tiden brug af tavlen osv? Nogle der kan hjælpe? -
BOGSTAVREGNING
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig1 Er det regning korrekt ud? Hvis ikke hvad er regnet forkert? Hvor er fejlen? -
Integral + fortolkning af res.
ForumindlægJeg ska' bestemme integralet af en stamfunktion hvor; a=0 b=2 og f(x)=4x-x^2. det fik jeg så til 16/3. Men herefter skal jeg give en geometrisk fortolkning af resultater, men how ? nogen der kan hjælpe.. -
Opløs i faktorer
ForumindlægHejsa! Har lige brug for hjælp. Jeg har en opgave der lyder sådan: "Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken." Men problemet er at der ikke er nogen ubekendt i brøken. For eksempel: 102^2 - 98^2 / 200 Hvordan skal jeg så gøre det? Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Sproget
ForumindlægHvad sker der lige for sproget. Hvad er det lige for en tone der bliver ført rundt omkring (også herinde) Folk sviner simpelthen hinanden til og jeg er ved at få spat af det. Ved godt det egentlig ikke er mit problem, men det er da belastende af folk ikke kan finde ud af at snakke pænt. Som et ... -
Mangler hjælp Drenge:)
ForumindlægBestem A således at linie Ax+2y=3 og 4x+3y=1 er parallelle? Nogen der kan hjælpe? -
Hej :)
Forumindlæghej kan i hjælpe mig kan ikke finde ud af det :) Vinteren 2009/10 husker mange som en vinter med masser af sne. Det var den vinter med mest sne i det 21. århundrede - indtil videre. Et døgn med snedække er et døgn, hvor mere end 50 % af jorden er hvid af sne. Til højre ses en tabel ov... -
aflevering haster
ForumindlægHvordan finder jeg højden??? http://peecee.dk/upload/view/95000 -
Opstille en ligning , SE MIG ??
ForumindlægHelp mee om en ny dug, der er 2.0 m lang og 1.1 m bred, oplyses, at dugens areal ved første vask vil krympe 5,0%, og at længden og bredden reduceres med x%. opgaven er at opstille en lingning, som x skal opfylde? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ??? -
Hjælp til at lære at dividere
ForumindlægHej Alle:) Mit spørgsmål om hjælp omhandler hjælp til at lære at dividere. Jeg er som regel god til alt andet matematik, men det at dividere har bare aldrig rigtigt fanget min opmærksomhed, hvilket ikke er specielt godt når jeg på et tidspunkt skal til eksamen. Derfor vil jeg høre fra jer om i h... -
eksponential funktion 1G
ForumindlægHej Rammer eksponentialle funktioner ALDRIG x-aksen? Derfor kan man vel heller ikke f(x)=0 vel? - Hvorfor?
