Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16761 til 16780 af 19441
-
Ektrema
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende opgave? En olieboreplat form ligger 16 km udenfor en kyst. Olien skal transporteres til et raffinaderi lidt nede af kysten. Det koste 300.000 pr. km i vandet at lægge en olieledning, og 210.000 kr. pr. km på land. (vink: Brug Pythagoras læresætning og kal... -
Når parentesen er i anden
ForumindlægHej alle, Når man skal recucere et udtryk der ser således ud: 3(p+q)^2-6p(q-p) Hvordan skal man så gøre når parentesen står i anden? Hvad bliver det så når parentesen opløftes? På forhånd tak -
Tider
Forumindlæghej folkens, håber I kan hjælpe mig hurtigt.Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man danner/kendetegner disse tider på spansk.NutidUdvidet nutid FremtidFørnutid Mine bud:Nutid er det ikke det der med ir, fx voy.Udvidet tid: Ingen anelse.Fremtid: Ir + a + udsagnsordFørnutid: Haber + -ado/-i... -
Hjælp til Ghost story
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her Ghost story? -
Hjælp til Matematik?
ForumindlægHej Beregn rumfanget af en cylinder med disse mål; 22 cm. højde 48 cm. bredde. V = pi * r2 * h Hilsen Adis -
Fast food
ForumindlægHeyKommer muligvis op i emnet fast food i engelsk, hvor vi bl.a. har set "Super size me" og læst meget om McDonalds osv.Jeg har tænkt mig, hvis jeg kommer op i det, at persepktivere til livsstilsygdomme osv.Men har I andre gode ideer til, hvad man kan perspektivere til?Har virkelig brug... -
Hvor skal jeg læse statskundskab/samfundsfag?
ForumindlægJeg er lige ved at være færdig med 2.g og i løbet af 3.g (og 4.g) skal jeg til at finde mig et universitet at studerer på.MEN hvilket skal jeg vælge? Hvor er det bedst at studerer statskundskab/samfundsfag?Håber at få lidt vejledning her, for dem fra uddannelesescentrene er ikke for kloge. -
Udregn følgende tal uden cas, idet alle facits er 'pæne'. Kontroller derefter vha. cas.
Forumindlæg3 stk. : ) -
Hvor skal jeg bo?
ForumindlægHejOm et år skal jeg studere i Århus, og i den anledning skal jeg finde et sted at bo. Er der nogen der kan give nogle ideer til, hvordan jeg finder et sted?Er der nogen der har nogle gode fif, når jeg nu skal lede efter et sted at bo?Louise -
Haster FS10 Dan Turéll TIL MANDAG.
ForumindlægHar trukket Dan Turell og skal fremlægge en af hans værker.... skal samtidig også sammenligne dette med et andet. Hvilke digte ville være gode, væsentlige at tage fat i, både i forhhold til Dan Turéll og sammenligningen?? Tænker: - "At være beat" digt. (som viser et godt eksempel på Tu... -
Bekræftet kopi
ForumindlægHvornår er en bekræftet kopi af et eksamensbevis gyldigt? Skal skolen bare skrive under på det, eller hvordan foregår det? -
SU
Forumindlæghar ikke fået su for denne måned..hvorn ka det være? -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
Svag base
ForumindlægJeg har formlen som kan avnendes på en opløsning med svag base. Opgave 41 i kemi 2000 b-niveau. Er der nogle der kan hjælpe mig med at udlede formlen pOH = ½(pK - logc)?Opgaven lyder helt præcis på: En svag base opløses i vand, hvorved ligevægt indstiller sig. Udled ovenstående formel. -
Diabetis og mad
ForumindlægJeg har et par spørgsmål som jeg undrede mig over.. Hvad vil der ske hvis en diabetiker indtog : 1. en rugbrøds mad? 2. hvidt brød. 3. Chokolade Og i hvilke gruppe - monosakkarider, polysakkarider og disakkarider, tilhører chokolade og slik? Jeg ved det er fyldt med sukker, er det så monosakkarid... -
Adverbiers plads+ conditionnel.
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig eksamen her den 27., og jeg har lige nogle spørgsmål. 1) Hvor skal adverbier stå? og er det forskelligt fra adverbium til adverbium? 2) Hvornår er det præcis man bruger le conditionnel? og hvordan? Håber der er nogen, der kan hælpe mig :)))) -
Hvad vil være bedst? C eller B?
ForumindlægHej :-) Vil lige hører om der nogen der ved hvordan Matematik på B niveau i Gymnasiet fungere? Jeg overvejer mellem B og C niveau fordi jeg kun for 7 i matematik.. Vil det være for hårdt at vælge B eller skal jeg forholde mig på C?? Og dem som har matematik på B i Gym, kan I ikk lige kort forklar... -
Baserækkefølge
ForumindlægHej alle (: er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål ud fra den vedlagte fil: "angiv baserækkefølgen i den ukendte DNA-sekvens ud fra resultatet af DNA-sekvensanalysen." På forhånd tak! -
Afgøre hvilken funktion, der har den største fordoblingskonstant
ForumindlægOpgave 4 http://mimimi.dk/eksamenSkriftlig/stx_B/stx_131_matB-24.pdf Jeg tænker, at h har den største fordoblingstid. h er den funktion, som har den største vækst og dermed også må have den største fordoblingskonstant Er jeg rigtig på den? Tusind tak -
Elektricitet, haster
ForumindlægEn elradiator indeholder to modstandstråde med resistanserne 54 og 81. En omskifter kan lægge netspændingen på 230 V over én af modstandene, over de to tråde koblet i serie eller over de to tråde koblet parallelt. Vi har derfor 4 forskellige opstillinger. Find radiatorens effekt i hver af de ...
