Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16781 til 16800 af 21415
-
Isolering af DNA fra kindceller
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er nogen der ude der kan - og selvfølgelig vil jeg hjælpe mig med to spørgsmål, som er en del af en større opgave. - Hvorfor opvarmer man prøverne til 56 grader og 100 grader under isoleringen af DNA? - Hvordan sikrer man, at det er det rigtige stykke DNA (her PV92 ... -
Unge
ForumindlægJeg har en stil, jeg skal aflevere i morgen og har næsten intet skrevet. Jeg har ikke så meget erfaring om evnet og sidder lidt fast.. Stilen er om unge og druk. Har i et forslag om, hvad jeg skal skrive? -
Newtons 3. lov tovtrækning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med dette: "To hold trækker tov. Med dynamometre kan det direkte vises, at de to hold trækker med lige store og modsatrettede kræfter. Men hvordan kan det ene hold så taber?" Men hvis to hold trækker tov, hvordan vil det ene hold så kunne tabe? Når de to ho... -
Betydende cifre
ForumindlægHej Hvis nu jeg skal udregne følgende med korrekt antal betydende cifre, hvad er korrekt? 0,002 + 514 eller her hvor jeg går fra 2 cifre til 3 cifre? 55 + 55 =110 -
Tysk oversættelse(en sætning)
Forumindlæghej hvordan vil i oversætte denne sætning: Det tager tid at vænne sig til at der er en ny person i hjemmet, som har taget hendes mores sted... Er helt lost? Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe:) -
Socialistisk folkepartis socialpolitik
ForumindlægHeej søde mennesker.. Nogle der kan fotælle mig om SF's socialpolitik. jeg kan ikke rigtig find noget jeg kan brug på nettet. Taak på forhånd de dejlige mennesker. :-D -
Matematisk analyse
ForumindlægHej med jer, Jeg læser til eksamen og er rendt ind i en antagelse, jeg ikke kan forklare. Er der nogen, der kan fortælle mig, om det er generelt, at vi for en afsluttet mændge kan antage, at: b sup (n + 1) - a sup (n + 1) = (b sup (n) - a sup (n))/2 Samt, hvis ja, hvor vi har det fra? Bekla... -
DIODE
ForumindlægEr der nogle som der ved hvordan en diode vil virke i et kredsløb med vekselstrøm? tusind tak på forhånd :) -
Computer til gymnasiet??
ForumindlægHej. Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og har en naturvidenskabelig studieretning Matematik (A) Bioteknolofi (A) og Fysik (B) Jeg skal have købt en computer og jeg er meget i tvivl om det skal være en Mac, eller en normal windows computer. Jeg har nemlig hørt, at man kan have proble... -
Molekyler
ForumindlægHåber der sidder nogle som gerne vil fortælle mig om jeg har forstået det rigtigt og at der sidder nogle som også gerne vil give mig en forklaring på 4 figurer med mere på en sådan måde at jeg fatter det på godt dansk Se vedhæftede fil -
Skal det være who eller whom?
ForumindlægHej.. But when it comes to the fair people, who actually do recycle, and whom we ought to admire, they often are not helping the environment at all. Jeg er lidt i tvivl, om det skal være who eller whom der, hvor jeg har markeret med fed. Jeg ville selv mene, det er whom, for hvis man spørger: ... -
Pythagoras-trigonometri hjælp!
ForumindlægEr gået lidt i stå med den her opgave Empire State Building er en 381 meter høj bygning ( se billede ), der er en afmærkning (et kryds) på time sq. Hvor der står at ens fødder er 400 m fra toppen af Empire State Building i lige linje op ad (skrået op i luften), hvor lang er der til bygningen i l... -
Fysik-transformation
ForumindlægJeg går i 9.klasse og er i gang med at forberede mig til fysik eksamen. Jeg har svært ved at forstå transformation. hvordan det fungere samt hvordan man anvender det. Jeg har ikke fundet så meget hjælp i min fysik bog som hedder ny prisma fysik/kemi 9. håber i kan hjælpe. -
grøn vækst
ForumindlægGrøn vækst:stigning/vækst i antallet af vedvarende energikilder såsom vindkraft, solceller, vandkraft osv. Er det ikke bare det? Tak på forhånd -
Spansk sætninger rettelser:
ForumindlægLeder efter en spansk ekspert, der lige har to minuter til at give sig tid til, at finde fejlene i de her sætninger... La catedral estar en el centro de la ciudad. Ellos compran una vestido verde. El microbuses salen de allí. Las chicas tenemos que bajar la calle hasta el museo. Ma... -
HJÆÆÆLP; Digt af Michael Strunge
ForumindlægHvor ser man identitet i digtet Børn af den tavse tid af Michael Strunge? -
Fri eller fuldkommen konkurrence
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig fri konkurrence er det samme som fuldkommen konkurrence? - og hvis ikke, hvad adskiller så dem så fra hinanden. På forhånd mange tak! -
Novelle
ForumindlægNogen som vil være søde at rette min dansk stil. Det en novelle, kun 2 sidder. -
Absolut konvergens
ForumindlægHej :) Er der nogen, der kan hjælpe med opgave 3 i den vedhæftede fil? Tak -
Matematikspørgsmål
ForumindlægSpørgsmålet siger således: "Fra mastetoppen af et skib, 18 m over havet, er det netop muligt at skimte toppen af en klippe, som er 30 m høk. Hvor langt er der fra skibet til klippen?" Ja hvordan filan skal jeg finde ud af det???? :-)
