Søgning på: amish folket. Resultater: 16801 til 16820 af 19974
-
Hvad skal jeg kunne?
ForumindlægHej folkens, Dette er mit første spørgsmål herinde, så jeg ved ikke engang om det er det rigtige sted jeg skriver. Efter 4 år væk fra skolen grundet sygdom begyndte jeg i sommers på Matematik og Naturvidenskab enkeltfag på ... -
Hjælp til sansynlighedsberegning
ForumindlægJeg kender småt til sansynlighedsberegning, dog er jeg meget usikker på hvordan jeg løser dette: Hvis der bliver afholdt et lotteri med 3 vindere hvor der trækkes 3 gange, så 9 vindere ialt med 14 spillere så første omgang er der fx mig, min ven og en anden som vinder, det jeg så har svært ved ... -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
supjekt- præpositoner- objekt- dativformer
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjælpe mig?. min tekst lyder sådan. Jeg elsker carmen, jeg elsker hende. Hun elsker ikke mig. Min mor besøger o... -
Engelsk Grammatik
ForumindlægHalløj folk, og god tirsdag derude! Jeg sidder med en engelsk grammatik (aflevering) og i "C"-delen, har jeg nogle engelsk børnerim, som jeg kort skal gøre rede for, hvad der er karakteristisk for dem med hensyn til ordvalg, emnevalg og sproglige virkemidler. Underbyg din besvarels... -
Længde på Indledning +
ForumindlægHej. Sidder og skriver 2 års opgave på hhx. Men er der en bestemt længde for en indledning? Jeg indsætter min indledning - i håb om lidt feedback, om hvad jeg muligvis kan gøre bedre. (ved godt i ikke har set hele min opgave) Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinder fra borgerskabet o... -
Hjælpe tysk oversættelse HASTER!
ForumindlægFilmen handler om en pige, som hedder Christiane F. En lørdag aften tager hun til Sound diskotek. Folk tager stoffer og drikker sig fulde. Hun møder en dreng ved navn Detlev. Han tager stoffer og er afhængige. Hun lære ham at kende og han lære hende stoffer. Til sidst bliver hun afhængig, at hun ... -
overfladeareal og rumfang
ForumindlægHej folkens. Sidder med en opgave der lyder sådan her: Et kasseformet fuglebur skal bygges langs en mur, således at en del af muren udgør den ene side, og jorden udgør bunden af burdet. Den del af buret, der skal indhegnes med trådnet, består således af loftet og de tre andre sider. Buret s... -
Rette få linjer?
ForumindlægLuzmillas ældste datter gik ind i guerillaen, de hun var 18 år. Kort tid efter blev hun dræbt af politiet. Luzmilla føler sig skyldig i datterens død, fordi hun altid har snakket med hende om den sociale og politiske uretfærdighed i deres land. Trods den store sorg bliver Luzmilla ved med at arbe... -
kapacitator
ForumindlægHej folkens. Jeg går på stx i københavn og har fysik A hvor jeg har følgende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Det lyder En pladekapacitator har et pladeareal på 900 cm^2. Afstanden mellem pladerne kan varieres, men er til start 3,0 cm. Beregn dens kapacitans 2) Kapacitoren oplade... -
Oversættelse
ForumindlægJeg ville rigtig gerne have hjælp til at oversætte den danske nedstående tekst til tysk. hvis du er dygtig kan du så ikke hjælpe mig. På forhold tak :) ”Der var en gang”, sådan begynder mange eventyr, og i hele Europa og i mange andre dele af verden er Grimms eventyr elsket af børn ... -
fortolkning af et digt hjælp ...
ForumindlægHej folkens... jeg skal fortolke et digt som hedder Samosvej men har svært ved at fortolke det... håber at nogle der kan hjælpe mig ? samosvej der flyttede et ungt par ind på samosvej i en villa de lejede første salen havde en skrå vægge og en bekvem altan senere kom der børen til to piger... -
Resumé af nationalsangen
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive et resumé af Adam Oehlenschlägers "Der er et yndigt land", men jeg ved ikke om det jeg har skrevet er godt nok? I første vers/strofe beskriver Oehlenschläger Danmarks geografiske udseende, med adjektiver vi associerer med et grønt og frodigt land, f.eks. br... -
Molarmasse og koncentration
ForumindlægJeg forsøger lige igen, håber ikke folk bliver alt for sure på mig. Hej jeg har to små sprøgsmål, håber jeg lige kan nå at få ngoet hjælp 1)Jeg har en Ba(OH)2 opløsninge blandet op med noget HNO3, jeg har beregnet den stofmængde der er tilbage når reaktionen er foregået Men jeg bliver nu bedt o... -
haster oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægEr der nogle som lige kan rette min oversættelse igennem. Er nemlig i tvivl om nogle ting. Dansk: De fleste mennesker prøver at undgå at bo lige op og ned ad en befærdet landingsbane. Larmende fly døgnet rundt lyder som et mareridt. Men sådan er det ikke i USA. Flere og flere amerikanere bygger... -
Ang. stikprøve
Forumindlægjeg skal aflevere en aflevering hvor en af spørgsmålene er: Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøg... -
Karakterisere nogle stiltræk på dansk.. HJÆLP
ForumindlægHey alle i hjælpsomme folkens , er der en der lige har en større fantasi end mig til denne opgave ?? Nedenstående tekst er et uddrag af en børnebog. Giv eksempler fra teksten på karakteristiske stiltræk. Skriv dit svar på dansk. Moody Margaret took aim. Thwack! A snowball whizzed past and smacke... -
At karakterisere skrivemåden
ForumindlægHej A-niveu'ere i dansk, håber I kunne tænke jer at hjælpe mig med en lille ting. Ofte, og her tænker jeg nok især i skriftlige afleveringer (HF i hvertfald?), skal man "karakterisere skrivemåden", og jeg ville høre om folk har nogle gode idéer til hvordan man bedst gør det. Jeg h... -
Hjælp - Vi har ret til Idæret!
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går på en privatskole i Vejle, som overordnet set er meget god. Men når det kommer til idræt er den ikke. Vi har meget lange dage på skolen ALLE DAGE; 08:00 - 14:30 og 08:00 - 13:50. Det vil sige at vi faktisk har hele 32 lektioner om ugen, faktisk MEGET mere end de ... -
Forskellen på Regeringen of Folketinget
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på regeringen og folketinget? Jeg har heletiden tror at det var det samme. Jeg søgte efter det og fandt følgende "Regeringen er den udøvende magt. Det vil sige, at regeringens opgave er at regere landet efter de love, som Folketinget h...
