Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16801 til 16820 af 60202
  • KEMI STREGFORMEL FOR 3- metyl-Heptan-1,3-diol

    Forumindlæg
    3- metyl-Heptan-1,3-diol ??? stregformelen..
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Skal besvare disse spørgsmål men har ingen anelse om hvordan.
  • DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej Nogle der kan hjælpe med denne opgave Givet er følgende omkostningsfunktion: For hvilke varemængder x er overskuddet positivt, såfremt salgsprisen er 5 kr./enhed. Vink: Overskud når Omsætning > Omkostninger Opgaven skal løses ifm. Andengradsfunktioner
  • Magnesium reagerer med slovsyre efter følgende afstemte reaktionsskema

    Forumindlæg
    Mg(s) + H2SO4(aq) --> MgSO4(aq) + H2(g) Der anvendes 0,0241 mol magnesium 1. Beregn det volumen af H2, der max kan dannes ved 25 grader og 1,03 bar 2. beregn det volumen af 2,00 mol/L svovlsyre, der min skal anvendes for at opløse 0,0241 mol magnesium 3. Angiv med begrundelse bindingtypern...
  • TI NSPIRE FREAKS !! PLS HJÆLP !

    Forumindlæg
    Ved godt hvordan man laver den i hånden , men har fået at vide, at jeg skal lave den på Nspire!! :( skal have lavet denne opg: I en trekant ABC er |AB| =x, |BC| =x/3 og |AC| = 3x/4 1) bestem vinkel A 2) bestem x når arealet af trekanten er 13. Nogen der er så søde at hjælpe??
  • Differentialligningen

    Forumindlæg
    dy / dx = y (8 - 2y) Hvis den løsninger hvis grafen går igennem punktet P(0,1)
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    håber der er en der kan hjælpe Bestem ved sepration af de variable forskrifter for den partikulære løsning til differentialligningen hvis grafen går igennem punktet P(1;3) dy/dx = (y+2)/(-2*&radic;(x)) , -2 < y og 0 < x
  • Reaktion ved forbrænding af organisk-N

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i min rapport, have opstillet en reaktion af en fuldstændig forbrænding af organisk-N. Jeg er dog itvivl om hvad der dannes og hvordan reaktionen skrives korrekt op.... ? Håber i kan hjælpe :-))
  • andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej sp. nogen som ville se og jeg har løst denne andengradsligning rigtigt? b= x^2-1 b-x^2+1*= 0 0^2-4*1*7=0 d= 0^2-28=0 d= -28
  • Morfin og kodein

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en AT-opgaven hvor jeg skal redegøre for den kemiske opbygning af henholdsvis morfin og kodein, men mht. til de funktionelle grupper er jeg lidt "lost". nogle der kan hjælpe? :)
  • Trigonometri formel navn?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved hvad denne formel hedder? Den bruges når man kender et side par og en anden side, så kan man beregne den andens side modpart. Jeg kan ikke huske hvad den hedder.
  • Ligevægt

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af, den lyder som følgende: Hydroxylamin NH2OH, er en svag base. Ligevægtskonstanten Kb for reaktionen er 9,1 *10-9 M. Beregn pH i en 0,105 M opløsning af hydroxylamoniumchlorid, (NH3OH)Cl. Håber der er nogen der kan guide mig lidt på vej ...
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Nogen der kan give et hint til vedh&#230;ftede opgaver?
  • Leucins egenskaber

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg har problemer med at aflæse leucins egenskaber ud fra dens struktur.. Hvilke egenskaber formodes leucin at have? På forhånd tak! :)
  • Kemi opg.2.4

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg mangler opg. 2.4 (er vedhæften i dokumentet) for at jeg bliver færdig med min opgave. håber en vil hjælpe :)
  • Areal af trapezformet grund

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået dette spørgsmål i en matematikopgave, som jeg har brug for hjælp til! Spørgsmålet lyder: Bo har købt en trapezformet grund, hvor de to parallelle sider er 30 meter og 22 meter. Hvad er arealet af grunden, når den vinkelrette afstand mellem de parallelle sider er 40 meter? Håbe...
  • kapitelopgave 2.4

    Forumindlæg
    På en spejderlejr males en radiator af jern sort og placeres ude i solen. Radiatorens masse er 35 kg. Radiatoren fyldes med 25 kg vand med temperaturen [\unit[12]{\degreeC}] . Radiatoren optager solenergi med en effekt på 575 W. Hvor lang tid tager det, før man kan tappe vand med en temperatu...
  • Enkelt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau??
  • Cycloalkener

    Forumindlæg
    Se fil
  • Bestem AC og BC

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg kan finde AC og BC? I trekant ABC ved vi at AB=6,4 og vinkel A=37grader. Bestem længden af hver siderne AC og BC På forhånd tak:)