Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 16821 til 16840 af 152921
-
HJÆLP til beregning af OH ved pH
ForumindlægHej hvis man skal beregne [OH-] som mol/l og man har en graf med med ph og mol...hvad er det man skal gøre? -
Kan hydrogencarbonat bruges til at skabe et puffersystem med den ønskede pH. (begrund, brug pufferligningen). Brug pufferligningen til at præcisere begrebet ...
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at forstå dette? Jeg ved at puffersystemet fastholder pH og at En puffer fastholder bedst pH, når pufferkapaciteten er høj omkring pKs. Så lyder spørgsmålet altså om hydrogencarbonat overhovedet kan bruges til at skabe et puffersystem med den ønskede pH. Derme... -
Hjælp til opgave - idealgaslov
ForumindlægKan nogle hjælpe med at beregen de følgende opgaver, som jeg har vedhæftet som foto? -
13-tallet (Haster)
ForumindlægNogen som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse sig frem til noget som kan skaffe et 13-tal hjem?Skal op i morgen, ved godt jeg er lidt sent ude, men jeg har været på nogle hjemmesider og læst, men ville høre om I kender nogle? -
Celler, har brug for hjælp.
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan få svaret på, og det er de 3 sidste jeg mangler. - Hvad er forskellen på prokaryote og eukaryote celler? - Nævn kort forskellen på plante-, dyre-, svampe- og bakterieceller: - Hvorfor var der ingen grønkorn at se i løgcellerne? -
Medicin
ForumindlægHej allesammen :) Når man læser medicin har man så alle disse muligheder: Hvad er det man skal, når man har læst medicin :) For at komme til at arbejde som læge skal du aflægge lægeløfte og gennemføre den 1-årige kliniske basisuddannelse. Derefter uddanner du dig til speciallæge. Man er a... -
Fysik eksamen..hjælp!
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen,og ville høre om der var nogen derude, som havde nogle noter til følgende emner, som jeg må få: Metaller - Magnetisme - Elektromagnetisme - Radioaktivitet - atom - og kernefysik - Transformation - Induktion/vekselspænding - Syre - Base & salte... Der må meget ... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
2000- eksamenopgave - 2c
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af opgave 2c) af følgende eksamensopgave fra år 2000: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor at nogle vil hjælpe mig. På forhånd tak! -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Hvorfor står det i parentes, og ikke til venstre i en afstemt reaktion?
ForumindlægHvorfor står (NO3)2 i parentes? Vil det sige at det der to ioner? Mere fordi jeg finder det lidt besyndeligt, at en afstemt reaktion skal se sådan ud, for at være korrekt: 2AgNO3 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 og ikke sådan: 2Ag(NO3)2 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 Håber virkelig, at der er en der kan s... -
reducere udtrykket
Forumindlæghelp!!!' har brug for hjælp hvordan gøre man det?? (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 -
hvordan
Forumindlæghvorfor an eller a? -
sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med denne opg.I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. Der oplyses at P(A)=1/3 og P(AUB)=2/3. Bestem P(B) i hver af følgende tilfælde.a) A og B er disjunkteb) A og B er uafhængigepå forhånd tak -
Ligning
ForumindlægHvad er udregningen på denne her: (a+3)i anden (ved altså ikke hvordan man skriver i anden på computeren) -
reduktion
Forumindlæghvordan ville du reducere: 8a^3 * b * a^-2 / (2b)^2 jeg er på rimelig bar bund. -
aktier
ForumindlægHvad er forskellen på en A, B og C aktie? -
hjææælp tak!!!!
ForumindlægReducer mest muligt (dvs. regn ud til så kort et udtryk som muligt): a+c a-c --- * --- a-c a+c Det haster. Plz hjæalp. -
Hastighedsudtryk for reaktion af 2. orden - løsning af differentialligning
ForumindlægHvordan løse man differentialligningen -d[A]/dt=k*[A]2 så man får resultatet 1/[A]=k*t+1/[A]0
