Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16881 til 16900 af 31547
-
internettet opbygning
ForumindlægHej er der nogle som kan forklare mig om internettet opbyning ?? -
Terminsprøve imorgen hjælp!
ForumindlægHej derude! Er der nogle af jer der har været oppe til Dansk skriftligt fremstilling Maj 2012? Eller har i haft det til terminsprøve? Det er fordi at sidst jeg havde terminsprøve skrev jeg en novelle der hed 'mistanken' og den fik jeg dsv et 2 tal for, da jeg havde misforstået opgaven:-(... -
hjælllllp!!!
ForumindlægForklar, hvorfor Darwins evolutionsteori er fremherskende i dag? -
Chi^2-test og nulhypoteser
ForumindlægHej SP Nu skal jeg op til skriftlig eksamenen i morgen (kryds fingre), hvor der højst sandsynligt kommer en chi^2-test. Jeg kan godt finde ud af at lave sådan en, problemet er at man nogen gange skal opstille en nulhypotese. Hvornår ved jeg om jeg vil undersøge om der er en sammenhæng, eller o... -
Lån
ForumindlægHej Der er en opgave som siger at Ulla overvejer at købe en campingvogn. Banken kan tilbyde dem et lån med en rente på 1.8 % og en løbetid på 10 år. Jeg er lidt usikker på dette spørgsmål om man skal bruge gældsannuitet formlen, fordi har svært ved at se sammenhængen mellem spørgsmålet og formlen -
Integral regning
ForumindlægHej, hvorfor kan dette skrives om på følgende måde? -
Protonindfangning
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg ikke er sikker på, om jeg har løst korrekt, opgaven lyder: I nogle medicinske undersøgelser bruger man det radioaktive nuklid 158O. Dannelsen af 158O sker ved at beskyde 157N med energirige protoner, som fås fra en såkaldt cyklotron. a) Opskriv reaktionsskemaet for pr... -
En snor rundt om jorden
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder med en opgave som lyder følgende: "En snor rundt om jorden har en vis længde. Hvis man nu lægger en snor rundt om jorden i 1 meters højde, hvor meget længere er så denne snor?" Jeg har valgt at antage at jorden er rund, dog er jeg kommet til kort med hvorda... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej Bliver alle hormoner dannet ved proteinsyntesen? Altså - transkription - translation? -
Gnist
ForumindlægJeg snakker om totaktsmotorer og er ved at påstå, at gnisten, der antænder benzin-iltblandingen (som sådan ionisering af ilt), er en omdannelse af kemisk energi (qua ioniseringen) til elektrisk energi (dannelsen af konduktivitet). Er dette en værre omgang vrøvl? -
Budskabet i "Nattergalen" (H.C. Andersen)
ForumindlægSkal op i dansk her om et par dage, og har meget svært ved at analysere min tekst. Ville lige spørge hvad I synes er budskabet i "Nattergalen" af H.C. Andersen? Og temaet? -
-3 i skriftlig engelsk HVORFOR !?????????????????
Forumindlæghej folkens jeg er så nervøs for at jeg får -3 i skriftlig jeg vil høre hvad der skal for at få -3 i skriftlige engelsk b tak på forhånd -
Nervesystemet og transmitterstoffer
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg ville hører om der var nogle som kunne hjælpe mig. 1. En uddybet beskrivelse af hvad en nervecelle er, dens opbyggelse og funktion. 2. Jeg skal forklare hvad en hvilemembranspotentialet er? håber der er nogle som kan hjælpe mig! -
PCR og Elektrofase
ForumindlægHej igen!! Nu har je g undersøgt hvordan PCR og elektrofase fungerer, men kan faktisk ikke se fidusen i det? Hvorfor er det smart at lave flere kopirer af den samme DNA stykke? og sorterer dem i størrelser efterfølgende? -
Economics & Business Administration
ForumindlægHej Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management. Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset f... -
HASTER !!!! Perspektivering
ForumindlægJeg skal op til eksamen i dansk i morgen og har ikke fundet at perspektiver til andede end dagligdagen Jeg har valgt reklamen fra Call me "tal ordenligt" Nogen der kender noget jeg kan perspektivere til. (måske noget litteratur) Det haster, tak på forhånd :) -
Uddannelser i København - snit på 7,1
ForumindlægHvilke uddannelser kender I i Københavnsområdet, som kræver et snit på 7,1 eller under? Har lige afsluttet en HHX og derfor leder jeg efter en uddannelse, som indeholder sprog, handel og økonomi. Min plan var at læse noget handel og kommunikation på CBS men kan ikke komme ind på kvote 1 da de kræ... -
Test 4. klasse
ForumindlægHej Hvordan beregner man opg. 10 på side 20. -
Everyone/Everybody?
ForumindlægVil gerne vide, hvornår man anvender everyone/everybody i engelsk. Her er et eksempel : Alle ved, at det ikke er sundt, men ingen ændrer deres livsstil. Tak -
Mængdebygger og intervalkammer
ForumindlægHej, jeg forstår ikke hvordan jeg skal lave Ø3.. (Bilede vedhæftet)
