Søgning på: filosofi c. Resultater: 16881 til 16900 af 60665
-
Hjælp til en opgave.
ForumindlægHej...Er der en som kan hjælpe mig med den opgave?Gultaminsyre har formlen:HOOCCH(NH2)CH2CH2COOHA) Marker de funktionelle grupper i molekylet og aagiv, om de har syreegenskaber eller baseegenskaber.B) Anfør det systematiske navn for stoffet.C) Vis at stoffet kan eksistere i to optisk aktive forme... -
mat. opg. tangent
ForumindlægHej... jeg har lidt svært ved at finde ud af spg b. Er der mon en der gider at tage et kig? på forhånd taken funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1a) bestem en ligning for tangent til grafen for f i punktet Q(3,f(3))Dette har jeg gjort: tangentligningen har jeg fået til y= 4x-10b) bestem Xo såle... -
Medianer
ForumindlægHvordan finder man matematisk medianernes skæringspunkt O i en trekant?? (trekantens arealtyngdepunkt)mp -
Aldehyd+Fehlings væske (Haster!!)
ForumindlægHey alle Jeg har følgende opgave til i morgen: I skal vise at afstemningen af reaktionsskemaet for aldehyders reaktion med fehlings væske passer. Reaktionsskemaet er: R-CHO + 2Cu2+ + 5OH- --> R-COO- + Cu2O + 3H2O Håber nogen gider hjælpe. cheers :P -
Smelte- og fordampningsvarme opg 2.20
Forumindlæghvor meget energi kræver det, at opvarme 200 g is, der tages fra en -18 frader kold dybfryser, og som opvarmes til 200 g vanddamp ved 100 grader? -
Bølgelære! Det er længe siden...
ForumindlægDet er ved at være utrolig længe siden vi har haft om bølgelære i fysik, og da vi så småt er ved at gøre klar til skr. eksamen i fysik A, har vi fået et gammelt eksamenssæt til at lave opgaver fra. Den allerførste opgave handler så om bølgelære, og da jeg selvfølgelig kun har mine A-bog her kan j... -
Finde nulpunkt: Forskellig resultat.
ForumindlægHej, jeg roder med denne opgave: Find de mulige rødder i: 2x^2+3x-2=0 Ifølge hånden ( x = (-3 +/- root(3^2-4*2*(-2)))/(2*(-2)) får jeg resultaterne x=-0.5, og x=2 Bruger jeg solve (2x^2+3x-2=0,x) får jeg resultatet x=0.5 og x=-2 Jeg kan ikke helt se, hvor jeg laver fejlen.... -
Kemi spørgsmål
ForumindlægJeg er blevet stillet spørgmålet: Hvilket stof er blandbart med pentan? Pentan har formlen: CH3CH2CH2CH2CH3 Og jeg har valgmullighederne: H2O C7H16 HCL CO2 Jeg ved at svaret er C7H16, men hvorfor. Hvorfor kan det ikke være de andre ? -
Blandbarhed_ kemi- Haster
ForumindlægJeg er blevet stillet spørgmålet: Hvilket stof er blandbart med pentan? Pentan har formlen: CH3CH2CH2CH2CH3 Og jeg har valgmullighederne: H2O C7H16 HCL CO2 Jeg ved at svaret er C7H16, men hvorfor. Hvorfor kan det ikke være de andre ? -
Fotonenergi
ForumindlægHar et simpelt spørgsmål. Hvis jeg skal beregne fotonenergien af en foton. Hvordan gør jeg så? Jeg skal finde tre forskellige ud fra absorptionslinjerne som er 340, 360 og 670 på absorptionsspektrummet. Hvad skal jeg så gøre? -
Varmelære
Forumindlæghej, jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: I et køleskab placeres en færdiglavet suppe til optøning. Suppen vejer 1,25kg, og dens temperatur er fra start -18grader. Den specifikke varmekapacitet for den frosne suppe er 1,9kJ/kg*grad og for den smeltede suppe 3,9kJ/kg*grad, og endel... -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
Grænseværdi/ppm
ForumindlægHej...Sidder og læser til kemi eksamen...Had er grænseværdi mmålt i ppm???????Og hvad står ppm for?Det er i forbindelse med chlorholdige opløsningsmidler... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en rapport om andengradspolynomiet, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt inspiration da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og slutte. -
Fortynding
Forumindlæghej, kan nogen hjælpe mig med denne opgave ?:) den er vedhæftet -
Brøkregneregler
ForumindlægHej allesammen, jeg er tvil om, hvorfor disse to udtryk ikke er den samme? 1/2/1/2 (skrevet op i brøk)= 1/4 Men er 1/2/1/2 = 0,5/0,5 ??? For hvis man indtaster 0,5/0,5 ind i en lommerregner, får man 1 som resultat, hvilket jo ikke er det samme som 1/2/1/2? Vh -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, alle! Jeg kunne godt bruge en forklaring på den her: Nogle af kulpartiklerne forbrændes ikke helt, så der dannes også lidt carbonmonoxid - også kaldet kulite A) Skriv også reaktionsskemaet for denne reaktion! Tak på forhånd! -
Opgaver om energi
ForumindlægHjælp til fysikopgave?!Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op.A. Beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen. (Formel: Ekin= ½*m*v^2)Al energien ved gnidningen omdannes til varmeenergi i b... -
Faktorisering
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne? Jeg har svært ved faktorisering, så det ville hjælpe en del hvis nogen kunne forklare mig det "step-by-step" Faktoriser forskriften: f(x) = 2x^2 - 2x - 4 = 0 -
Bunsenbrænder og reaktionsskema
ForumindlægHej har brug for hjælp til at besvare disse opgaver, er uhyggelig dårlig til kemi Bunsenbrænder er opkaldt efter Robert Willhelm Bunsen. I bunden af denne er et hul til lufttilførsel. Man kan lukke for hullet, og så vil der dannes kulpartikler i flammen, som først forbeændes i udkanten af flammen...
